منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در این نشست دکتر کیارش زندی مدیر گروه آموزشی کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه سوره در کنار استاد بابک نکویی، دکتر علیرضا گلپایگانی و دکتر محمدعلی صفورا (نمایندگانی از گروه های آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران، هنر و تربیت مدرس) حضور داشتند.


دکتر زندی در ابتدای گفته هایشان از میزبانان و حاضران برای فراهم نمودن بستر تعامل و مشارکت بین دانشگاه ها تشکر کرد و گروه های آموزشی انیمیشن دانشگاه های گوناگون را شبیه به جزایری جداگانه دانست که غالبا مبتنی به تجربیات فردی مدیران و افراد موثر خود اداره می شوند

ایشان اشاره کردند که گفته هایشان را با زمان بندی و موجز در دو پنج دقیقه ارائه خواهند کرد، چرا که به گفته او: "انیماتورها قدر یک بیست وپنجم ثانیه را می دانند و "تولید" یعنی شناختن گوهر زمان"

کیارش زندی با تاکید بر ربع قرن فعالیت هدفمند دانشگاه سوره و عمر هفت ساله گروه انیمیشن آن، ویژگی های آموزشی و مدیریتی سوره را برشمرد.

وی داتشگاه سوره را ماموریت محور خواند و آن را پیشرو در دانشگاه های نسل سوم یا هزاره سوم دانست

زندی با تفکیک ادوار دانشگاه به:

نسل اول: تحقیقات پایه

نسل دوم: تحقیقات کاربردی و نیازمحور

نسل سوم: دانشگاه کارآفرین

سوره را الگوی دانشگاه های هزاره سوم با خلق ثروت و کارآفرینی دانش بنیان و افزایش تولیدات پژوهشی و ارائه خدمات آموزشی در کنار کاهش هزینه ها و چالاک سازی سیستم اداری و آموزشی معرفی کرد.

به گفته مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره بنابر تعریف واژه نامە دانشگاهی وبستر، کارآفرین کسی است که متعهد میشود مخاطره های یک فعالیّت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. به عبارتی كارآفرینی را می توان ایجاد كسب و كارهای نوآورانه تلقی كرد.

این عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره با تاکید بر مستندات و آمار موجود؛ غفلت از پیوستن به جرگه دانشگاه های کلرآفرین را آفت و خطر تحصیلات آکادمیک در کشور دانست و گفت: طبق اخبار ده ها هزار پزشك به شغل های ديگر روی آورده اند و یازده هزار فارغ التحصیل پزشکی برای دریافت شماره نظام پزشکی مراجعه نکرده اند

بنابراین از حرکت به سمت دانشگاه های هزاره سوم به عنوان اهم ماموریت های وزارت علوم و فراتر از آن هیات دولت یادکرد.

کیارش زندی در ادامه از تهدیدات و فرصت ها در دانشگاه سوره سخن به میان آورد و به شوخی خطاب به نمایندگان دانشگاه های دولتی گفت: در امکانات و بودجه و تجهیزات سقف آرزوهای ما کف داشته های دانشگاه های دولتی است و اضافه کرد میزان هزینه وزارت علوم برای سرانه دانشجوبی در دانشگاه های دولتی بیش از سه برابر شهریه های پرداختی دانشجویان غیرانتفاعی ها در طول دوران تحصیل است.

بنابراین، دانشگاه سوره مجبور بود با خلاقیت های کادر آموزشی و دانشجویان خود؛ به کشف ظرفیت ها و جبران کمبودها بپردازد.

او نمونه بارز کارآفرینی در سوره را راه اندازی "استودیو انیمیشن دانشگاه سوره" و دوره آزمایشی پایان نامه گروهی و تعریف گرایش های تولید ذکر کرد و افزود: نخستین جشنواره سراسری دانشجویی انیمیشن بانگ پویایی دانشگاه سوره همین اهداف را دنبال می کند و با جذب حامیان مالی در تولیدهای دانش بنیان؛ جوایز بخش مسابقه خود را با رویکرد کارآفرینی به اشتغال و تولید انیمیشن در مراکز معتبر چون صداوسیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص داده است که ۲۶ تا ۳۰ آبان میزبان علاقه مندان است.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: سخنرانی مدیرگروه انیمیشن دانشگاه سوره در میزگرد بزرگ هفته انیمیشن

نظر خود را بنویسید