منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره، نظر به سوالات متعدد دانشجویان درباره مسائلی پیرامون حذف ترم جاری، اطلاعیه شماره ۳ را صادر نمود که به استحضار  استادان و دانشجویان گرامی می رسد:

1) بخشنامه ۲۰ بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ 10 فروردین 1399، به عنوان سند بالادستی همه دانشگاهها برای تصمیم گیری در این شرایط خطیر، تأکیدی جدی، بر تکمیل روالهای آموزشی ترم تحصیلی جاری، برای جلوگیری از بروز ایراد در فرآیند و زنجیره آموزشی سرفصل دروس دانشگاه ها دارد.
2) در این بخشنامه، صرفاً حذف اضطراری ترم را برای دانشگاههایی مجاز دانسته است که امکان برگزاری کلاسهای آموزش مجازی استاندارد نداشته باشند؛ این موضوع اگرچه کاملاً روشن بود، ولی باز در مصاحبه اخیر معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ 12 فروردین 1399، نیز مورد تاکید قرار گرفت.  
3) خوشبختانه اولیاء دانشگاه سوره به محض دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص برگزاری کلاسهای ترم جاری به صورت مجازی، در تعطیلات یکماهه اسفند ۹۸ و حتی تعطیلات نوروز و تا به حال تمام تلاش خود را انجام داده تا به بهترین وجه زیرساختهای سخت افزاری، نرم افزاری و انسانی استاندارد و با کیفیت آموزش مجازی را راه اندازی کنند. در همین روزهای تعطیل نیز کلاسهای متعددی برای استادان و کارشناسان و حتی دانشجویان به صورت آزمایشی برای استقرار مطلوب این نظام آموزشی، با موفقیت برگزار شده و انشاالله از شنبه ۱۶ فروردین رسما کلاسها طبق برنامه از قبل اعلام شده در اطلاعیه شماره یک معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره، با افتتاح از دانشکده فرهنگ و ارتباطات، آغاز خواهد شد.                                                                            
4) اگرچه اطلاعیه مذکور اجازه برگزاری کلاسها به صورت مجازی تا ۹۰ درصد جلسات را هم داده است، اما تمام همّ اولیاء دانشگاه سوره بر این است که حتی الامکان تعداد کلاسهای مجازی را کم کرده و با بازگشایی دانشگاهها، بلافاصله کلاسها به صورت حضوری برگزار و فرآیند آموزشی کامل شود. 
5) دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که حذف ترم علاوه بر طولانی کردن تحصیل، در این دوره پر از رقابت برای ورود به بازار کار حرفه ای و یا مقاطع تحصیلی بالاتر، موجب می شود بسیاری از دانشجویان که به دلایل مختلف باید حتماً در این نیمسال فارغ التحصیل شوند، دچار مشکلات فراوانی شوند. نیز احتمال زیاد دارد که در صورت حذف ترم نتوان ترم آینده هم برای حذف کنندگان کلاس برگزار کرد چون مسلماً امکان برگزاری کلاسهای خارج از زنجیره تعریف شده سرفصلهای آموزشی دفترچه هر رشته، کار بسیار دشواری خواهد بود که تبعات نامطلوب آن تا سالها در نظام برنامه ریزی درسی دانشگاه باقی خواهد ماند.
6) دانشجویان محترم مطمئن باشند که دغدغه رییس و سایر مدیران دانشگاه برای برگزاری استاندارد، مطلوب و علمی کلاسهای مجازی، بسیار است و از همین روست که تاکنون برای طراحی و استقرار با کیفیت این نظام آموزشی، هزاران نفر ساعت وقت گذاشته شده است.
7) اولیای دانشگاه سوره، تمام تلاش خود را خواهند نمود تا فرآیندهای آموزشی تعریف شده برای این ترم، با بهره گیری از کلاسهای غیرحضوری و حضوری و جبرانی و حتی فوق العاده طی ترم تابستان و در صورت لزوم حتی ترم اول ۹۹، به گونه ای باشد تا انشاالله به اهداف دروس ترم جاری، مطابق تعریف سرفصل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسیم؛ لذا از این جنبه هیچ نگرانی نداشته باشید.
8) ورود و بهره گیری از آموزش الکترونیکی، با رعایت استانداردهای لازم آن، امروزه دغدغه بزرگی برای تمامی دانشگاههای دنیاست و در آینده در کنار آموزش حضوری همه دانشگاهها، بسیار مثمرثمر، جهانی و رایجتر نیز خواهد شد. اساتید باتجربه و دانشجویان محترم باید این فرصت را برای کسب تجربه در این حوزه مهم آینده، دست کم نگیرند.
9) فلذا دانشگاه سوره با فراهم کردن شرایط لازم و استاندارد برای تشکیل کلاسهای مجازی و حضوری، به هیچ وجه ترم جاری را حذف نخواهد کرد و به یاری خداوند، آن را با قوت و با کیفیت، در همین شرایط خطیر، به سرانجام خواهد رساند.
10) در عین حال درخواست منطقی هر دانشجو، مبنی بر حذف ترم جاری، در شورای آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد. حذف اضطراری ترم جاری، تنها برای دانشجویانی مصوب خواهد شد که امکانات لازم برای بهره برداری از کلاسهای مجازی را در دسترس نداشته باشند؛ مانند حداقلی از تجهیزات و اینترنت در محل زندگی؛ اینگونه دانشجویان عزیز پس از تقاضای حذف ترم جاری، تعهد خواهند داد که از انواع آسیبها و اخلالهای آتی در روالهای آموزشی و زنجیره ارائه دروس خود آگاه هستند و همه تبعات آن را نیز می پذیرند.

در نهایت با دعا برای سلامتی تک تک شما عزیزان، امیدواریم که علیرغم شرایط دشواری که در فرآیندهای آموزشی دانشگاه سوره در این ترم به وجود آمده است، با همراهی حرفه ای و تعهد جمعی شما بزرگواران، با کیفیت ترین نوع از نظام آموزش مجازی دانشگاهی را در کنار هم تجربه کنیم و در نهایت هیچکس احساس خسارت نداشته باشد.

پیروز و سرافراز باشید.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: اطلاعیه مهم، دانشجویان، استادان، حذف ترم، کرونا، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید