منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر



عروسک­ها دوست داشتنی ­اند، فرقی ندارد کودک باشی یا زن سی ساله، وقتی چشمت به یک عروسکِ دلبر می­افتد ذوق زده می­شوی، انگار عروسک حرف­هایت را می­شنود، انگار سنگ صبور توست، شخصیت دارد، هویت دارد و می­تواند رفیقی باشد برای لحظه­ های سخت. حالا فکر کن یک عروسک داشته باشی که شبیه عروسک های دیگر نباشد، شبیه­مدل­های خارجی و باربی­های کمرباریک. فکر کن عروسک شبیه مادربزرگت باشد، همان که همیشه برگه زردآلو ونخودچی کشمش توی جیبت می­ریخت، فکر کن شبیه یک مادر مهربان باشد، با همه­ی خصوصیت های که فقط و فقط برای مادرهاست. حرف از عروسک ­هایست که هرکدام برای خود قصه­ای دارند دور و دراز، خالقشان عروسک­ها را نشانم می­دهد و می­گوید: «این ننه زائر است. بقچه اش را نمی بینی زده زیر بغل! دارد می رود زیارت، این یکی همان است که قِدیم نِدیما می گفتن کوکب خانوم زن باسِلیقه ایست. این همون کوکب خانوم خودمونه، آبجی بنده خدا صد سال تو کتاب فارسی کار می کرد دیگه برکنارش کردن...»

تمامِ این­ها را الهامِ سوادکوه تعریف می­کند، یک بانوی متولد 70 که با دستانِ هنرمندش اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و همه ی تلاشش را به کار بسته تا با خلاقیت و تلاش عروسک ­های باربی را از خانه ­ها بیرون کند، او می ­خواهد زن­های اصیل و واقعی با قصه ­های هزار رنگشان مهمانِ خانه­ هایمان باشند.

یک پدربزرگ ایرانگرد، یک نوه هنرمند

عشق به سنت، روستا و اصالت ریشه در جان خانم سواد کوهی دارد او می­گوید پدربزرگش ایران­گرد بوده و نام خانوادگی­شان هم ارمغان همین گردش­هایی همیشگی پدربزرگ است.« جد بنده ایرانگرد بودند و وقتی به شهرستان سوادکوه می رسن از اونجا خوششون می آد و فامیلیه ما می شه سوادکوه» او در دانشگاه سوره، نقاشی خوانده است. اما آشنا شدن با هنر و ماندن در این وادی برایش آسان نبوده، الهام در همان دوران نوجوانی به عنوان دانش­آموزی باهوش و درس­خوان شناخته می­شد پس همه­ی خانواده خصوصا پدر و مادر اصرار داشتند دخترکشان ریاضی یا تجربی بخواند و یک خانم مهندس یا دکتر موفق شود. ولی الهام نقشه­ای دیگری برای زندگی­اش می­ریزد. او از همان دوران هنرستان وقتی رشته گرافیک را انتخاب می­کند سعی دارد بیکار نماند و هرآنچه می­تواند یاد بگیرد. همین می­شود که از روزهای نوجوانی شروع می­کند به کار کردن، به فروختن و عرضه کارهای دست­ساز خودش.« توی دوران هنرستان تونستیم توی فرهنگسرای متروی بهشتی با دختر داییم غرفه بگیریم و کار کنیم. چاپ روی پارچه وکارهای هنری دیگه انجام می دادیم. بعد از اوندر دوره دانشجویی تابلو می­کشیدم و یه سری وسایل تزیینی و کاربردی درست می­کردم و به فروشگاه­ها می­فروختم.بعد هم که آموزش و فروش انواع گلدوزی و شماره دوزی رو داشتم.» همه­ی اینها نشان می­دهد الهام آدم یکجا نشستن نیست.

