منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، باتوجه به گسترش بحران اخیر کشور، در اواخر سال ۹۸ ستاد مقابله با ویروس کرونا، با دعوت تمام اقشار جامعه به رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، اقدام به تعطیلی اکثر صنوف در سراسر کشور نمود که از جمله آن می توان به فضاهای آموزشی، فرهنگی و هنری اشاره کرد.
از آن جایی که دانشگاه سوره دارای کانون های مختلف فرهنگی است، لذا دانشجویان دانشگاه با ایجاد هیأت هایی متشکل از دانشجویان سه دانشکده، اقدام به فعالیت های خیرخواهانه به نیازمندان نموده اند. 
روابط عمومی دانشگاه سوره با یکی از نمایندگان این تشکیلات گفت و گویی انجام داده که در ذیل می خوانیم:

۱_سلام و خداقوت به شما، لطفأ خودتون رو کامل معرفی کنید و بفرمایید در چه مقطعی و چه رشته ای تحصیل می کنید؟ 
 سلام زینب جعفری هستم دانشجوی رشته نقاشی مقطع کارشناشی دانشگاه سوره.

۲_ آیا در این چند مدت سر و کارتون به بیمارستان ها افتاده؟
 بله یکبار در روز ولادت امام زمان(عج) به بیمارستان امام خمینی(ره) رفتیم.
 
۳_ چه خدماتی را از جانب کادر درمانی به بیماران دیدید؟ 
 کادر درمانی این روزها خیلی در تکاپو هستند؛ باتوجه به سختی قرنطینه و دوری از عزیزانشان، تمام تلاششان را می کردند تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

۴_ عملکرد پزشکان و پرستاران در مراقبت و درمان بیماران کرونایی چگونه بود؟
با همه ی خستگی هایی که از چشم هایشان می شد دید، با امیدواری و عشق خدمت می کردند به بیماران؛ ان شاءالله به برکت این خدمت خالصانه، روزهای قشنگی در انتظارمان هست.

۵_ شما به عنوان دانشجو فکر می کنید چه وظیفه ای می توانید داشته باشید؟ 
در وهله اول موظف به رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی هستیم و بعد به عنوان یک دانشجوی هنر علاوه بر قدرانی از کادر درمان می توانیم در حیطه رسانه، فعالیت های مثمرثمری داشته باشیم.

۶_ چند تیم جهادی از دانشگاه سوره تشکیل دادید و حرکت چطور آغاز شده؟
در حال حاضر فقط گروه جهادی هنر و رسانه آیات، با همدلی و حمایت جمعی از دانشجوهای سوره از رشته های مختلف فعالیت می کند؛ حرکتمان هم از جایی شروع شد که احساس کردیم در دانشگاه پتانسیل خوبی وجود دارد؛ تعدادی از دانشجوها بودند که به صورت گروهی، دستی هم بر کارهای خیرخواهانه داشتند، ما سعی کردیم به کمک هنر و انگیزه ای که این گروه از دانشجوها داشتند، برنامه های خیرخواهانه را پیش ببریم و بتوانیم  در حد توان، گره گشای مشکلات باشیم؛ البته به جز گروه آیات، هیأت محبان الزهرا هم کاراهای خیرخواهانه انجام می دهند و گاهی هیأت و آیات در اجرای کارها با هم مشارکت می کنند.

۷_ نحوه اطلاع رسانی به چه شکلی بوده و آیا استقبالی هم شده؟ 
اطلاع رسانی در ابتدا در صحفه اجتماعی آیات در ایستناگرام انجام می شد و بعد با اطلاع رسانی های مکرر، دانشجویان، دوستان و آشنایان به گروه ها اضافه می شدند. 

۸_ چه خدماتی ارائه می کنید و معمولأ کمک ها را به کدام اقشار جامعه می رسانید؟  
هدف گروه آیات باتوجه به توانمندی دانشجویان سوره، خدمت در حیطه هنر، رسانه و توسعه فرهنگ جهادی است؛ در امور خیریه و کمک به نیازمندان فعالیت می کنیم، اما گاهی بنا به ضرورت های جامعه، ممکن است فعالیت ها در راستای هدف فعالیت رسانه ای و گسترش فرهنگ جهادی نباشد؛ مثلا زمانی که احساس کردیم با کمبود ماسک مواجهیم، در حیطه تولید ماسک فعالیت کردیم.

۹_ نحوه جمع آوری کمک ها چه نقدی و چه غیرنقدی، چگونه است؟
در جمع آوری کمک ها چه نقدی و چه غیرنقدی ما هم به شکل مرسوم گروه ها، فراخوان زدیم در شبکه های مجازی و همچنین خانواده و دوستان و آشنایان را نیز همراه کردیم . 
اما الحمدلله در پروژه ارزاق نوآوری هم بود که سبب خیر و الگوبرداری سایر گروه ها نیز شد؛ ما از طریق فروش ماسک به قیمت مناسب که توسط یکی از تولیدکنندگان خیّر در اختیارمان قرار گرفت، بخشی از هزینه ارزاق را تأمین کردیم؛ درواقع علاوه بر کمک مستقیم مردم، باعرضه کالای موردنیاز جامعه، بخشی از هزینه ها  تامین شد.

۱٠_ تا کی این حرکت عظیم را ادامه خواهید داد؟ 
 فکر می کنیم حرکت های جهادی تا زمانی که افرادی هستند و ان شاءالله خواهند بود که دغدغه ساخت کشور و گره گشایی از مشکلات را دارند، ادامه خواهد داشت.

۱۱_ این خدمات و کمک های شما و همه خیرینی که در این کار ارزشمند سهیم هستند، چقدر می تواند تأثیرگذار باشد؟
بخشی تأثیر مادی هست که خب نتیجه و اثر آن مشخص است؛ ولی ما احساس می کنیم تأثیر اصلی آن، به لحاظ معنوی و روانشناختی باشد که باقی خواهد ماند. این که روح همدلی و یکی بودن، جریان پیدا می کند و افراد در مشکلات احساس تنهایی نخواهند کرد؛ مثلا تأثیر آبمیوه بردن به بیمارستان و قدردانی از کادر درمان و دوخت لباس ایزوله و...، بسیار فراتر از تأثیر مادی کار بوده و هست.

۱۲_ خداوند به شما خیر و برکت و سلامتی عطا کند، ممنون از این که در این مصاحبه حضور داشتید، اگر در پایان پیامی دارید، بفرمایید؟
فکر می کنم با همراهی و اطلاع رسانی بیشتر دانشگاه، بتوانیم کارهای بزرگ تر و با کیفیت تری انجام دهیم؛
ممنون از شما و توجهتان.










اشتراک در:

کلمات کلیدی: گروه آیات، هیأت محبان الزهرا، دانشجویان، اقدامات خیرخواهانه، کادر درمانی، بیمارستان امام خمینی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید