منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره و به همت مرکز آموزش های تخصصی و مجازی دانشگاه، اولین رویداد هفته پویانمایی خرداد، در تاریخ دهم الی سیزدهم خردادماه با شرکت اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه پویانمایی برگزار شد.
در این رویداد چهار روزه که توسط مرکز آموزش های تخصصی و مجازی دانشگاه سوره و با مشارکت جمعی از مجموعه های آموزشی و تولیدی حوزه پویانمایی برگزار شد، مباحثی همچون بازارپردازی در صنایع خلاق، خلق شخصیت قهرمان ملی و چالش ها و فرصت های انیمیت دوبعدی مورد بررسی قرار گرفت.
اولین روز رویداد به ارائه مبانی بازارپردازی در صنایع خلاق اختصاص داشت. در این نشست علی کاشفی پور، مدیر کارگزاران لایسنس برزویه، به تشریح اصول و مبانی بازارپردازی (merchandising) پرداخت و در ضمن بیان شیوه های ثبت و استفاده تجاری از حقوق معنوی آثار هنری و شخصیت های کارتونی، به چالش ها و کاستی های این حوزه در کشور نیز اشاره کرد.
در نشست روز دوم هفته پویانمایی خرداد، وضعیت آموزش و تولید پویانمایی در ایران، چالش های ورود به بازارکار، نقش مراکز شتابدهی در تشکیل تیم های تولیدی و... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. محمدصابر امیری مدیرعامل مدرسه مهارتی آیشن و علیرضا حقیقی، مدیر شتابدهنده رایمون ارائه دهندگان این بخش از رویداد بودند.
سومین برنامه رویداد با موضوع بررسی چالش ها و فرصت های پویانمایی دوبعدی توسط احسان عرب اسدی ارائه شد. وی ضمن بیان مبانی مربوط به پویانمایی دو بعدی از بایدها و نبایدها برای ورود به بازارکار تولید این نوع از پویانمایی پرداخت و در انتها با تولید یک نمونه عملی به برخی از قوانین اصلی در تولید اینگونه آثار اشاره کرد.
در روز پایانی رویداد به بحث و تبادل نظر پیرامون خلق شخصیت قهرمان ملی در پویانمایی پرداخته شد. این نشست که با ارائه و مدیریت دکتر کیارش زندی، مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره برگزار گردید ضمن بیان تاریخچه ای از تولید پویانمایی در ایران، به چالش های پیش روی این صنعت و آسیب شناسی خلق شخصیت های بومی و ماندگار نیز پرداخته شد و با ذکر مثال هایی از شخصیت های موفق در آثار ایرانی و خارجی، ویژگی های شخصیت پردازی موفق نیز بیان گردید.
در پایان قاسم اکبری، مدیر مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه سوره با اشاره به اهداف این مرکز در برگزاری رویدادهای تخصصی، از برگزاری رویدادهای مشابه در حوزه هنر و رسانه در آینده نزدیک خبر داد.







اشتراک در:

کلمات کلیدی: رویداد هفته پویانمایی خرداد، مرکز آموزش های تخصصی و مجازی، کیارش زندی، مدیر گروه، انیمیشن، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید