منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دکتر مهران هوشیار استادیار، عضو هیئت علمی  و مدیر گروه صنایع دستی و هنرهای اسلامی  دانشکده هنر دانشگاه سوره در حاشیه افتتاحیه  نمایشگاه آثار هنری اساتید هنر اسلامی دانشگاه سوره ابراز داشت: این نمایشگاه که شاهدش هستیم برای اولین بار در دانشگاه سوره و در دانشگاه های تهران شامل آثار اساتید واحدهای  عملی و کارگاه های گروه هنرهای اسلامی و صنایع دستی دانشگاه سوره می باشد. 
وی افزود:هدف و انگیزه ما از برگزاری این نمایشگاه ایجاد رقابت بین استادان و مدرسین این گروه بود که با آثار هنری همدیگر آشنا بشوند و همچنین ایجاد انگیزه بین دانشجویان و هنرجویان تا ببینند استادانی که این واحد ها را در کلاس به آنها آموزش می دهند در چه سطح و توان هنری می توانند آثاری را خلق کنند.

ایشان در ادامه ابراز داشتند: آثاربه نمایش در آمده در این نمایشگاه 48 اثر از 22استاد در 9 گرایش هنری شامل موضوعات ؛صنایع دستی، کتابت و نگارگری شامل؛ آثار تذهیب - نگارگری - گل و مرغ - خوشنویسی - معرق و منبت - خراطی ،جواهرسازی و زیورآلات - جلدسازی و صحافی - سفال و سرامیک - حجم سازی و هنر مفهومی است که  از ۱۵ دیماه در نگارخانه آیه دانشکده هنر دانشگاه سوره برپاست.

وی با اشاره به ویژگیهای این نمایشگاه  گفت: این نمایشگاه به نوعی منحصر به فرد است و تکرار این نمایشگاه بطور سالیانه دارای تاثیر بهتری خواهد بود، اما بخاطر اینکه فعالیت هنری باید دارای یک تکاپوی هنری و گردش قابل قبول باشد باید در فرمت های مختلف بتوانیم و دوره های زمانی مختلف  بتوانیم آن تکرار کنیم.

مدیرگروه هنرهای اسلامی دانشکده سوره گفت: پتانسیل نمایشگاه درحد گسترده تر کردن آن وجود دارد اما انگیزه و هدف ما ایجاد شوق و اشتیاق بین هنرجویان و رقابت بین اساتید است ولی با یک نگاه اقتصادی و برون دانشگاهی شاید بتوانیم در یک سطح کلان تر و گسنرده و حرفه ای تری آن را برگزار کنیم.
عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره بیان داشت: دانشگاه سوره بخاطر ویژگیهایی که دارد بخاطر غیرانتفاعی بودن و اینکه تعداد اعضای هیئت علمی آن شاید به تعداد متناسبی که در دانشگاههای هنری مادر هست کمتر است؛ دو ویژگی دارد و  مجبور است از اعضای هیئت علمی دانشگاههای دیگر مدعو و یا از هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده و صاحب نام  به عنوان استاد مدعو استفاده کند و این قابلیتی است که ما به عنوان دانشگاه غیر دولتی داریم چرا که شاید دانشگاههای دولتی و مادر بخاطر تکمیل بودن  اعضای هیئت علمی شان مجبورند واحدهایشان را بین خود تقسیم کنند.

وی اضافه کرد:اینکه می توانم در گروه خودم استاد مدعو از بیرون انتخاب کنم و سعی  کنم بهترین ها را جذب کنم به ما این قابلیت را داده که سطح آموزشی مان  را ارتقا دهیم. نکته دوم اینکه؛ دانشجوهای ما که هزینه و  انرژی صرف می کنند  و بخشی از توان مالی و زندگی  خود را در اینجا صرف می کنن می خواهد  حداکثر استفاده را ببرند و انتظار دارد استادان هرچه که به لحاظ علمی و پژوهشی و دانش دارند در اختیارشان بگذارند در نتیجه از بهترین افرادی که جذب می شوند حداکثر بهره برداری صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: ما نه تنها درسطح اساتید بلکه دربین دانشجویان نیز آثار فاخرو ارزشمندی  داریم که دارای مبانی علمی وزیربنای ارزشمند تئوری هستند و این قابلیت باعث شده که اگر دانشکده سوره از دانشگاه های مادر کمتر نباشد در سطح آنها و شانه به شانه آنها در فعالیت های فرهنگی هنری خودش را عرضه کند و حضور فعال و موفقی در سطح اجتماعی داشته باشد. 


خسرو خسروی رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره در حاشیه افتتاحیه  این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نمایشگاهی برای اساتید صنایع دستی و هنرهای اسلامی است  و دومین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاههایی است که دانشکده هنر دانشگاه سوره در برنامه های خود طراحی کرده که در رشته های  مختلف هنری نیز درآینده ادامه خواهد یافت.
وی افزود: این نمایشگاه  متمرکز به آثار مدرسین رشته هنرهای  اسلامی و سنتی ما هست  و  در واقع ابتکار نمایشگاه از ابتدا برا این زده شد که مواجهه ای باشد بین دانشجو، استاد و در عین حال مخاطب خارج از دانشگاه.
خسروی ادامه داد: این نمایشگاه ها  طوری طراحی شده که بتوانیم همزمان با گالری دانشگاه  را به عنوان یک گالری در سطخ تهران مطرح کنیم و هم امکان تبادل اطلاعات، فنون و ایده های هنری بین دانشجو و استاد به شکل  خارج از فضای صرفا آکادمیک برگزار شود.
رئیس دانشکده هنردانشگاه سوره بیان داشت: اینکه یک مرکز دانشگاهی در کنار فضای آکادمیک درسی، در گالری هنری خود آثار بروز و توانمند هنرمندان را ارائه بدهد  ابتکاری است که کمتر در دانشگاههای دیگر و مراکز هنری و گالری های دیگر دیده می شود.
خسروی گفت: فکر می کنم گالری آیه در آینده بتواند از این پتانسیل خوب استفاده کند و به عنوان یک محفل هنری و عین حال یک محفل دانشگاهی همزمان خودش را مطرح کند. این مساله هم به بالابردن  برند دانشگاهی سوره  کمک می کند و از طرفی خود گالری را هم می تواند به عنوان یک گالری فعال در تهران معرفی کند.
وی خاطرنشان کرد: آثار سطح بالایی در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود و نمایشگاه قبلی (آثار اساتید نقاشی دانشگاه سوره) نیز مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و اساتید نیز به مدت دوهفته در نمایشگاه حضور داشتند.
  
نمایشگاه آخرین دستآوردهای هنری ،استعداد اجرایی مدرسان و استادان واحدهای عملی و کارگاهی گروه هنر اسلامی، صنایع دستی، کتابت و نگارگری شامل؛ آثار تذهیب - نگارگری - گل و مرغ - خوشنویسی - معرق و منبت - خراطی ،جواهرسازی و زیورآلات - جلدسازی و صحافی - سفال و سرامیک - حجم سازی و هنر مفهومی از ۱۵ تا تا 30 دی ماه در  نگارخانه آیه دانشکده هنر دانشگاه سوره برپاست.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: افتتاح نمایشگاه نمایشگاه آثار اساتید هنر اسلامی دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید