منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نشست صمیمی دانشجویان ورودی جدید کارشناسی ارشد دانشکده معماری و شهرسازی با رئیس دانشگاه سوره، معاونین، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی و برخی اساتید این دانشکده برگزار شد.
   
   
در ابتدای این نشست، حسن اصانلو رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان گفت: جلسه امروز علاوه بر آشنایی دانشجویان با مسئولین و معاونین با این هدف برگزار شده که اگر دانشجویان سوال و یا ابهامی در همین ابتدای راه دارند مطرح کنند و پاسخ مربوطه را بی واسطه بشنوند.

محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان دوره ارشد با اشاره به تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با مقاطع قبلی، بر تلاش دانشجویان برای تقویت روحیه پژوهشگری و همچنین خودآموزی تاکید کرده و این موضوع را یکی از نیازهای اصلی تحصیل در این مقطع دانست.
   
   
وی در ادامه با اشاره به فضای کار حرفه ای پررقابت، کسب آمادگی های جدید برای ورود به بازار کسب و کار و مهارت های پاسخگویی به خواسته های بازار را از نیازهای جدی دانشجویان دانست و گفت: تلاش مضاعف تحصیلی و شناخت درست نیازهای بازار، مهمترین راهکار موفقیت در شرایط فعلی است.

ساعی همچنین از ایجاد امکان استفاده از بانک داده ای رایگان و قابل استفاده برای دانشجویان مقطع ارشد خبر داد.
   
   
در ادامه این نشست فرشاد عسگری کیا مدیر تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سوره با بیان اینکه در خصوص فرصت های موجود در زمینه های شغلی دچار کمبود هستیم گفت: آنچه محدودیت های شغلی را به دنبال دارد زندگی در جهان سوم و کمبودها نیست بلکه افزایش جمعیت متخصص است و در این میان کسی موفق خواهد شد که تلاش کند چیز جدیدی برای عرضه داشته باشد. موفقیت در زمینه های شغلی تنها زمانی امکان پذیر می شود که دانشجویان در دوره تحصیلی تمام تلاش خود را برای کسب علم و یافتن ایده های خلاقانه صرف کنند.

وی مهمترین منشور قانونی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را آیین نامه آموزشی دانست و گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اولویت معناداری در بدنه دانشگاه سوره دارند به همین دلیل تمامی قواعد و آیین نامه های مرتبط با ایشان در بخش های جداگانه ای روی سایت اصلی دانشگاه سوره قرار داده شده است و باید گفت مهمترین اصل در این زمینه ارتباط مستمردانشجویان با نهاد آموزش گروه است.
   
   
عسگری کیا امتیاز دانشگاه سوره را آزادی عمل در دعوت از اساتید مجرب دانست و قرارگرفتن در فضای علمی به روز را از اولویت های دانشجویان مطرح کرد و گفت: مهمترین ضرورت تحصیلی دانشجویان ارشد انجام پژوهش پایان نامه است.
   
   
شکوفه ماسوری معاون دانشکده هنر نیز با بیان قوانین تدوین پایان نامه ضمن تاکید بر توجه به شیوه های نگارش و تدوین پایان نامه گفت: با توجه به قانون سنجش صحت پایان نامه بر مبنای سیستم همانندجو، دانشجویان باید در نحوه نگارش و ارجاعات در پایان نامه دقت کامل داشته باشند تا با کمترین مشکل در زمان دفاع از پایان نامه مواجه شوند.

وی به اختصاص بخشی از نمره پایان نامه به مقاله استخراج شده از پژوهش اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با کمک دانشجویان و کسب مجوزهای لازم، دانشکده اقدام به انتشار نشریه علمی-پژوهشی و داوری مقالات دانشجویان در این قالب نماید.
   
   
دیگر سخنران این نشست مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره  پس از تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به جایگاه فرهنگ اشاره و از اینکه به این مهم در برخی محافل آکادمیک کمتر توجه می شود ابزار تاسف کرد.

وی ارتقاء فرهنگ و شخصیت اجتماعی را در کنار کسب رتبه های علمی ضروری دانست و از تلاش این معاونت برای ارتقاء مباحث فرهنگی سخن گفت. 
   
   
هوشیار از جمله اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی را تأمین اموررفاهی و تغذیه دانشجویان، تخصیص وام تا سقف 15 میلیون ریال برای دانشجویان کارشناسی ارشد حداکثر برای سه ترم و ایجاد کانون های علمی و فرهنگی و انجمن های علمی دانست و خاطرنشان کرد: عضویت در این کانون ها علاوه بر افزایش توان علمی به ارتقاء مهارت های فرهنگی دانشجویان نیز منجر می شود.

وی همچنین از حضور مشاوران مجرب در زمینه های مختلف در دانشکده خبر داد و گفت: دانشجویان هر زمان که نیاز به مشورت در مسائل خصوصی، دانشجویی، کسب و کار و اجتماعی داشته باشند این مشاوران آمادگی راهنمایی و پاسخگویی به ایشان را دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره  در بخش پایانی سخنان خود انجمن های علمی دانشکده معماری را فعال و پیشرو توصیف کرد و گفت: از حضور اساتید برجسته در حوزه های مرتبط در قالب سمینار و کارگاه بر مبنای درخواست کانون های علمی بهره خواهیم برد.
   
   
در بخش پایانی این نشست به سوالات تعدادی از دانشجویان درباره نحوه استفاده از خدمات و امکانات دانشگاه پاسخ داده شد.

این نشست با حضور رئیس دانشگاه سوره، معاون اداری و مالی، معاون دانشجویی و فرهنگی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی، مدیر تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و معاون دانشکده هنر برگزار شد.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/
اشتراک در:

کلمات کلیدی: شرط موفقیت تلاش مضاعف تحصیلی است

نظر خود را بنویسید