منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اکران فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق نورد  (دانش آموخته رشته ی سینمای دانشگاه سوره) و تهیه کنندگی مجتبی میرتهماسب از تیرماه سال جاری در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز شد.این مستند که روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه های شیرین پارسی، شالی کار، فعال محیط زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است، خردادماه در اولین حضور بین المللی خود در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم سبز سئول که بزرگ ترین جشنواره فیلم های محیط زیستی در آسیاست به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.برخی از عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تدوینگر: شیرین برق نورد، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، آهنگساز: پیمان یزدانیان، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، صدابرداران: وحید رضویان، میثم حسنلو، حسن شبانکاره، مدیر برنامه ریزی و تولید: عبدالرضا نیک پو، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، عکس: عباس کوثری، پیمان هوشمندزاده، مدیریت پژوهش و کارشناسی فیلم های مستند کارستان: فیروزه صابر، زهرا عمرانی، پژوهشگران: شیرین برق نورد، زهرا عمرانی، با حضور: شیرین پارسی و محمدرضا مرزبان، سروش مرزبان، احمد مرزبان، بریجیت کولِت. مشاور هنری پروژه: رخشان بنی اعتماد، تهیه کننده: مجتبی میرتهماسب، تهیه شده در کارگاه فیلم کارآ با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان.

معرفی فیلمساز:
شیرین برق نورد عضو «انجمن مستندسازان سینمای ایران» و «انجمن فیلم کوتاه ایران» است او فیلم سازی را از سال 1376 با ساخت چند فیلم کوتاه و تجربیآغاز کرد. پس از اتمام تحصیل در رشته کارشناسی سینما از دانشگاه سوره در سال 1378 درمدرسه سینمایی CentralInstitute for Technology استرالیا به ادامهتحصیل پرداخت و پس از پایان تحصیل در رشته کارگردانی سینما در سال 1386 به ایران بازگشت.
او تاکنون چندین فیلم کوتاه داستانی از جمله «کسوف» و «صبح به خیر مونالیزا» و نیز چندین فیلم مستند ازجمله «21 روز و من»،«حرفه: مستندساز» و «صحنه هایی از یک طلاق» کارگردانی کرده است.برق نورد هم چنین تدوین­ چندین فیلم مستند از جمله «آیآدم ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و «جشن تکلیف» به کارگردانی فیروزه خسروانیرا در کارنامه کاری خود دارد. فیلم های او در جشنواره های مختلفی به نمایش درآمده اندو جوایزی از جمله جایزه بهترین کارگردانی ازچهارمین دوره جشنواره فیلم زنان هرات، جایزه تیم هترینگتون از جشنواره شفیلد،جایزهویژه هیأت داوران از جشنواره آسیاتیکا،جایزه ویژه هیأت داوران از جشنواره فیلم مستندزنان بمبئی،جایزه ویژه هیأت داوران جوان از سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران و.. رادریافت کرده اند.

یادداشت فیلمساز:
شیرین پارسی با روحیه ای مقاوم، تلاش­گر، مصمم و خستگی ­ناپذیر،نگاهی عاشقانه و عمیق به زندگی و ابعاد مختلف آن دارد. او برای زندگی ارزشی بسیاروالا قائل است و به انسان و تاثیرگذاری او بر محیط پیرامون­ اش بسیار اعتقاد دارد.از همین روست که زندگی ای کاملا متفاوت برای خود رقم زده است. زندگی ایکه از او شخصیتی جذاب و تاثیرگذار به وجود آورده و در زمانه ای که هجمه فراز ونشیب های اجتماعی و اقتصادی منجر به ناامیدی و یاس در جامعه گشته است، او نویدگراستقامت انسان با اتکا به بینش و درک متفاوت از زندگی و رویدادهای آن است.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: اکران مستند [شاعران زندگی] به کارگردانی شیرین برق نورد در گروه سینمایی هنر و تجربه

نظر خود را بنویسید