منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره از کارگاه نقاشی «خط خاطرات» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد بازدید کرد.
   
   
   
   
   
استاد دانشگاه سوره: «نماز عشق» ادای دین به رزمندگان دفاع مقدس است
   
احمد خلیلی فرد استاد دانشگاه سوره در ارتباط با برگزاری این کارگاه گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور 20 نفر از نقاشان جوان، هنرمند و معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی این کارگاه با موضوع ایستادگی، پایمردی و پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس به مدت دو روز برگزار و هنرمندان این موضوعات را روی بوم نقاشی به تصویر کشیدند.
این استاد نقاشی دانشگاه سوره با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزارت فرهنگ و همچنین رئیس دانشگاه سوره از جمله بازدیدکنندگان این کارگاه بودند گفت: بنده هم در این کارگاه اثری با عنوان «نماز عشق» را انجام دادم که در آن یک رزمنده در حال نماز خواندن است.
وی افزود: در این اثر دو ماه وجود دارد، اولی ماهی که دور سر رزمنده قرار دارد و دیگری ماهی که پشت سر رزمنده و در آسمان است که با نخل ها ماسکه شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه سوره گفت: این کارگاه ادای دین به رزمندگانی است که هشت سال با جان و دل از این مرز و بوم و آرمان های انقلاب دفاع کردند و باید گفت امنیتی که امروز داریم را مرهون تلاش های این افراد هستیم.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه سوره همواره در عرصه های هنری درخشیده اند گفت: یکی از این 20 هنرمندی که در این کارگاه حضور داشت دانش آموخته دانشگاه سوره بود و این باعث افتخار است.
   
   

استاد دانشگاه سوره با انتقاد از کم رنگ شدن حمایت ها از اینگونه اتفاقات هنری گفت: دولت فعلی حمایتش را از اتفاقات هنری کم رنگ کرده و در این شرایط نامناسب اقتصادی نیازمند حمایت بیشتر از هنر و آثار هنری هستیم که به شدت ضرورت دارد.
وی با تاکید بر این نکته که هر تفکری برای ماندگاری و ثبت در تاریخ نیازمند آمیخته شدن با هنر است افزود: تمام اتفاقات مهم در کشورهای جهان از جمله انقلاب ها به واسطه ثبت توسط هنر ماندگار شده است و این موضوع را می توانیم در آثار هنرمندان آن ها ببینیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی صبا، ششمین ورک شاپ «خط خاطرات» (نقاشی) به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و فرهنگستان هنر و با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا با موضوع دفاع مقدس به مدت دو روز در رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار شد و در پایان روز دوم به انتخاب هیئت داوران، حبیب الله صادقی، مصطفی گودرزی، محمد صادق چلیپا و محمد علی طاهری، سه نفر منتخب معرفی و جوایزی به آنها اهدا شد.
   
   
   
   
   
انتهای پیام//
اشتراک در:

کلمات کلیدی: بازدید رئیس دانشگاه سوره از کارگاه نقاشی دفاع مقدس نماز عشق خلیلی فرد

نظر خود را بنویسید