منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اولین نشست داستان خوانی ویژه کودک و نوجوان به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجوییِ دانشگاه و گروه نمایش چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ٩۶ در محل سالن مطالعه دانشکده هنر برگزار گردید.
در این نشست که با حضور اساتیدِ دانشگاه آقای دکتر حسن دولت آبادی ، خانم دکتر اکرم قاسمپور و جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره برگزار گردید، ابتدا آثار دانشجویان خوانده شد و سپس توسط اساتید مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 دکتر دولت آبادی گفتند: در داستان برای کودکان و حتی بزرگسالان تلخی اصلا پسندیده نیست و یا اگر موضوع تلخی مطرح شود باید پایان امید بخشی داشته باشد. ایشان در توصیه خیلی مهم خود به دانشجویان تاکید کردند که به شماهایی که داستان نوشتید یک هشدار می دهم که در اولین نوشته های شما روح زنده ای وجود دارد، مبادا در دوباره نویسی آن روح را به واسطه تکنیک بِکُشید و در مراحل نهایی از آن غافل شوید. در مجموعه بیرون از دانشگاه کلی انسان هستند که این کار را بیهوده پنداشته و شما را به درآمد زایی و مسائل مالی تشویق می کنند اما در آن مجموعه یِ اکثریتی هم عده ای انسانِ هوشمند، باذوق و با استعداد مانند شما وجود دارند  که حتما نویسندگان خوبِ کشور و دنیا خواهید بود.
خانم دکتر قاسمپور هم گفتند: نویسندگی مسیر دشواری است ، نمیتوان فقط به ایده های ذهنی فکر کرد و ناچاراً باید همین مسیری که در نشست بود طی گردد. پرداختن به داستان در خیلی از موارد از داشتن ایده اولیه سخت تر است چون آن فقط یک ایده است و فقط با آن بازی می کنیم ، اینجا دیگر باید به یک چیزِ پخته تبدیل گردد . بارها و بارها باید نوشته شود زیرا جاهایی انسان را کلافه می کند ، جاهایی نمی توان آن را کاری کرد، جاهایی اصلا بلد نیستیم چطور تغییرش دهیم، جاهایی مجبوریم فاصله دار با آن رفتار کنیم یعنی از زمانی که چیزی به ذهن مان خطور می کند و تا مرحله نوشتن می رسد، همیشه طبق مناسبات ذهنی انسان پیش نمی روند و گاهی وقت ها ممکن است تا تکمیل و تعالی به درازا بکشد. نویسنده باید تحمل این مسیر را داشته باشد که شما دانشجویان عزیز به خوبی از عهده این مسیر برآمدید. 

undefined
اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست داستان خوانی ویژه کودک و نوجوان

نظر خود را بنویسید