منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 

جشن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه سوره با حضور برخی مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان تبلیغات اسلامی، روسای مراکز این دانشگاه در تهران، نمایندگان مجلس، روزنامه نگاران، هنرمندان، استادان و دانشجویان در محل این دانشگاه برگزار شد.

محمد روشن رییس دانشگاه سوره در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه سوره 25 سال فعالیت هدفمند خود را جشن گرفته است، گفت: در ربع قرن فعالیت این دانشگاه یک هزار و 60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 11 هزار و 635 نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی از آن فارغ التحصیل شده اند و چهار هزار و 280 دانشجو نیز الان در مقاطع ارشد و کارشناسی در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: دانشگاه سوره به توسعه تحصیلات تکمیلی توجه بیشتر دارد و درخواست آن برای تشکیل دوره دکتری «پژوهش هنر» در شورای توسعه دانشگاهها در دست بررسی است.

در مراسم جشن سالگرد تشکیل دانشگاه سوره از پوستر ویژه و تمبر یادبود این مناسبت نیز رونمایی شد.

در این مراسم همچنین از مادر «حسین فهیمی» استاد شهید دانشگاه سوره و از جانبازان جنگ تحمیلی که سال گذشته به درجه رفیع شهادت نایل آمد، قدردانی و بخشی از یک تعزیه در همزمانی با اربعین امام حسین (ع) اجرا شد.

علی آهومنش دبیر اتحادیه موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کشور نیز در این مراسم از نقش دانشگاه سوره در اعتلای سطح آموزش عالی در کشور قدردانی کرد و گفت: بنابر آمار سازمان سنجش، بعد از دانشگاه های دولتی، موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی رتبه دوم در تعداد راه یافتگان به دوره های کارشناسی ارشد را دارند.

به مناسبت 25 سالگی دانشگاه سوره، نمایشگاهی از فعالیت های دانشجویی دانشجویان دانشکده های مختلف این دانشگاه نیز دایر شد.

دانشگاه سوره در سال 1372 با هدف احیای حکمت دینی و معنوی به وسیله هنر، شناسایی، احیا و اعتلای هنرهای ملی و مذهبی، مردمی کردن هنر در جامعه اسلامی تجلی هر چه بیشتر اندیشه دینی در آثار هنری در قالب یک موسسه آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی بنیان گذاشته شد و از اسفند 1392 به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

دانشکده هنر دانشگاه سوره در حال حاضر در 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، 10 رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

در دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه نیز، هم اکنون دانشجویان در سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی و در مقطع کارشناسی ناپیوسته در یک رشتهدر حال تحصیل هستند.

دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد.


 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره 25 ساله شد

نظر خود را بنویسید