اولین عروسک با زیرپوش همسر

با روی کارآمدن شبکه­ای اجتماعی الهام میان کانال­های رنگارنگ تلگرامی به دنبالِ هدفش می­گردد، او می­خواهد هرطور شده هنری به هنرهایش اضافه کند، انگار یاد گرفتن هنر و دیدن کارهای دستی انگیزه­اش را برای زیستن بیشتر می­کند و از آن­جایی که دنبال هرچه باشی آن را میابی الهام به طور اتفاقی با یک گروه عروسک سازی در فضای مجازی آشنا می­شود، گروهی که رایگان صفر تا صد عروسک دوختن را آموزش می­دهند.« دلم می­خواست مفید باشم و مستقل و لااقل از هنرم بهره ببرم.عروسک سازی رو از یه گروه تو تلگرام یادگرفتم.به صورت رایگان. اولین عروسک رو با زیرپوش همسرم ساختم» بعد از آشنایی با گروه فکر می­کند بد نیست عروسک سازی را هم بلد باشد، کم کم ذوق دوختن عروسک به سراغش می­آید، پارچه مناسب در خانه ندارد پس با اولین پارچه­ای که به نظرش مناسب است شروع می­کند به کار، سرآخر زیرپوش همسرش عروسکی می­شود دوست داشتنی و نمکی، عکسش را برای همسرش می­فرستد و منتظر بازخورد می­ماند.« اولین عروسکی که خودم طراحی کردم و ساختم شبیه همه مامانم شد.همه عاشقش شدن»
.

این مطالعه با هدف شناخت سن بازی کودک از دیدگاه اسلام و روان شناسی در سه فصل تنظیم گردیده و روش جمع آوری مطالب به شیوه توصیفی، کتابخانه ای در صدد پاسخ به این سؤال است که سن بازی کودک از نظر اسلام و روان شناسی چیست؟

از مهم ترین نتایج این مطالعه این است که اسلام و روان شناسی هر دو به اهمیت بازی در 7 سال اول زندگی کودک تأکید کرده و بازی کودک را از مؤثر ترین رفتارهای تربیتی دانسته اند.اسلام نیز دوره های کودکی را به سه دوره ی هفت ساله تقسیم کرده و هفت سال اول زندگی کودک را دوره ی سیدی و آقایی کودک دانسته و این دوره را دوره ی بازی کودک می داند و نیز براین باور است که یکی از اصلی ترین پیام های بازی محبت است و کودکان به کسانی که بیش تر با آنان بازی می کنند علاقه دارند.اهل بیت )علیهم السلام( علاوه بر این که توصیه به بازی با کودکان نموده اند، خود نیز با آنان بازی می کردند. روان شناسان نیز بر تربیت کودک به صورت غیر مستقیم و از طریق بازی در این دوره تاکید دارند. به طور کلی نظر روان شناسان درمورد سن بازی موافق  با نظر اسلام بوده، که همان هفت سال اول زندگی کودک است. اما هر روان شناسی با توجه به نظریه های ارائه شده  دوره ی کودکی را تقسیم کرده و هر دوره را نام گذاری نموده و بازی های کودک در هر سن و هر دوره را بیان نموده اند که گاهی این تقسیمات دوره ی کودکی از سن هفت سالگی فراتر می رود.



فناوران-بر اساس گزارش موسسه گارتنر عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نخستین رشد از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می شود.
بر اساس برآوردهای گارتنر، عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 1/4  درصد رشد کرده و در مجموع به 62/1 میلیون دستگاه رسیده است. 
در بسیاری از موارد، بازارهایی همچون چین و آمریکا بر آمار عرضه جهانی اثرگذارند؛ اما جالب اینکه این رشد، بر اثر افزایش عرضه و تقاضا در مناطق خاصی از جهان نیست و افزایش تقاضا تقریبا در تمامی نقاط دیده می شود. البته محققان گارتنر می گویند که این رشد، هنوز برای اینکه نتیجه بگیریم که بازار کامپیوترهای شخصی به دوران رونق بازگشته، کافی نیست.
بر اساس این گزارش، پنج تولیدکننده برتر کامپیوتر در این بازه زمانی نیز به ترتیب اچ پی، لنوو، دل، اپل و ایسر هستند که در این بین لنوو بالاترین نرخ رشد عرضه را داشته و فروشش 10/5 درصد رشد کرده است. گارتنر می گوید که این موفقیت لنوو تا حد زیادی به دلیل ادغام فوجیستو با لنوو و جمع عرضه دو شرکت با یکدیگر بوده است. 
گارتنر دریافته است که تمام پنج شرکت برتر رشد عرضه کامپیوتر را تجربه کرده اند؛ با این حال، عرضه دیگر شرکت ها به میزان 12/9  درصد کاهش یافته است که این به معنی تسلط بیش از پیش 5 برند برتر بر بازار جهانی است.
بررسی جدول ارایه شده از سوی گارتنر مشخص می کند که اچ پی برند دیگری است که بیشترین رشد را تجربه کرده است و به نوعی می توان گفت که به همراه لنوو شانه به شانه هم در حال پیشتازی در دنیای کامپیوترهای شخصی هستند و دل نیز با اختلاف کمی از اچ پی در رتبه سوم پرفروش های بازار قرار دارد. ضمن اینکه اچ پی همچنان با اختلاف بسیار اندکی مقام اول سهم بازار را در اختیار دارد.
مایکوکای کاتگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر در این باره می گوید که رشد عرضه کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به دلیل رشد تقاضا برای این دستگاه ها بوده است. به گفته وی، در حوزه مصرف کنندگان، ساختار بنیادین بازار به دلیل تغییرات در رفتار کاربران کامپیوتر همچنان پابرجا است و به تاثیر بر رشد بازار ادامه می دهد. مصرف کنندگان در حال حاضر از گوشی های هوشمند خود برای انجام وظایف روزانه بیشتری چون مراجعه به شبکه های اجتماعی، گاه شماری، بانک داری و خرید استفاده می کنند که این مساله نیاز آن ها را به کامپیوتر شخصی کاهش می دهد.


کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران - بابک عابدین عضو کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران،  در حاشیه جلسه کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران پیرامون مشکلات به وجود آمده برای فعالان ICT با اعلام ارز چند نرخی گفت: روش اعلام نرخ جدید و ارایه ارز 4 هزار و 200 تومانی اگر دولت به میزان کافی برای عرضه در بازار ارز داشته باشد روش اشتباهی نیست و معمولا دولت ها برای حمایت از ارزش پول ملی خود ارزهایی مثل دلار و یورو را کنترل می کنند تا تورم در کشورشان ثابت بماند. به نظر من اما در خصوص اجرای این شیوه در کشور به خوبی فکر و برنامه ریزی نشده است چراکه دولت بدون آنکه بحث تامین ارز را در نظر بگیرد این کار را انجام داد.
وی در خصوص مسایلی که پیرامون واردات موبایل مطرح می شود افزود: گفته می شود 220 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات گوشی پرداخت شده است. با این وجود بسیاری از افرادی که در سامانه نیما ثبت سفارش کردند و تایید هم شده اند با وجود گذشت 9 هفته هنوز ارزی دریافت نکرده اند. بنابراین افرادی بارهایشان وارد گمرک شد و نیاز به تایید اسناد بانکی از طریق سامانه نیما داشته اند مجبور شده اند نزدیک به 80 روز هزینه کانتینر پرداخت کنند چون بدون تایید منبع تهیه ارز ترخیص جنس از گمرک غیرممکن است.
این عضو کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: باتوجه به معطلی طولانی برای تامین ارز دولتی طبیعتا هزینه انبار، کانتینر و خواب جنس نیز به هزینه های واردکننده اضافه می شود که با این تفاسیر نمی توان توقع فروش جنس بر اساس نرخ دولتی ارز را داشت.
عابدین ادامه داد: لذا لازم است که این متغییرها در نظر گرفته شود اما تاکنون این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و دولت چون ارز 4 هزار و 200 تومانی به برخی از واردکنندگان داده بدون توجه به هزینه های اضافی که با تعلل در تامین ارز به واردکننده تحمیل شده خواستار فروش اجناس با همین قیمت در بازار است.
وی افزود: اگر موضوع واردات موبایل را کنار بگذاریم باید گفت خیلی از مواد اولیه ای که وارد کشور می شود هزینه های میلیونی برای پرداخت به گمرک ایجاد می کنند؛ همچنین پول واردکننده نیز مدت طولانی حدودا دو تا سه ماه یعنی تا زمان تامین ارز در سامانه نیما خوابانده می شود که تمام این هزینه های اضافی به واردکننده تحمیل می کند. لذا نمی شود توقع فروش اجناس با نرخ ارز دولتی و بدون در نظر گرفتن این هزینه ها را داشت. از سوی دیگر باتوجه به التهابات ارزی بازار ممکن است فروش جنس نیز به جای یک ماه تا 6ماه طول بکشد که تمام این ها برقیمت تمام شده اثر می گذارد و باید به آنها توجه شود.
عابدین افزود: با این شرایط فکر می کنم نحوه فعلی تخصیص ارز به خوبی سازماندهی نشده است و البته حجم ارز مورد نیاز واردکننده برای ارایه نیز وجود ندارد. در چنین شرایطی واردات با ارز آزاد به صرفه تر تمام می شود چراکه هزینه های خواب پول در سامانه نیما، هزینه اضافی بابت کانتینر در گمرک و سایر هزینه های اضافی وجود ندارد؛ لذا به نظرم در سه ماهه  گذشته این نحوه تخصیص ارز برای واردکننده فایده ای نداشته است.
این عضو کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی در خصوص این که برخی شرکت های نامرتبط ارز گرفته اند و یا ارز برای کالای فاوا گرفته و کالاهای دیگر وارد کرده اند نیز گفت: به نظرم این صحبت هایی که مطرح می شود حاشیه ای است چراکه وقتی ثبت سفارش برای موبایل ثبت می شود در سامانه نیما پولی که تخصیص می یابد بابت موبایل است و اگر همین محصول وارد کشور نشود واردکننده به عنوان قاچاقچی شناخته می شود و می توانند دستگیرش کنند اما وقتی این اتفاق نمی افتد این شائبه به وجود می آید که یا مسایلی در پشت پرده وجود دارد و یا اصلا چنین اتفاقی نمی افتد و این مسایلی که مطرح می شود نیز حواشی هستند. توجه داشته باشید که اگر کسی برای واردات موبایل ارز گرفته باشد ناچار است همین کالا را هم وارد کند چون براساس ثبت سفارش جنس در گمرک ترخیص می شود.


فناوران - پژوهش جدیدی نشان می دهد چندین برنامه آندروییدی، حفره های امنیتی مهمی در حریم خصوصی کاربر دارند که به برنامه های موبایلی اجازه می دهند تا بدون اطلاع کاربر از فعالیت های گوشی اسکرین شات و ویدئو تهیه کنند. این پژوهش که توسط پژوهشگران دانشگاه Northeastern انجام شده، به بررسی ۱۷۲۶۰ برنامه از بازارهای برنامه های آندروییدی موبایلی Google Play، AppChina، Mi.com و Anzhi پرداخته است. در حالی که درصد زیادی از برنامه ها از توانایی ضبط رسانه در گوشی های تلفن همراه استفاده نمی کنند، اما پژوهشگران چند نمونه را کشف کردند که به طور مخفیانه عملیات ضبط را انجام می دادند.
مطالعات این پژوهشگران نشان می دهد چندین ریسک نقض حریم خصوصی در اکوسیستم برنامه های آندروییدی وجود دارد که بدون اطلاع یا اجازه کاربر، مجوزهای رسانه ای را افزایش می دهد و داده های تصویری را از طریق روش های غیر منتظره با افراد دیگر به اشتراک می گذارد.
در این زمینه مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری (افتا) اعلام کرد: پژوهشگران ترکیبی از تجزیه و تحلیل ایستا (بررسی کد بدون اجرای برنامه) و تجزیه و تحلیل پویا (تست و ارزیابی برنامه با اجرای داده ها در زمان واقعی) را روی برنامه ها انجام دادند تا جمع آوری و افشای رسانه ها مانند ویدئو یا تصاویر را کشف کنند.
این پژوهش ها شامل بررسی این موارد هستند: «آیا برنامه ها درخواست دسترسی به مجوزهای دوربین و میکروفون را دارند؟»، «آیا APIهای رسانه ای در کد برنامه درج شده اند؟» و «آیا هر کدام از مرجع های بالقوه API در کد توسعه first-party یا یک کتابخانه third-party» هستند؟
مشکل مشابه در برنامه های iOS نیز احتمالا وجود دارد اما هنوز پژوهشی در این زمینه روی آنها انجام نشده است.
یکی از این برنامه ها GoPuff است که پس از بررسی فایل APK آن، پژوهشگران متوجه شدند که این برنامه از صفحه کاربر ویدئو تهیه می کند و برای دامنه شرکت سازنده، Appsee، ارسال می شود.
برنامه دیگر TestFairy است که بدون اطلاع کاربر اقدام به تهیه اسکرین شات می کند. در نهایت پژوهشگران برنامه ویرایش عکس PaintLab را مشاهده کردند که تصاویر را بدون اطلاع دادن به کاربران، برای پردازش به سرورهای خود ارسال می کند. خطر اصلی در این گونه اپلیکیشن ها، استفاده توسعه دهندگان از کتابخانه های third party است. بدون آنکه اطلاع داشته باشند که این کتابخانه ها چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنند.
مرکز افتا تاکید کرد که کاربران باید به دسترسی های برنامه های آندروییدی، به خصوص اپلیکیشن هایی که با اطلاعات حساس کاربران سر وکار دارند، توجه ویژه ای داشته باشند.



عروسک­ها دوست داشتنی ­اند، فرقی ندارد کودک باشی یا زن سی ساله، وقتی چشمت به یک عروسکِ دلبر می­افتد ذوق زده می­شوی، انگار عروسک حرف­هایت را می­شنود، انگار سنگ صبور توست، شخصیت دارد، هویت دارد و می­تواند رفیقی باشد برای لحظه­ های سخت. حالا فکر کن یک عروسک داشته باشی که شبیه عروسک های دیگر نباشد، شبیه­مدل­های خارجی و باربی­های کمرباریک. فکر کن عروسک شبیه مادربزرگت باشد، همان که همیشه برگه زردآلو ونخودچی کشمش توی جیبت می­ریخت، فکر کن شبیه یک مادر مهربان باشد، با همه­ی خصوصیت های که فقط و فقط برای مادرهاست. حرف از عروسک ­هایست که هرکدام برای خود قصه­ای دارند دور و دراز، خالقشان عروسک­ها را نشانم می­دهد و می­گوید: «این ننه زائر است. بقچه اش را نمی بینی زده زیر بغل! دارد می رود زیارت، این یکی همان است که قِدیم نِدیما می گفتن کوکب خانوم زن باسِلیقه ایست. این همون کوکب خانوم خودمونه، آبجی بنده خدا صد سال تو کتاب فارسی کار می کرد دیگه برکنارش کردن...»

تمامِ این­ها را الهامِ سوادکوه تعریف می­کند، یک بانوی متولد 70 که با دستانِ هنرمندش اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و همه ی تلاشش را به کار بسته تا با خلاقیت و تلاش عروسک ­های باربی را از خانه ­ها بیرون کند، او می ­خواهد زن­های اصیل و واقعی با قصه ­های هزار رنگشان مهمانِ خانه­ هایمان باشند.

یک پدربزرگ ایرانگرد، یک نوه هنرمند

عشق به سنت، روستا و اصالت ریشه در جان خانم سواد کوهی دارد او می­گوید پدربزرگش ایران­گرد بوده و نام خانوادگی­شان هم ارمغان همین گردش­هایی همیشگی پدربزرگ است.« جد بنده ایرانگرد بودند و وقتی به شهرستان سوادکوه می رسن از اونجا خوششون می آد و فامیلیه ما می شه سوادکوه» او در دانشگاه سوره، نقاشی خوانده است. اما آشنا شدن با هنر و ماندن در این وادی برایش آسان نبوده، الهام در همان دوران نوجوانی به عنوان دانش­آموزی باهوش و درس­خوان شناخته می­شد پس همه­ی خانواده خصوصا پدر و مادر اصرار داشتند دخترکشان ریاضی یا تجربی بخواند و یک خانم مهندس یا دکتر موفق شود. ولی الهام نقشه­ای دیگری برای زندگی­اش می­ریزد. او از همان دوران هنرستان وقتی رشته گرافیک را انتخاب می­کند سعی دارد بیکار نماند و هرآنچه می­تواند یاد بگیرد. همین می­شود که از روزهای نوجوانی شروع می­کند به کار کردن، به فروختن و عرضه کارهای دست­ساز خودش.« توی دوران هنرستان تونستیم توی فرهنگسرای متروی بهشتی با دختر داییم غرفه بگیریم و کار کنیم. چاپ روی پارچه وکارهای هنری دیگه انجام می دادیم. بعد از اوندر دوره دانشجویی تابلو می­کشیدم و یه سری وسایل تزیینی و کاربردی درست می­کردم و به فروشگاه­ها می­فروختم.بعد هم که آموزش و فروش انواع گلدوزی و شماره دوزی رو داشتم.» همه­ی اینها نشان می­دهد الهام آدم یکجا نشستن نیست.

اولین عروسک با زیرپوش همسر

با روی کارآمدن شبکه­ای اجتماعی الهام میان کانال­های رنگارنگ تلگرامی به دنبالِ هدفش می­گردد، او می­خواهد هرطور شده هنری به هنرهایش اضافه کند، انگار یاد گرفتن هنر و دیدن کارهای دستی انگیزه­اش را برای زیستن بیشتر می­کند و از آن­جایی که دنبال هرچه باشی آن را میابی الهام به طور اتفاقی با یک گروه عروسک سازی در فضای مجازی آشنا می­شود، گروهی که رایگان صفر تا صد عروسک دوختن را آموزش می­دهند.« دلم می­خواست مفید باشم و مستقل و لااقل از هنرم بهره ببرم.عروسک سازی رو از یه گروه تو تلگرام یادگرفتم.به صورت رایگان. اولین عروسک رو با زیرپوش همسرم ساختم» بعد از آشنایی با گروه فکر می­کند بد نیست عروسک سازی را هم بلد باشد، کم کم ذوق دوختن عروسک به سراغش می­آید، پارچه مناسب در خانه ندارد پس با اولین پارچه­ای که به نظرش مناسب است شروع می­کند به کار، سرآخر زیرپوش همسرش عروسکی می­شود دوست داشتنی و نمکی، عکسش را برای همسرش می­فرستد و منتظر بازخورد می­ماند.« اولین عروسکی که خودم طراحی کردم و ساختم شبیه همه مامانم شد.همه عاشقش شدن»
را گسترش دهد اما وضع اقتصادی باعث شده فعلا دست نگه دارد. او می­گوید:« قصد داشتم کارگاه بزنم و اسپانسر هم داشتم اما اونقدر قدرت خرید مردم پایین اومده که هنوز اقدامی نکردم.در حال حاضر خودم و مادرم اینکارو انجام میدیم» الهام یک الگوی موفق برای همه­ی خانم­های ایرانی­ست. او هم مانند خیلی­ها نتوانسته شغلی مناسب و رسمی مرتبط با علایق و رشته ­اش پیدا کند اما با تلاش و پشتکار و خلاقیت خود توانسته توی خانه­کاری دست و پا کند که هم آرامش می­کند و هم منبع درآمد است.« خانم­ها باید دنبال علاقه هاشون برن و براش وقت بذارن.لازم نیست کلاس­های گرون قیمت برن. همین­که توی اینترنت جست و جو کنند کلی آموزش رایگان پیدا می­کنند.فقط باید خلاق و صبور باشند. فک نکند اگه امروز به یه هنری رسیدن فردا منبع درآمدشون میشه.نه.سختی زیاد هست و موفقیت مستلزم صبر و حوصله­ ست.من تا همین چند وقت پیش هفته ای 200تا عروسک می­دوختم.شب­ها تا صبح بیداربودم تا به نتیجه برسم. من به همه­ی اون­هایی که دنبال یک شغل هستند می­گم: اگر عزم اینو دارین که به جایی برسین باید تلاش کنید، خلاق باشید و برای هنرتون تبلیغ کنید»

او آرزو دارد فرزندانش مانند او و جدش در پی احیای فرهنگ و هنر ایرانی باشند. آخر عروسک­ های دست­دوز مادرشان سفیر فرهنگ اصیل و دوست­داشتنی ایران عزیز است.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: عروسک هایی بر اساس فرهنگ و سنت اصیل ایرانی

نظر خود را بنویسید