منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نمایشگاه عکس «احضار» با ۳۳ عکس سیاه و سفید در قالب سه مجموعه اثر میثم شریف میرانی و سارا شاه محمدی از روز شنبه 7 اردیبهشت به مدت چهار روز در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برگزار شد.
شریف میرانی در گفتگو با سایت دانشگاه سوره با بیان اینکه این نمایشگاه الهام گرفته از کتاب «اتاق روشن» رولان بارت است گفت: بطور کل عکس ها به نحوی با گذشته درگیر هستند، به این معنا که عکس به محض ثبت وارد گذشته می شود و این همانی است که بارت می گوید که «عکس ثبت شده با مرگ عجین شده است» زیرا زمان گذشته و عکس آینده ای ندارد.
   
   
وی در ارتباط با آثار خود در این نمایشگاه گفت: بر اساس مکان و زمان، عکس ها به مکان های خاصی برده شده و عکس نهایی در آنجا ثبت شده؛ یعنی ایده از قبل بوده و صحنه آرایی و چیدمان توسط عکاس رخ داده و در نهایت عکس مد نظر ثبت شده است. بخش دیگری از عکس ها نیز بر اساس تصورات و ایده ها و ذهنیاتی که خودم داشتم صحنه آرایی شده است.
شریف میرانی افزود: این نمایشگاه تداعی کننده گذشته به مخاطب است؛ زیرا افرادی که در این عکس ها دیده می شوند مرده اند و عکس های آن ها به عنوان خاطره، ما را به آن ها متصل می کند. نام نمایشگاه نیز از همین مضمون برگرفته شده یعنی آن هایی که امروز در بین ما نیستند و یادشان کمرنگ شده، احضار بشوند تا این حس دوباره رو به گذشته تداعی شود.
   
   
سارا شاه محمدی که آثارش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده گفت: مجموعه عکس بنده هم الهام گرفته از کتاب اتاق روشن رولان بارت است که از آرامستان روسیه عکاسی کردم که بیانگر ارتباط عکاسی و مرگ است و اینکه عکس ها در گذشته مرده اند. این مجموعه بصورت مستند عکاسی شده و آثار را سیاه و سفید ارائه دادم که مرگ و گذشته را درکنار هم قرار بدهم.
وی گفت: عکس های سنگ قبرها همان اطلاعات مُردن افراد است که روزی زنده بودند. عکس ها در یک لحظه گرفته شده همانطور که مرگ در یک لحظه رخ می دهد.
   
انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: «احضار» گذشتگان در دانشگاه سوره نمایشگاه عکس نگارخانه آیه

نظر خود را بنویسید