منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نمایشگاه آثار شیشه و مینا همراه با تقدیر از یک عمر فعالیت هنری و آموزشی استاد داداش مهرآوری به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سوره در نگارخانه آیه افتتاح شد.
   
   
بیش از 100 اثر داداش مهرآوری استاد دانشگاه سوره که با تکنیک های تراش شستی نگینی، تراش شستی ماهیچه، تراش شستی بیضی، لب کنگره سه چاک، تراش شستی کشیده، شِید مات، تراش ماهیچه عینکی، تراش بیضی مدادی کنگره ابرویی، سه پوست، دو پوست، تک پوست، تراش کنگره امپراطوری، تراش کریستال، تراش شستی ستاره، تراش شستی کشیده، تراش دایره مدادی و برحسته سازی و با نقوش گل و مرغ، گل و مرغ برجسته، گل و مرغ درختی، گل برجسته، رز، گل بته نگین دار، برگ مو، ماه و درخت، کندن و مرغ، اسلیمی ختایی، گل و مرغ لاستر، کاج و مرغ برجسته و گل و مرغ و کتیبه خلق شده در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
   
   
نباتی از اساتید حوزه تراش شیشه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در ایران اگر بخواهیم نفری ممتاز را در عرصه شیشه و مینا انتخاب کنیم، استاد مهرآوری است و ما قدردان ایشان هستیم.
فلاح کارشناس ارشد معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی نیز در این مراسم گفت: به جرات باید گفت در حال حاضر اساتید و دانشجویانی که استاد مهرآوری تربیت کرده اند در حال درخشیدن هستند. در آثار استاد مهرآوری اصالت ایرانی و اسلامی نقوش در هنر شیشه گری به چشم می خورد.
بهروز سیف الهی از اساتید حاضر در این مراسم ضمن تاکید بر این مطلب که استاد مهرآوری انسانی فروتن و متواضع است گفت: بیش از چهار دهه است که نسبت به استاد شناخت دارم، ایشان یکی از پایه های اصلی هنر مینا و شیشه گری در کشور هستند.
   
   
   
در انتهای این مراسم با حضور مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی و عبدالکریم عطارزاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره از استاد مهرآوری تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور اساتید، معاونین دانشگاه سوره، دانشجویان و علاقمندان به هنر شیشه و مینا برگزار شد نمایشگاه آثار شیشه و مینای استاد داداش مهرآوری افتتاح شد و تا چهارشنبه 22 آبان ادامه دارد.
 بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نمایشگاه آثار شیشه و مینای داداش مهرآوری افتتاح شد

نظر خود را بنویسید