منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن BFI که از آن به عنوان بزرگ ترین جشنواره سینمایی بریتانیا یاد می شود، شنبه شب برگزار شد و فیلم "گسل" (Fault Line) به کارگردانی سهیل امیرشریفی از ایران جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد.

فیلمنامه "گسل" را سهیل امیرشریفی به همراه آزاده شاه میری نوشته است. اولین نمایش بین المللی این فیلم در چهل و یکمین بخش مسابقه جشنواره فیلم کلرمون فران در فرانسه بود و سال گذشته نیز در بخش فیلم های کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

امیرشریفی متولد 1360 در تهران و دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. "غسالخانه" و "دیدن" (برنده سیمرغ بهترین فیلم کوتاه از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر) از دیگر فیلم های کوتاه اوست.

جکی دیویز تهیه کننده بریتانیایی و رئیس داوران بخش مسابقه فیلم کوتاه این دوره جشنواره لندن درباره "گسل" گفت: این فیلمی است که ما داوران بخش فیلم کوتاه مدت ها پس از دیدن آن همچنان تلاش می کردیم آن را رمزگشایی کنیم و بسیار درباره آن بحث کردیم؛ به خاطر لایه های پیچیده داستان، نقش آفرینی هایی که به زیبایی کنترل شده هستند و نگاهی سازش ناپذیر و استثنایی که تماشاگر را وا می دارد تا قطعات رویدادهای دیده نشده را که دلیل اعمال شخصیت های فیلم است، کنار هم بگذارد. این فیلم ظریف و نامعمول – به طور رسمی و سیاسی - کاری فراتر از حد معمول انجام می دهد، آن هم در حالی که تمام جنبه های ویرانگر خود را پنهان نگه می دارد. همه ما این حس را داشتیم که فیلم را بارها و بارها ببینیم.

باران احصایی، خورشید چراغی پور، ماهور میرزانژاد، سیامک احصایی، آزاده شاه میری، پانیز برزعلی، باران چراغی پور و تبسم جمال پور در فیلم 15 دقیقه ای "گسل" که سال گذشته به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تهران ساخته شد، به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم داستان دختری به نام نهال است که در راه مدرسه کاری کرده که باعث بروز مشکلاتی برای خودش و دیگران شده است. نهال تصمیم می گیرد با یک صحنه سازی در مدرسه خطای صبحش را بپوشاند.
   

انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: فیلم دانش آموخته دانشگاه سوره بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن شد

نظر خود را بنویسید