منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، همزمان با تعطیلی دانشگاه ها و سیستم آموزشی کشور به دلیل شیوع بیماری کووید – 19، دانشگاه سوره بر آن شد تا از شیوه آموزش مجازی برای جبران کلاس های حضوری خود بهره گیرد. برگزاری کلاس ها به صورت مجازی چنانچه با برنامه ریزی دقیق، فراهم سازی زیرساخت مناسب، اطلاع رسانی و آموزش مناسب اساتید و دانشجویان و تعریف سیستم پشتیبانی و نظارت همراه باشد، می تواند پاسخگوی نیاز اموزشی کشور در این دوره باشد. 
این گزارش مجموعه اقدامات دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره را به تفصیل بیان می کند.
آشناسازی اساتید و دانشجویان با سامانه برگزاری کلاس های مجازی 
گام اول 98/12/23
 تماس با کلیه اساتید گروه های معماری، معماری داخلی، شهرسازی و معماری اسلامی جهت ایجاد زمینه ذهنی، امکانسنجی برگزاری کلاس ایشان به صورت مجازی، در خواست برای تهیه محتوای آموزشی مناسب
گام دوم 99/01/10
برگزاری یک کلاس آزمایشی توسط دکتر عادلی جهت آشناسازی اولیه برخی از دانشجویان با محیط مجازی 
گام سوم  99/01/03- 99/01/22
اطلاع رسانی به دانشجویان در خصوص برگزاری کلاس های مجازی از طریق سایت و کانال ها و گروهای موجود در فضای مجازی؛ پس از این اطلاع رسانی کارشناسان و مدیرگروهان با سعه صدر به پاسخگویی سوالات و شبهات دانشجویان در خصوص برگزاری کلاس های مجازی اقدام نمودند. 
گام چهارم 99/01/10
بارگذاری فیلم ها و جزوات کوتاه آموزشی برای استفاده از سامانه در گروه ها و کانال های ارتباطی اساتید 
گام پنجم 99/01/17 – 99/01/22
برگزاری کلاس های مجازی در دو تاریخ 99/01/17 و 99/01/18 توسط دکتر اصانلو، دکتر عادلی، مهندس اکبری و مهندس نورورزی، شایان ذکر است این آموزش به صورت قدم به قدم در کانال های مجازی اساتید تا زمان شروع کلاس ها و حتی پس از آن، در حین برگزاری کلاس ها توسط دکتر عادلی، نیز  ادامه یافت و تجربیات به دست آمده از برگزاری کلاس های پیشین با سایر اساتید به اشتراک گذاشته شد. از سویی دیگر این آموزش برای اساتیدی که به دلیل سن بیشتر، آشنایی کمتری با نحوه برگزاری کلاس مجاری داشتند، به صورت انفرادی انجام شد. 
گام ششم 99/01/17-99/01/22
آموزش به دانشجویان درخصوص ورود به سامانه سیباد و دروس تعریف شده مجازی و استفاده از ابزارهای کلاس، با بارگذاری فیلم ها و جزوات کوتاه آموزشی در کانال ها و گروه های ارتباطی  
تعریف دروس نظری و نظری-عملی (با غلبه بخش نظری) در سامانه اسکای روم 
گام اول 99/01/13-99/01/18
کلیه دروس توسط کارشناس آموزش سرکار خانم ربیعی در سامانه سیباد تعریف گردید. 
گام دوم 99/01/18-99/01/21
دروس تعریف شده توسط مدیرگروهان و اساتید هر درس بررسی شد و مشکلات احتمالی توسط خانم ربیعی کارشناس محترم آموزش برطرف گردید. 
شروع کلاس ها 
آغاز کلاس ها: شنبه 99/01/23
دروس تخصصی کلیه گروه های حاضر در دانشکده معماری و شهرسازی از شنبه 99/01/23 با حضور اکثر دانشجویان آغاز گردید 
شکل 
گیری ستاد پشتیبانی و کنترل برگزاری کلاس ها در دانشکده 
از تاریخ23 فروردین ماه ستاد پشتیبانی و کنترل برگزاری کلاس ها در دانشکده معماری و شهرسازی با مدیریت دکتر حسن اصانلو و حضور همکاران، دکتر اکبریان (معاون آموزشی دانشکده)، دکتر عادلی (سرپرست گروه شهرسازی)، سرکار خانم ربیعی (کارشناس آموزش)، جناب آقای اشتری (کارشناس آموزش)، جناب آقای باغبان (کارشناس آموزش)، مهندس خدایار (کارشناس مسئول انفورماتیک) با پشتیبانی بخش انفورماتیک دانشگاه (جناب آقای مهندس نوروزی) تشکیل گردید. اعضای این ستاد به صورت آنلاین از ساعت 7:30 دقیقه صبح برگزاری کلاس های آموزشی را رصد کرده و تا ساعت 23 پاسخگوی آنلاین دانشجویان و اساتید و رفع مشکلات احتمالی آن ها هستند. اعضای این ستاد همه روزه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشکده حضور دارند. 
کارشناسان آموزش حتی پس از پایان حضور خود در دانشکده، به صورت دورکاری در منزل، برگزاری کلاس ها را رصد و  مشکلات احتمالی اساتید را پیگیری می کنند. 
تامین زیرساخت در دانشکده 
از آن جایی که برخی از اساتید امکانات لازم جهت برگزاری کلاس مجازی را در منزل نداشتند، تعداد ۲ سیستم در دانشکده برای این منظور تجهیز گردید. در این راستا تعداد ۴ سیستم خریداری شد. همچنین وسایل ضدعفونی و بهداشتی برای اساتید محترم فراهم گردید تا با خیالی آسوده به تدریس بپردازند. 
صحبت با دانشجویان و دلگرم نمودن آن ها 
برخی از افراد از تغییرات به وجود آمده در روندهای معمول، دچار تشویش و نگرانی شدند. برای کمتر کردن این مشکل، کارشناسان و مدیران گروه با دانشجویان گروه خود، صحبت کرده و کوشش کردند نگرانی آن ها را کمتر کنند.

گزارش عملکرد:


دوشنبه

 99/01/25

یکشنبه

99/01/24

شنبه 

99/01/23

 

57

35

42

تعداد کلاس ها (بدون احتساب دورس عملی)

57

34

36

تشکیل کلاس موفق

 

 

شایان ذکر است در روز شنبه

5 کلاس به دلیل مشکلات ایجاد شده در سرور اسکای روم برگزار نگردید.

توضیحات







اشتراک در:

کلمات کلیدی: کلاس های مجازی، گزارش عملکرد، دانشکده معماری، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید