منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

سه کارگاه از مجموعه کارگاه های آموزشی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در دانشگاه سوره برگزار می شود. «الیویه مگاتون»، «استلا کالتسو» و «فیلیپ راس» سه استاد از مجموعه این کارگاه ها هستند که به مباحث خود را به ترتیب در روزهای دوشنبه (سوم) ، سه شنبه (چهارم) و چهارشنبه (پنجم) اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه سوره ارائه خواهند کرد. ورود برای شرکت عموم در این کارگاه ها آزاد و رایگان است.
آشنایی با اساتید کارگاه ها: 
•  استلا کالتسو
استلا کالتسو، کارگردان هنری، یکی از طراحان صحنه و نورپردازان مطرح و شناخته شده در یونان به شمار می رود. او تاکنون نورپردازی تعداد زیادی از برنامه های تئاتر را در اروپا و آسیا به عهده داشته است. استلا در تسالونیکی یونان به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته های نورپردازی، طراحی صحنه و لباس و تئوری تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه ارسطو پشت سر گذاشت. او اکنون عضو آکادمی فیلم هلنیک است و در بخش هنرهای نورپردازی با این آکادمی همکاری می کند. در سال 2017، او نامزد دریافت جایزه بهترین نورپرداز از مراسم جوایز تئاتر یونان بوده است. از جمله برنامه هایی که نورپردازی آن ها بر عهده او بوده، می توان به این موارد اشاره کرد: اپرای هنگ کنگ، اپرای گوته در آلمان، اپرای سائو کارلوس در لیسبون، اپرای ملی یونان، اپرای اوویه دو در اسپانیا، سالن کنسرت آتن، تئاتر اسکودار در استانبول، تئاتر ملی یونان، تئاتر هنری یونان و بسیاری دیگر. در کارنامه حرفه ای او همکاری با کارگردان هایی مانند آرناود برنارد، رناتو زانلا، جورج پترو، یانیس هووارداس، پیتر تیبوریس، نیکو ماستوراکیس و ماریانا کالباری دیده می شود. در سینما او تا کنون کارگردان هنری سه فیلم بلند بوده است: فیلم های «طعم قرن ها» ساخته زاکو سامولاداس در سال 2009، «دانش آموزان» ساخته جیورجوس باکولاس در سال 2013 و «نامرئی» به کارگردانی دیمیتری آتانیتیس. فیلم «نامرئی» مهم ترین فیلم در بین آن هاست که توانسته 15 جایزه از جشنواره های بین المللی در سرتاسر دنیا را از آن خود کند.
•  الیویه مگاتن
الیویه مگاتن که به مناسبت روز تولدش این نام را برای خود انتخاب کرده، در ششم اوت 1965، بیستمین سالگرد انفجار بمب هیروشیما، به دنیا آمد. مگاتن یکی از پیش روان جریان گرافیتی است که خود را با پرتره های رئالی که از شخصیت های سرشناس فرهنگی مثل مائو، جیمی هندریکس، نلسون ماندلا و مونا لیزا کشید، به جهان شناساند. پس از این دوران تصمیم گرفت به طور رسمی به خلق آثار هنری بپردازد و به این ترتیب آثارش به تدریج به جای خیابان ها روی دیوار گالری ها ظاهر شدند. در دهه 90 میلادی به تشویق ژان باپتیست موندینو وارد عرصه سینما شد و فیلمنامه اولین فیلم کوتاهش «هیچ راهی نیست جز قلب ققنوس» را نوشت که بودجه آن را از سی ان سی دریافت کرد. این فیلم که ساختش در سال 1991 پایان یافت، جوایز متعددی در جشنواره های مختلف دریافت کرد. در ادامه او 14 فیلم کوتاه دیگر در کنار تعداد زیادی موزیک ویدیو و ویدیوهای تبلیغاتی ساخت و در همین دوران با مرکز ژرژ پمپیدو و شبکه آرته به عنوان مستندساز همکاری می کرد. او هم چنین اولین رمانش به نام «عامل انسانی» را در سال 1998 منتشر کرد. اولین فیلم بلند او به نام «خروج» در سال 1999 ساخته شد و پس از آن فیلمی اقتباسی از رمان موریس دانتیک به نام «آژیر قرمز» را در سال 2002 ساخت. سال 2007 با همکاری تیموتی اولیفنت «هیتمن» را کارگردانی کرد. دو قسمت از مجموعه فیلم پرطرفدار «ربوده شده» از دیگر آثار مهم کارنامه اوست.
فیلم های بلند: خروج (۲۰۰۰)، آژیر قرمز (۲۰۰۲)، هیتمن (۲۰۰۷)، ترنسپورتر ۳ (۲۰۰۸)، کلمبیانا (۲۰۱۱)، ربوده شده ۲ (۲۰۱۲)، ربوده شده ۳ (۲۰۱۵)
•  فیلیپ راس
فیلیپ راس فیلم بردار، سوپروایزر تصویربرداری دیجیتال، مشاور و مدرس فیلم برداری است که در حوزه فیلم برداری روی دست تخصص دارد. او به سیستم های فیلم برداری دیجیتال و مراحل پست پروداکشن مربوط به آن تسلط کامل دارد و به مدت پنج سال و نیم در پروژه «اقیانوس»، مستندی به کارگردانی ژاک پرن و ژاک کلوزو، مدیر تصویربرداری دیجیتال بود. او در این پروژه فیلم بردار سکانس های شب در بخش های زیر آب و مدیر فیلم برداری های میکروسکپی هم بود. در پروژه مستند «خانه» به کارگردانی یان آرتوس برتراند نیز به مدت یک سال و نیم مدیر فیلم برداری بود و در این مدت تمام تصاویر را از داخل هلی کوپتر ضبط کرد. در تلویزیون نیز فعالیت های او شامل فیلم برداری پنج فصل اول سریال «کاملوت» به کارگردانی الکساندر آستیه می شود. از تازه ترین فعالیت های فیلیپ راس می توان به برگزاری توری در اروپا اشاره کرد که طی آن به ۱۷ پایتخت سفر کرد و مجموعه ای از چهار دموی کوتاه فیلم به نام «سه گانه ربات»  را نمایش داد که با همکاری دیج ایمیج و اچ دی سیستمز با سرمایه گذاری لیشا و سونی با فرمت 4k فیلم برداری شده بود. این فیلم در سراسر جهان اکران شده و تبدیل به مرجعی برای پروژه های دیجیتال 4k شده است. در آغاز سال ۲۰۱۶ او در دانمارک کارگاه سی دبلیو سی (ورک فلو و خلاقیت در فیلم برداری) را برگزار کرد که به زودی در زوریخ هم با حضور فیلم برداران برگزار خواهد شد.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: برنامه کارگاه های جشنواره جهانی فیلم فجر در دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید