منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، همزمان با هفته معمار نشست بررسی «گرایش معماری معاصر ایران» با حضور کامران افشار نادری معمار و استاد دانشگاه، حسن اصانلو رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد.
بررسی معماری در کشور ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و تشریح گرایش های مختلف معماری معاصر از جمله گرایش بین الملل، گرایش تجربه گرا، گرایش زمینه گرا و گرایش مشترک از جمله مباحث اصلی این نشست بود.
 افشار نادری معمار و استاد دانشگاه در پایان این نشست با بیان اینکه بنده با این نگاه که برخی برای معماری ایرانی در جهان، جایگاهی قائل نیستند مخالفم گفت: معماری ایران دنیا را تکان نمی دهد اما نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد. برخی از معماران بزرگ جهان، به معماری ایران نگاه ویژه ای دارند و به دنبال دریافت ایده هستند و این را از توجه این افراد به معماران ایرانی می توان دریافت.
وی افزود: برای جلب توجه مخاطب بین المللی به معماری ایرانی باید دو کلیدواژه را دائم مد نظر داشته باشیم، یکی تجربه و دیگری فرهنگ بومی است. با این دو می توان در این مسیر پیش رفت.
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: گرایش های معماری معاصر ایران کامران افشار نادری

نظر خود را بنویسید