منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به نام خدا

استادان گرامی و دانشجویان عزیز دانشگاه سوره!

با سلام

و با تبریک سال نو و آرزوی سالی پربار برای تک تک شما بزرگواران؛

همگی از ابعاد مختلف بحران آموزشی بی سابقه به وجود آمده برای همه دانشگاههای کشور و از جمله دانشگاه سوره مطلع هستید؛ برای جبران هفته ها کلاسهای برگزار نشده، اولیای دانشگاه سوره طی اسفند ماه و حتی در طول تعطیلات نوروزی، با برگزاری جلسه های متعدد و طولانی و نیز مشورت با همه نهادهای مسئول در کشور،  تصمیمات زیر را اتخاذ کردند که برای اطلاع شما، صاحبان واقعی دانشگاه، در کنار برخی توضیحات لازم، به شرح زیر اعلام می شود:

1-   با احتمال اینکه کلاسها بعد از عید به روال عادی باز خواهد گشت، شورای آموزشی دانشگاه در ابتدای اسفندماه تصویب کرد که به ازای هفته های تعطیلی قبل از عید، به تقویم آموزشی بعد از عید اضافه خواهد شد؛ در این صورت، روز پایانی برگزاری کلاس های درسی، از  ۱۳ خرداد ، به ۱۳ تیر ۹۹ منتقل می شد و امتحانات تا حدود اواسط مرداد به پایان می رسید.

2-   اما در صورت ادامه تعطیلی دانشگاهها در استان تهران، به دلایل گرمای تابستان، صعوبت رفت و آمدهای متعدد دانشجویان شهرستانی، جلوگیری از ایجاد فاصله غیرقابل جبران در فرآیند آموزشی دانشگاه و مانند آن تصمیم گرفته شد تا حداقل بخشی از کلاس های دانشگاه بعد از عید نوروز به صورت آموزش مجازی اجرایی شود.

3-   اجرای چنین طرح بی سابقه ای در دانشگاه سوره، نیازمند همگرایی و هم افزایی همه جانبه استادان، دانشجویان و همکاران دانشگاه سوره است و همه افراد باید در جایگاه خود، به بهترین نحو عمل کنند تا حاصل کار بتواند رضایت عموم ذینفعان و ذیربطان را فراهم آورد.

4-   دانشجویان عزیز دقت کنند که هر دوره آموزشی یک زنجیره به هم پیوسته از دروس متوالی است که باید از سوی عموم دانشجویان هر دوره طی شود؛ فلذا علیرغم همه دشواری های فعلی، دانشجویان باید کمک کنند تا نظم آموزشی خود و دانشگاهشان به نحو مطلوبی حفظ شود؛ چرا که در غیر اینصورت، متأسفانه اضافه شدن سنوات دانشجویی و بی نظمی در ارایه واحدها که می تواند تا آخر دوره تحصیلی هرکدام از دانشجویان ادامه داشته باشد، هم دانشجویان و هم دانشگاه را دچار مشکلات طولانی مدت خواهد کرد.

5-   با این مقدمات، مصوب شد تا دانشگاه سوره، مانند بسیاری دیگر از دانشگاه ها، در حال حاضر، بخشی (حدود دو تا سه جلسه) از ۱۶ جلسه در دروس نظری را (براساس یک نظام اولویت بندی طراحی شده) از طریق کلاس های مجازی برگزار کند تا پس از عادی شدن شرایط، مابقی کلاسها به صورت حضوری تشکیل شود. این تصمیم، دقیقاً مطابق ماده ۷ از آیین نامه آموزشی فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز هست.

6-   ولی اگر بحران ادامه پیدا کرد و در صورت ادامه تعطیلات، مطابق دستورالعمل اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در قالب نامه ای با امضای وزیر محترم به دانشگاه ها ارسال شده است- دانشگاه اجازه دارد که تعداد کلاس های مجازی برگزار شده در درس های نظری را بیشتر کند؛ اگرچه تصمیم قطعی تمام اولیای دانشگاه سوره بر برگزاری هر چه بیشتر کلاس های حضوری هست و خواهد بود.

