منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، مراسم افتتاح نمایشگاه عکس های دوران دفاع مقدس شهید دکتر فهیمی با حضور مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی، ایرج زارع معاون اداری و مالی،  خسرو خسروی رییس دانشکده هنر، سید امین موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه سوره و جمعی از دانشجویان و علاقه مندان حوزه دفاع مقدس در نگارخانه آیه برگزار شد.
   
   
نمایشگاه عکس های دوران دفاع مقدس شهید دکتر فهیمی به همراه نمایش یکی از فیلم های ساخته این استاد شهید به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و با همکاری دانشکده هنر از روز سه شنبه 7 خرداد به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در نگارخانه آیه دانشگاه سوره به نشانی خیابان آزادی، بین خوش و اذربایجان، نبش کوچه کامیاران در معرض دید عموم است.
   
   
شهید حسین فهیمی در مرودشت متولد شد و در دوران دفاع مقدس حضوری مستمر در جبهه های جنگ تحمیلی داشت. او سرانجام در سال 1365 در عملیات کربلای 5، در منطقه شلمچه با شلیک توپ دشمن از ناحیه دست و پای راست مجروح شد. شهید فهیمی از خانواده شهید پرور و برادر شهیدان احمد و محمود فهیمی بود.
شهید فهیمی دانشجوی دکترای پژوهش هنر در دانشگاه هنر تهران بود و ضمن تدریس دروس تخصصی سینما در دانشگاه سوره در حوزه فیلمسازی و عکاسی نیز فعالیت داشت. از مسئولیت های اجرایی وی می توان به مدیریت گروه سینمای دانشگاه سوره و مدیر پروژه فیلمسازی مشترک بین دانشگاه سوره و دانشگاه کنرادولف آلمان اشاره کرد.
   
   
مستند محیط زیست کهکیلویه و بویراحمد(1373)، فیلم های کوتاه مستند گزارشی سیمای صبحگاهی(1373)، ساخت 10 مستند فعالیت های فرهنگی مساجد استان فارس(1373)، مستند تشییع شهدای شیراز(1374)، مستند رحلت امام خمینی(ره) با عنوان سوگ در سوگ(1374)، مستند انتظار(1385)، فیلم داستانی آغاز یک پایان(1378)، فیلم داستانی آواز جنگل(1381)، فیلم سینمایی ساحت(1381) و همچنین فیلنامه های ابریشم بهار و انسان باید عروج کند و برگزاری نمایشگاه عکس اربعین از جمله آثار به یاد مانده از این شهید هنرمند و استاد دانشگاه سوره است.
   
   
استاد حسین فهیمی سرانجام در شامگاه 25 آذر 1395 به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر مطهرش در کنار برادران شهید خود در گلزار شهدای شهر شیراز آرام گرفت.
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نمایشگاه عکس شهید فهیمی استاد شهید دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید