منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در ادامۀ روند برگزاری میزگردهای تخصصی و تحلیلی در خصوص هنرهای سنتی ایران به میزبانی دانشکدۀ هنر دانشگاه سوره، دومین نشست از این میزگردها در روز یکشنبه مورخ 1397/2/16 از ساعت 14:30 تا 16 با عنوان «زیبایی شناسی هنرهای سنتی و تحلیل رویکردهای معاصر آن» در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد. 
سخنرانان این میزگرد عبارت بودند از: دکتر محمد شکری، هیئت علمی و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و رئیس گروه فلسفه دانشگاه مذکور، سرکار خانم دکتر زلیخا اژدریان شاد، استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب و دکتر رضا میرمبین، مدرس دانشگاه سوره و محقق و پژوهشگر هنرهای سنتی 
در ابتدا دکتر اژدریان شاد با محوریت نگاه قدما به مقولۀ هنر، بحث را آغاز نمودند. ایشان بیان داشتند پرداختن به مسائلی مانند هنر دینی و هنر سنتی، ریشه در تفکرات شرقی دارد که در نهایت از اعتقاد به عالم قدسی نشئت می گیرد. 
دکتر شکری به عنوان سخنران بعدی بحث خود را در سه محور «زیبایی شناسی»، «زیباشناسی» و «هنرهای سنتی و سنت» طبقه بندی کرده و بر اساس نظریات فلاسفۀ غرب از جمله افلاطون، کانت و هگل مورد بررسی و مداقه قرار دادند. 
دکتر میرمبین نیز در انتها به بررسی واژه های دلالت کننده بر زیبایی در زبان های باستانی و میانی ایران پرداخته و از طریق بررسی اسطوره های کهن از دورۀ سومر تا یونان باستان، به جایگاه مستحکم سنت در اندیشۀ هنرمندان قدیمی پرداختند. 
در پایان نیز پرسش و پاسخ هایی پیرامون چگونگی نگاه به نبوغ و خلاقیت در اندیشۀ شکل دهندۀ هنرهای سنتی شد که هریک از سخنرانان نقطه نظرات خود را در این مورد بیان داشتند. 
متن پیاده شدۀ سخنرانی ها به زودی منتشر خواهد شد. 
  
undefined

اشتراک در:

کلمات کلیدی: میزگرد «زیبایی شناسی هنرهای سنتی و تحلیل رویکردهای معاصر آن»

نظر خود را بنویسید