منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، عبدالکریم عطارزاده در مورد اینکه آیا با توجه به برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی، تخفیف شهریه برای دانشجویان درنظرگرفته می شود، به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا توضیح داد: شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی توسط وزارت علوم در دفترچه ثبت می شود. در زمینه تخفیف شهریه دستورالعملی از وزارت علوم نداریم و هیچ دانشگاهی در این زمینه تصمیم خاصی نگرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه سوره با بیان اینکه برای دانشگاه ها هیچ تفاوتی در هزینه برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و حضوری نیست، عنوان کرد: حتی کلاس مجازی هزینه بیشتری را برای دانشگاه دارد و زحمت اساتید، کارشناسان و مدیران و تلاش برای آماده سازی زیرساخت های فنی در کلاس های مجازی بیشتر شده است.
وی ادامه داد: بیشتر شهریه دانشجویان برای پرداخت حق التدریس اساتید صرف می شود چراکه حقوق اساتید و مسوولین دانشگاه به خاطر مجازی شدن کسر نمی شود؛ بنابراین در شرایط کرونا، مجازی شدن کلاس ها هیچ سودی برای دانشگاه ها نداشته تا با توجه به آن بتواند شهریه را کاهش دهد.
معاون آموزشی دانشگاه سوره در خصوص شهریه دانشجویان در دوران کرونا اظهار داشت: دانشگاه سوره به عنوان دانشگاه غیرانتفاعی زیرنظر وزارت علوم است و طبق دستوالعمل های آن عمل می کند.
عطارزاده تصریح کرد: بیماری کرونا جهانی است و اتفاقات ناشی از آن تمامی دانشگاه ها را درگیر کرده است. از دانشجویان می خواهیم که در آسیب شناسی این موضوعات به ما کمک کنند و آسیب ها و پیشنهادات را به ما اطلاع رسانی کنند تا در ترم آینده بتوانیم کلاس های مجازی را بهتر برگزار کنیم.

۹۰ درصد امتحانات آنلاین است
وی اظهار داشت: برنامه ریزی شده است که امتحانات کلاس های مجازی نیز آنلاین و با یکی از روش های پیشنهادی وزارت علوم برگزار شود. تنها تعداد محدودی از امتحانات با نظر اساتید و دانشجویان حضوری برگزار می شود اما به صورت کلی ۹۰ درصد امتحانات آنلاین است و ۱۰ درصد مابقی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در زمان محدود برگزار می شود.
عطارزاده افزود: امتحانات دروس کارگاهی و عملی که کلاس های آن از ۱۷ خرداد آغاز شده، به صورت ارائه کار عملی خواهد بود که به صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود.
وی با بیان اینکه شیوه برگزاری امتحانات با توافق استاد و دانشجو است، اظهار داشت: به طور کلی ۲۰ درصد نمره امتحان تستی و مابقی آن ارزشیابی طول ترم دانشجو است. همچنین در امتحانات آنلاین شفاهی سوال و جواب به صورت شفاهی است و حتما زمانی که امتحان برگزار می شود، دوربین دانشجو و استاد روشن است و هر دو تصویر را در مانیتور می بینند با این روش امکان تقلب امتحانی بسیار اندک است.

زمان برگزاری امتحانات و ترم تابستان
معاون آموزشی دانشگاه سوره با بیان اینکه امتحانات نمره منفی ندارد، عنوان کرد: امتحانات دانشکده فرهنگ و ارتباطات از ۸ تیرماه آغاز شده و امتحانات دانشکده معماری ۱۵ تیر ماه، دانشکده هنر ۱۹ تیر ماه و گروه عمومی نیز در تاریخ ۱۹ آغاز می شود و به مدت ۲ هفته امتحانات به طول می انجامد و تا پایان تیر ماه به اتمام می رسد و پس از آن (مرداد ماه) کلاس های کارگاهی برگزار می شود.
وی با اشاره به ترم تابستان این دانشگاه، عنوان کرد: کلاس های دانشکده های معماری، فرهنگ و ارتباطات و گروه عمومی با پایان تاریخ امتحانات، به اتمام می رسد. اما برنامه ریزی شده ترم تابستانی محدودی در اوایل مرداد ماه آغاز شود که تا ۱۵ شهریور ماه ادامه می یابد و سپس امتحانات برگزار خواهد شد.
عطارزاده توضیح داد: ترم تابستانی با هدف کمک به دانشجویان کاردانی به کارشناسی و ارشد برگزار می شود زیرا برخی از آنها با گذراندن چند واحد درسی فارغ التحصیل می شوند.
وی خاطر نشان کرد: ترم تابستان ویژه دروس عمومی و مجازی است و در صورت داشتن داوطلب حداکثری تمامی دروس عمومی ارائه می شود.

ترم تحصیلی جدید ۲۹ شهریور آغاز می شود
معاون آموزشی دانشگاه سوره تصریح کرد: ترم تحصیلی آینده با توجه به پیشنهاد وزارت علوم مبنی بر اینکه ۱۵ شهریور آغاز شود، خواهد بود اما اجباری بر اینکه حتما از تاریخ اعلام شده آغاز شود، وجود ندارد؛ بنابراین تصمیم گیری شده با توجه به استمرار کلاس های کارگاهی از ۲۹ شهریورماه ترم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز می شود اما هنوز نحوه برگزاری کلاس ها (مجازی، حضوری و تلفیقی) مشخص نیست.
وی بیان کرد: ترم تحصیلی آینده برای دانشجویان جدیدالورود هفته اول یا دوم آبان ماه برگزار و بازه زمانی ترم آنها طولانی تر است همچنین برنامه ریزی شده زمان ثبت نام آموزش های لازم برای چگونگی آموزش مجازی به دانشجویان جدیدالورود داده شود.


اشتراک در:

کلمات کلیدی: هزینه دانشگاه، کلاس های مجازی، امتحانات، دانشجویان، عبدالکریم عطارزاده، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه سوره، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

نظر خود را بنویسید