منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، كانون عكس این دانشگاه پس از موفقيت و دریافت بازخوردهای مناسب از نمايشگاه «تصميم انقلاب» در سال گذشته (1396)، امسال و در آستانه چهل سالگي انقلاب و بيست و پنج سالگي دانشگاه سوره تصميم به برپايي نمايشگاه عكس ديگري با موضوع انقلاب اسلامی گرفت و به همین منظور نمایشگاه عکس «مجال مجدد نور»، بازخوانی مکان نگارانه عکس های انقلاب 57 در تهران، از روز پنج شنبه 25 بهمن به مدت یک هفته در نگارخانه آیه برگزار شد.
كانون عكس دانشگاه سوره در آذرماه امسال شروع اين پروژه را اعلام و از رهام شيراز با توجه به تجربه ای كه در نمايشگاه عكس های جنگ داشت به عنوان استاد راهنما و نمايشگاه گزار دعوت به همكاری كرد و تیم اجرایی این پروژه با  اضافه شدن اميد آقايی و مرتضی كريميان عقدا تشکیل شد و پروژه به جریان افتاد.
اولين آرشيو عکس مورد بررسی برای این پروژه، آرشیو روزنامه اطلاعات بوده كه با بررسی 10 هزار عکس، 80 عکس از آن انتخاب شد. بررسی سه هزار عکس در آرشیو روایت فتح کمک شایانی به این پروژه نکرد و در ادامه بازدید از آرشیو روزنامه کیهان و انتخاب 14 عکس از میان 8 هزار عکس و همچنین انتخاب 15 عکس از میان 9 هزار عکس از آرشیو خبرگزاری ایرنا، درکل 109 عکس منتخب را پیش روی پروژه قرار داد که از میان آن ها 15 عکس نهایی انتخاب و برای عکاسی مجدد از آن مکان ها در دستور کار این پروژه قرار گرفت.
   
   
   

بر اساس این گزارش، با توجه به آدرس های احتمالی و اطلاعاتی که از عکس ها در آرشیو بود، مکان های امروزی مشخص شد و کار عکاسی در شب و ادیت عکس ها به مدت 9 شبانه روز به طول انجامید. با اتمام پروژه عكاسي در شب، 10 عکس به مرحله چاپ رسیده و از طرفی 42 عکس آرشیوی نیز برای این نمایشگاه خریداری شد.

   
   
   
   
   
با اتمام مراحل آماده سازی عکس ها، نمایشگاه عکس «مجال مجدد نور» که بازخوانی مکان نگارانه عکس های انقلاب 57 در تهران بود از روز 25 بهمن در نگارخانه آیه افتتاح شد و در روز اول اسفند با برگزاری یک نشست تخصصی با حضور رهام شيراز، دكتر مهدي مقيم نژاد، عباس نوري و حميدرضا كرمي به کار خود پایان داد.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: مجال مجدد نور دانشگاه سوره رهام شیراز کانون عکس سوره

نظر خود را بنویسید