منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست خبری نهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی سوره امروز دوم آبان ماه سال جاری با حضور، خسرو خسروی رئیس دانشکده هنر، فرزاد معافی مدیرگروه تئاتر دانشگاه سوره، شکوفه ماسوری عضو هیات علمی دانشگاه سوره و استاد مشاور این دوره از جشنواره، محمدرضا مرشد دبیر این دوره از جشنواره، پوریا تهرانی دبیر اجرایی جشنواره، المیرا رضایی دبیر بخش صحنه محمد نورالدینی بخش دبیر بخش نمایشنامه نویسی و اهالی رسانه در دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جشنواره؛ رضا مرشد، دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در چهار بخش اصلی؛ مسابقه صحنه، تجربه اجرا، رپرتوار کلاسی و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار می شود. جشنواره تئاتر دانشجویی سوره یک جشنواره داخلی است ولی در بخش نمایشنامه نویسی ما فراخوان سراسری داریم و آثار این بخش به طور سراسری از تمام دانشگاه های کشور ارسال می شود.
در این دوره از جشنواره بخشی به نام فرآیند مشاوره از داوری تا بازبینی اضافه شده است.
ما با اضافه کردن این بخش سعی کردیم کیفیت را ارتقا بدهیم در بخش طرح های نو و مسابقه صحنه ما بعد از بازبینی آثار، به گروه های پذیرفته شده مشاوره می دهیم و هدفمان هم مد نظر قرار دادن سطح کیفی آثار است.
ما در پایان این دوره از جشنواره از آثار برتر مسابقه صحنه و تجربه های نو و آثار برگزیده بخش نمایشنامه نویسی حمایت می کنیم تا این آقار بتوانند مجوز اجرای عموم بگیرند و آثار برتر بخش نمایشنامه نویسی در کتاب منتشر بشوند و در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.
این جشنواره قرار است از پنجم اسفند تا دهم اسفندماه برگزار شود.
سپس المیرا رضایی دبیر بخش صحنه گفت: آثار این بخش تا ۱۵ آبان ماه به ما ارسال می شوند و ۲۸ آبان ماه جواب بازخوانی آن اعلام می شود. نوزدهم بیستم و بیست و یکم دی ماه هم بازبینی حضوری با حضور عوامل و بازیگران کار برگزار می شود. رویکرد ما در بخش صحنه یک رویکرد تجربی است و البته باید گفت که؛ جوایز این بخش با بخش مونولوگ با همدیگر داده می شود.
سپس محمد نورالدینی، دبیر بخش نمایشنامه نویسی گفت: جایزه بخش نمایشنامه نویسی، جایزه استاد محمد چرمشیر است که در این دوره با تفاوت در دوره قبل، در دو بخش آثار تالیفی و آثار اقتباسی طبق داوری انجام شده اعطا می شوند. مهلت ارسال آثار تا ۲۹ آذر ماه سال جاری است و اعلام اسامی پذیرفته شده در دوم بهمن ماه سال ۹۶ صورت می گیرد.
بخش نمایش نامه نویسی به صورت کشوری در سراسر کشور انجام می شود و فارغ از داوری ها و اهدای جوایز ما برای برگزیدگان آثار که مورد توجه قرار گرفتند برنامه حمایتی داریم تا بتوانیم آثار پذیرفته شده در کتاب به چاپ برسانیم و امیدواریم که گروه بازبین در کنار این دانشجویان قرار بگیرد. و در این مسیر برای کامل تر شدن کارها یاری دهنده باشد.
سپس، شکوفه ماسوری اظهار کرد: این جشنواره، یک جشنواره خودجوش و دانشجویی است.
ما معتقدیم که جشنواره تئاتر دانشگاهی مدتهاست ویژگی های از جمله دانشگاهی بودن آموزشی بودن، تجربی بودن و دنبال رو بودن ویژگی تئاتر ایران را دارا نیست و ما در این جشنواره اصرار در حفظ این ویژگی ها داریم.
سپس؛ پوریا تهرانی دبیر بخش اجرایی تصریح کرد: ما در در این بخش کمک هزینه های را به بخش های صحنه ای اهدا می کنیم تا بتوانند برای پیشبرد کار و اهداف خودشان به نتیجه برسند.
درباره کارهای رپرتوار کلاسی باید گفت: این بخش تنها مختص دانشگاه سوره است و خود اهالی دانشگاه سوره با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بعد از آن فرزاد معافی مدیر گروه تئاتر دانشگاه سوره بیان کرد: نکته مهم این جشنواره ارتباط مهم و منطقی جشنواره با بخش آموزشی دانشگاه است اگر ارتباط میان جشنواره و بخش آموزشی دانشگاه منطقی و درست باشد باعث تاثیرگذاری بیشتری می شود.
ما می خواهیم دانشگاه سوره هویت دانشجویی بیشتری داشته باشد و هدف از برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی سوره، ایجاد فضایی برای بیان ایده و خلاقیت است. متاسفانه جشنواره های تئاتر دانشگاهی از این فضا دور شده است و ما باید سعی کنیم این مشکل را برطرف کنیم.
مدیر گروه تئاتر دانشگاه سوره در پایان اظهار کرد: بودجه جشنواره نسبت به دوره های قبل یعنی سال گذشته که ۵۰ میلیون بوده است حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و برای اینکه بودجه این دوره تایید نهایی نشده است از بیان آن معذور هستیم.
گفتنی است جوایز این دوره از جشنواره با نظر داوران در بخش های اصلی و دیگر بخش ها اهدا می شود. 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: اولین نشست خبری نهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی سوره

نظر خود را بنویسید