منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دانشكده معماري دانشگاه سوره به همراه انيستيتو اروپايي ديزاين، قطب علمي و فناوري دانشگاه تهران و سفارت ايتاليا، به مناسبت روز طراحي در ايتاليا كنفرانسي را در روز ٣٠ بهمن ماه سال جاري در  حوزه هنري برگزار كرد. دکتر محمد روشن رئيس دانشگاه سوره  درباره فعاليت هاي بين المللي اين دانشگاه گفت: روز به روز ابعاد بين المللي فعاليت هاي ما افزايش پيدا مي كند.  قراردادي كه به مدت ١٠ سال با دانشگاه ساپينزا ايتاليا منعقد شده بود و اولين دفتر مطالعاتي معماري ايران و ايتاليا به وسيله ي سفير وقت ايتاليا و رئيس دانشگاه ساپينزا در ايران و متقابلا در آنجا ایجاد شده بود، فعالیتش براي ١٠سال ديگر نيز تمديد شد. خوشحالم كه بشارت بدهم كه از ترم جديد سال ٩٧ ما دو پروفسور طراحی از ايتاليا را دعوت كرديم درس طرح معماري ٥ را دانشجويان معماري با اين ٢ استاد خواهند گذراند. 
 undefined
همچنين سومين كتاب مشترك بين دانشگاه سوره و ساپينزا و موسسه آموزش عالي علاالدوله سمناني منتشر شد كه اين به نوعي تلاش براي در دسترس قرار دادن منابع اطلاعاتي به دانشجويان بود.
undefined
 سفير ايتاليا نيز درباره اين اتفاق ابراز خوشحالي كرد و از دانشگاه سوره، موسسه آموزش عالی علاالدوله سمنانی گرمسار و شهر كتاب تشكر كردند و ابراز داشتند که طراحي در واقع ادغام كردن هنر و عمل است و هر دو ملت هم اهل مسائل روحي و معنوي و كمال گرا هستند و در طراحي شهرتی جهانی دارند.
undefined
در ادامه دکتر جووانی اتونلو به ایراد سخنرانی پرداخت  ایشان ابتدا در معرفی خود گفت: فارغ التحصيل معماري هستم اما به ٥ موضوع علاقمند بودم، طراحي، عكاسي، سينما، هنر  و طراحي داخلي، با توجه به تجربه ي٢٥ ساله ي كاری ام سعي كردم به اين موضوعات سرك بكشم، و علاقمند ي هايم را تبديل به كار كردم. در ادامه اذعان داشت: اين روز ها ما ٢ مفهوم را پايه ي همه چيز قرار داديم و اين براي مراسمي كه دو ماه ديگر در ميلان ايتاليا برگزار مي شود، بسيار مهم است، اين ٢ مفهوم  به عبارتي طراحي پايدار است وديگری هم مفهوم Broken Nation است. يعني اينكه ما آگاه باشيم كه رابطه ي انسان و طبيعت به شكست انجاميده و ما بايد سعي داشته باشيم كه اين رابطه ي شكست خورده را در زندگي شخصي و كاري بازسازي كنيم، و يك مفهوم  كلي از حفاظت از محيط زيست ارائه دهيم.

undefined
وي با اشاره بر اينكه فعاليت هاي دانشجويي بايد گسترش يابد گفت: امروز ما در برابر آينده يك كشور قرار گرفته ایم و براي شما ٢ موضوع را آرزو مي كنم؛ اولي كنجكاوي و دومي علاقه است. اميدوارم هميشه اين ٢ عامل را همراه داشته باشيد زيرا شما آينده جهان هستيد. در ادامه گفت و گوي بين دانشجويان و اساتيد درباره موضوع كنفرانس شكل گرفت.
undefined
 ایشان سپس به بررسی چند طراحی مشهور در هنر ایتالیا پرداختند و سوالاتی را برای تامل بیشتر دانشجویان مطرح نمودند. 
 undefined
  
undefined
در پایان مراسم کاردار اقتصادی سفارت ایتالیا آقای کارملو فیکارا ضمن تشکر از شرکت کنندگان و دکتر جووانی اتنلو برای ادامه روابط علمی ایران و ایتالیا آرزوی پیشرفت و گسترش کرد. 
undefined

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست تخصصی روز طراحی ایتالیا

نظر خود را بنویسید