منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی سوره، بخش مسابقه صحنه، طبق تاریخ اعلام شده به بازخوانی آثارپرداخت و از بین ۱۶۲ اثر معرفی شده،۷۱ اثر توسط بازخوانها انتخاب شدند، المیرا رضایی، دبیر بخش مسابقه صحنه، طی مصاحبه ای با خبرنگار جشنواره تئاتر  سوره گفت:
امسال حدود ۱۶۲ طرح و ایده  اجرایی به جشنواره معرفی شد که از بین آنها، بر اساس بازخوانی که انجام شد و با هدف اینکه ایده اجرایی حتما در رویکرد جشنواره قرار بگیرد، ۷۱ طرح اجرايي برای  مرحله بازبینی برگزیده شد.
اين انتخاب توسط بازخوانهاي محترم كه متشكل از هيئت علمي دانشگاه تهران سركار خانم اكرم قاسمپور و جناب آقاي فرزاد معافي هستند، انجام شد. باز خوانها بر اساس رويكرد جشنواره از بين ايده هاي اجرايي ارسال شده ٧١ اثر را انتخاب كردند. 
امسال بخش مسابقه صحنه رويكرد تجربي را براي خودش انتخاب كرده تا اجراها به سمت كارگاهي و شكل گيري بر اساس تجربيات شخصي خود دانشجويان صورت بگيرد نه صرفاً كپي اجراهاي حرفه اي و بدنه تئاتر بشوند.
من و آقاي مرشد (دبیر جشنواره)اين تصميم را گرفتيم تا شايد به اين واسطه جشنواره دانشجويي به خاستگاه خودش كه همان دانشجويي بودن است برگردد، و به همين منظور از زمان بازبيني تا زمان اجراي جشنواره سه نفر استاد مشاور گروهها را همراهي ميكنند تا اجراهاي دقیق تری در جريان جشنواره شاهد باشيم .
جشنواره امسال رویکرد دیگری به نام مارکتینگ دارد، به اين سبب ما برگزیدگان بخش صحنه را برای اجرای عمومی حمایت و دواجرا را نیز به جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی کنیم.
۷۱ کار انتخاب شده در بازبینی با پراکندگی موضوع و دانشگاه انتخاب شدند، بیشترین طرح ها و ایده ها مربوط به دانشگاه سوره است.
دانشگاه هنر معماری دومین دانشگاه، دانشگاه تهران سومین دانشگاه،دانشگاه هنر چهارمین دانشگاه است و پراکندگی دانشگاه های مختلف مثل علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی، علم و فرهنگ و بسیاری دانشگاه های دیگر در این روند هستند.
و اين تنها به تعداد طرح هاي فرستاده شده بر مي گردد نه انتخاب و معيار ديگري براي دانشگاهها. 
در فراخوان اعلام شده است که روزهای بازبینی نوزدهم، بیستم و بیست ویکم دی ماه است اما به علت اینکه مطلع شدیم امتحانات دانشگاه سوره از شانزدهم دی ماه شروع می شود، تاریخ بازبینی به روز های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم دی ماه موکول شد.
به علت برنامه ریزی ها و جدول بندی که صورت میگیرد، گروه هایی که آمادگی لازم برای بازبینی را ندارند، تا یک هفته قبل از بازبینی به ما اعلام کنند.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: اطلاعیه بخش مسابقه صحنه

نظر خود را بنویسید