منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

این آیین روز چهارشنبه 20 اردیبهشت با حضور غلامرضا اکرمی، رئیس دانشگاه هنر، محمود ارجمند، دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره امام رضا (ع) ، امین مختاری دبیر جشنواره و امیر سیدزاده تهیه کننده سینما، علی سجادی حسینی، حسین محب اهری، محمدرضا تقی پور رئیس موزه صلح، در باغ نگارستان برگزار شد.
غلامرضا اکرمی، رئیس دانشگاه هنر ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری دوباره این جشنواره گفت: در دانشگاه هنر دانشجویان بسیار با استعداد، خوش فکر و مسئولیت پذیر داریم و خوشبختانه تمام جشنواره هایی که تاکنون در این دانشگاه برگزار شده به خوبی و با کیفیت اجرا شده است. 
وی افزود: بیش از 70 جشنواره دانشجویی در دانشگاه هنر داریم که در مورد جشنواره رضوی باید بگویم بهترین جشنواره دانشجویی است. 
وی گفت: همه این تجربیات برای دانشجویان ارزشمند و مفید است و می تواند بر آینده اجتماعی آنها تاثیر بگذارد.
رئیس دانشگاه هنر ادامه داد: ما در دنیا دارای فرهنگ عمیق و دیرینه ای هستیم که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان اول به این فرهنگ افتخار می کنند. دلیل این مدعا هم موزه هایی است که در کشورهای جهان اول بهترین بخش هایش، بخش های هنری کشور ایران است. 
اکرمی با اشاره به اینکه سابقه خلاقیت در نهاد جامعه ایرانی نهفته است و بعد از اسلام به نوع دیگری این خلاقیت شکوفا شد، گفت: اولین و مهم ترین چیزی که ما می توانیم به کمک آن خودمان را در جهان بشناسانیم، هنر است.
وی عنوان کرد: در مسائل صنعتی ما نمی توانیم جلوتر از دیگران باشیم. هر چند که چون اصولا ملت خلاق، با شعور و با فکری هستیم در همه زمینه ها در دنیا ایرانیان حرف اول را می زنند. اما این به معنی این نیست که بخواهیم به خاطر آن، هنر و فرهنگ مان را نادیده بگیریم. 
اکرمی افزود: ما فرهنگ ارزشمندی در ایران داریم و در حال حاضر که فضا کمی باز شده، مشاهده می کنیم که چطور توریست های خارجی برای بازدید از آثار فرهنگی و هنری به کشور ما می آیند. 
محمود ارجمند، دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره امام رضا (ع) نیز گفت: دانشگاه هنر با کمک دانشجویان رشته های مختلف توانست دومین دوره این جشنواره را در بخش دانشگاهی به سرانجام برساند. البته وزارت علوم و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) هم نقش مهمی در برگزاری جشنواره داشتند. 
وی ادامه داد: کیفیت آثار پدید آمده نسبت به دوره گذشته نشان می دهد که این جشنواره توانسته روندی رو به جلو داشته باشد. 
در ادامه این مراسم حجت الاسلام دوست پرور، نماینده ولایت فقیه در دانشگاه هنر گفت: فصل تقدیر و تشکر از هنرپیشگان در عرصه فعالیت های دینی، فصل ارزشمندی است. ترجمه آیه «تبارک الله احسن الخالقین» یعنی درود بر بهترین آفریننده. منظور این است که آفریننده های دیگری هستند که بهترین آنها خداوند است.
وی افزود: تجلی آفرینش در دست هنرمندان است و آفرینش یکی از جلوه های شگفت انگیز بشری است. آفرینش یک اثر هنری آنقدر شگفت انگیز است که روی مخاطب اثر متفاوتی می گذارد. اگر نگاه عمیقی به آثار هنری داشته باشید حتما شگفت زده می شوید که آدمیان نیز می توانند خلقت شگفت انگیزی داشته باشند. 
نماینده ولایت فقیه در دانشگاه هنر ادامه داد: بنابراین در این که هنرمند دستی در دست خدا دارد، امتیاز برتری است که هرکسی ندارد. 
رشید جعفرپور، رئیس اداره دینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک ایام شعبانیه گفت: این جشنواره قرار بود در چهار دانشگاه هنر پیش برود؛ دانشگاه هنر شیراز، تهران، تبریز و اصفهان که در فرآیند کار، برخی معاونین عوض شدند و کار سخت شد.
وی افزود: اصل راه اندازی این جشنواره از جایی شروع شد که فکر کردیم علاقه ایرانیان به امام هشتم در وجه دانشجویی چطور نمود پیدا کند.
وی ادامه داد: این جشنواره امسال در 32 دانشگاه برگزار شد و به سرانجام رسید. ما نگران کمبود آثار بودیم اما خوشبختانه بیش از هزار اثر جمع آوری شد.
در ادامه این مراسم امین مختاری، دبیر جشنواره با بیان این که افتخار داشتیم که امام رضا (ع) ما را برگزید گفت: در بحبوحه برگزاری جشنواره دانشجویی و هنری، بعد از ذکر نامش با عزمی راسخ گام برداشتیم. یک هزار و صد و بیست و پنج اثر دانشجویی رسیده به دبیرخانه جشنواره با محوریت موضوعی امام رضا (ع) از هنرهای سنتی و کاربردی تا هنرهای تجسمی و نمایشی توسط 9 هیات داوری و 29 داور از برجسته ترین هنرمندان ایران زمین داوری شد.

برگزیدگان بخش فیلم کوتاه دانشگاهی دومین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بدین شرح است :
جایزه بهترین فیلم در بخش فیلم کوتاه را جمیل عامل صادقی، مهدی یوسفعلی، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری به دست آوردند. در این بخش فرید سجادی حسینی و یوسف یزدانی به عنوان بازیگران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: درخشش دانشجویان سوره در بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا (ع)

نظر خود را بنویسید