7-   اولیای دانشگاه، ضمن مطالعه ۱۴ سامانه آموزش مجازی موجود و رایج در کشور، یکی از آنها را که با شرایط آموزشی دانشگاه سوره هماهنگ تر بود، انتخاب کرده و بر آنند تا انشاءالله با استقرار کامل سخت افزار و نرم افزار آن، بعد از تعطیلات نوروزی، از ۱6 فروردین ۹۹، به تدریج و براساس یک برنامه تنظیم شده،  کلاسهای نظری دانشگاه را با اولویت اول: دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دوم: گروه دروس عمومی و معارف اسلامی، سوم: دانشکده معماری و شهرسازی و در نهایت دانشکده هنر، برگزار کنند.

8-   اطلاعات آموزشی برای معرفی نحوه استفاده دانشجویان و استادان از سامانه آموزش مجازی دانشگاه در حال آماده سازی است که به زودی ارائه خواهد شد.

9-   برای استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه و ورود به آن براساس سطح دسترسی تعریف شده، نام کاربری و رمز ورود در اختیار استادان و دانشجویان قرار خواهد گرفت؛ مراتب این فرآیند، به دانشجویان عزیز اطلاع رسانی خواهد شد.

10-   دقت شود که برنامه زمان بندی کلاس های مجازی دقیقاً مطابق زمان بندی برنامه کلاسی هرکدام از استادان و دانشجویان عزیز خواهد بود؛ حضور و غیاب در این کلاس ها انجام خواهد شد و این غیبت ها مبنای اجازه حضور در امتحانات پایان ترم است؛

11-   در سامانه انتخاب شده برای نظام آموزش مجازی دانشگاه، سعی شده است تا حتی المقدور محیط تعاملی کلاس به صورت کامل شبیه سازی شود تا کارکردهای کلاس تا آنجا که ممکن باشد، محقق گردد؛ در محیط کلاس های مجازی دانشگاه سوره، امکان استفاده استاد از تابلوی برای نگارش و ترسیم موارد مورد نیاز، پرسش و پاسخ دانشجویی صوتی و مکتوب، به اشتراک گذاری فایل، نمایش نکات مهم از سوی استاد و دانشجو، ارائه دانشجویی، حضور و غیاب کلاسی و مانند آنها فراهم است؛ ترافیک مصرف شده برای طرفین استاد و دانشجو نیز در حد بهینه ای قرار دارد؛

12-   مسلماً مدیران و کارشناسان محترم هرکدام از گروههای آموزشی دانشگاه شرایط لازم را برای ایجاد ارتباط و هماهنگی با دانشجویان عزیز را فراهم خواهند کرد؛ لذا هرکدام از دانشجویان که به دلیل وضعیت استثنایی خود نیازمند راهنمایی هستند، در قدم اول با مدیران و کارشناسان محترم هرکدام از گروههای آموزشی دانشگاه و در مرحله بعد با مدیر آموزش های آزاد و غیر حضوری و مدیر انفورماتیک دانشگاه طرح بحث کنند.

13-   جلسات دفاع از پایان­نامه های کارشناسی ارشد دانشگاه که تا پایان بهمن 1398 به پایان رسیده بود ولی به دلیل شرایط اضطراری اسفند 1398 برگزار نشده­اند، طبق مصوبه شورای آموزش دانشگاه در اسفند 1398، در فروردین و اردیبهشت 1399 به صورت حضوری و با شرایط اعلام شده:

·            برگزاری با حداقل نفرات و تراکم ممکن و حفظ فاصله حداقل 2 متری افراد در حین برگزاری جلسه

·            امکان دعوت حداکثر 2 مهمان توسط دانشجو برای حضور در جلسه

·            ممنوعیت پذیرایی

·            و اجرایی شدن کامل قواعد بهداشتی

برگزار خواهد شد.

14-   لطفا برای برقراری ارتباط و دریافت اطلاعات لازم، به صورت مرتب به سایت و صفحات، کانالها و گروه های رسمی دانشگاه مراجعه کنید و منتظر اطلاعیه ها و اعلانات بعد بمانید.

 

سالم، سرافراز و سربلند باشید.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره، واحد مجازی، کلاسهای مجازی، e-learning

نظر خود را بنویسید