منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، نشستی مشترک بین مسئولین دانشگاه سوره و سازمان بسیج دانشجویی در روز سه شنبه 10 تیرماه 99 برگزار شد و مسائل مختلفی مطرح گردید. در ابتدا محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره با عنوان اینکه فضای فرهنگی حاکم بر دانشگاه ها نیازمند تحول است گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که تمامی رشته های آن مرتبط با هنر و فرهنگ کشور است و باتوجه به وضعیت فعلی دانشگاه و وضعیت هنر و هنرمندان کشور، دانشگاه نیازمند یک طرح تحول است تا بتوان با تربیت نیروی متعهد و توانمند ضمن کادرسازی در عرصه هنر و فرهنگ جریان سازی ایجاد کرد.
 سپس محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه این جلسه گفت : از سوی امام خمینی(ره) بعد از تجربیات جنگ سخت در 2 آذر 67 پیام ویژه ای مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه منتشر شد که در این پیام، افق تشکیل حکومت بزرگ اسلامی است و هدف قراردادن نهاد علم (دانشجو و طلبه) از نظر ما سرمایه گذاری برای موتور پیشران حکومت جهانی شده است.
نیک روش ادامه داد: دانشگاه سوره به دلیل اتصال به نهاد انقلابی چون سازمان تبلیغات اسلامی می بایست کارویژه خاص خود را برای انقلاب ایفا کند. هنر ابزاری ویژه است که در بستر زمان شکل می گیرد و غفلت از آن خسارات جبران ناپذیری برای کشور و به ویژه انقلاب دارد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: در حوزه هنر یکی از مأموریت های ما شبکه سازی دانشجویان فعال در رشته های هنر می باشد که با ایجاد این انسجام می توان اقدامات بزرگی در دانشگاه ها، دانشکده ها، مراکز هنری و ... رقم زد.
در ادامه حمید بالایی جانشین سازمان و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ با ابراز اینکه عرصه هنر و فرهنگ با توجه به رویکرد جدید سازمان برای بسیج دانشجویی اهمیت بسزایی دارد گفت: در سال گذشته اهتمام ویژه ای برای مخاطب قرار گرفتن دانشگاه های تهران جهت برگزاری جشنواره ققنوس شکل گرفت و همین امر موجب مشارکتی بی نظر در ارائه آثار از سوی دانشجویان شد.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه ظرفیت های اصیل و استعدادها در فضای آکادمیک شکل نمی گیرد اضافه کرد: شناسایی، استعدادیابی و بکارگیری نخبگان در عرصه هنر نیازمند برگزاری رویدادهای هنری مشترک است لذا بایستی برای این عرصه وقت گذاشت و سرمایه گذاری کرد.
بالایی ادامه داد: در بحث هنر و فرهنگ آماده ی بکارگیری شبکه بسیج دانشجویی هستیم تا دانشجوهای مستعد و متعهد جهت تحصیل در دانشگاه سوره حضور یابند که این امر نیازمند فراهم شدن شرایطی است. رکن اصلی تعلیم و تربیت ماده مستعده است در غیر این صورت سایر منابع نمی توانند اتفاقی رقم بزند به همین جهت پیشنهاد می شود سیر رشدی در جذب و تحصیل دانشجویان در نظر گرفته شود تا برای حوزه هنر انقلاب اسلامی کادرسازی شود.
همچنین کاظم نظری سرپرست دانشکده هنر این دانشگاه نیز در این جلسه عنوان کرد: به این دانشگاه باید توجه ویژه شود و در بحث علمی هم کادرسازی شود تا هنر در کشور ما متحول شود.
وی تصریح کرد: از سویی دیگر زمینه سازی برای حضور دانشجویان علاقه مند به هنر که مستعد تحول و تعالی در هنر امروز کشور هستند ضروری است.
در پایان مقرر گردید به منظور اقدامات مشترک در زمینه فرهنگ و هنر تفاهم نامه ای مابین دو مجموعه منعقد شود.



اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست مشترک، محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره، محمدجواد نیک روش، رییس سازمان بسیج دانشجویی

نظر خود را بنویسید