منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، مراسم پاسداشت هفتۀ معلم و گرامیداشت یاد و خاطر استاد شهید دکتر حسین فهیمی روز سه شنبه مورخ ۹۶/۲/۱۲ به همت معاونت آموزشی دانشگاه  و با حضور خانواده محترم شهید حسین فهیمی، حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر غلامی دبیر محترم شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، آقای راهی مدیر کل بنیاد شهید استان فارس؛ دکتر بنیانیان رییس سابق حوزه هنری و عضو سابق هیأت امنا دانشگاه سوره، دکتر روشن رییس دانشگاه سوره، دکتر صادقی قایم مقام دانشگاه، معاونین، اعضای هیأت علمی و جمعی از مدرسان مدعو در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد. 
  
دراین مراسم  آقای فرشاد عسگری کیا مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره، با تبریک  اعیاد شعبانیه و  تقارن سالروز ولادت امام سجاد(ع) با روز معلم  و گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری، ضمن خوشامد گویی و اعلان برنامه  از مهمانان به خاطر حضور در این مراسم تشکر و قدر دانی کردند و سپس  دکتر روشن ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز معلم به استادان و خانواده محترم دکتر فهیمی از مادر استاد شهید و خدمات زیادی که استاد فهیمی در قبال دانشگاه انجام دادند، قدرانی کرده شجاعت و پشتکار ایشان را در پروژه مشترک بین دانشگاه سوره و دانشگاه کنرادولف آلمان در ساخت فیلم های کوتاه  تحسین کردند و از این استاد شهید به  عنوان الگو و پرچم دانشگاه یاد کردند و دانشگاه را وامدار ایشان دانستند و افزودند: دانشگاه سوره افتخار دارد  که غالباً هیأت علمی  دانشگاه کسانی هستند که در جبهه ایثار حضور داشتند. 

ایشان در ادامه افزودند: دانشگاه باید به همت شما اساتید گرامی به یک محیط کارآفرین و خلاق در سطح دانشگاهی تبدیل شود که دانشگاه های نسل چهارم  این ویژگی ها را دارد و خوشبختانه دانشگاه سوره یکی از مکان های نوآوری و محل فعالیت خلاقانه است و ما مفتخریم که دانشجویان ما همیشه در جشنواره ها  خوش درخشیدند و سیمرغ های زیادی را کسب کردند و با تولیدات خود به سوی جبهه ایثارگری در راه انقلاب فرهنگی قدم برداشتند که پایه و اساس این موفقیت های امروزه بخاطر وجود افرادی چون استاد فهیمی است. امروز به پاس خدمات شما استادان گرامی گردهم آمدیم تا امسال نیز همانند سال های گذشته با همت شما  عزیزان گام های مثبت و رو به رشد را برداریم.
 بعد از سخنرانی دکتر روشن، از مادر شهید فهیمی با اهدای لوح تقدیر و هدایای روز معلم تقدیر به عمل آمد و همچنین از استاد جانباز  دکترمجید رضاییان به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه سوره  و چند استاد از دانشکده هنر با اهداء لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

در ادامه برنامه آقای دکتر عطارزاده معاون آموزشی طی سخنانی، ضمن تشکر از تمامی اساتید مدعو سوره که بیشترین همکاری در امر تدریس را طی سالیان متمادی با دانشگاه داشتند  افزودند: دانشگاه سوره مفتخر است که در آن اساتیدی با درجه علمی  بالا در حال تدریس هستند که دانشجویان توانمندی را به جامعه تحویل داده اند. ایشان با خواندن ابیاتی  در وصف شهید فهیمی به سخنان خود خاتمه دادند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی  ضمن تبریک این روز فرخنده به اساتید گرامی ، استاد فهیمی  را مدرس رفتار و اخلاق معرفی، و ابراز امیدواری کردند که انشاءلله سیره عملی و رفتاری ایشان همیشه در دانشگاه جاری باشد و سبک زندگی آن بزرگوار الگو و اسوه قرار گیرد. ایشان همچنین افزودند: بحث انقلاب اسلامی باید محوری ترین بحث دانشگاهی باشد و نخبگان و اساتید  از اصول انقلاب اسلامی  با تعلیم و تربیت صحیح پاسداری کنند و آرمان های انقلاب  اسلامی را  در نقطه اوج قرار دهند و با دلسوزی به  نظام و انقلاب اسلامی  آسیب ها را شناسایی و در راه رفع آن قدم بردارند.

قابل ذکر است در بین سخنرانی ها به تفکیک، از 12 استاد برگزیده دانشکده های هنر، معماری و فرهنگ و ارتباطات تقدیر ویژه  به عمل آمد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند. 

در انتهای برنامه از سردیس شهید فهیمی که توسط استاد ناصریان از اساتید گروه نقاشی – و به سفارش دانشگاه سوره- ساخته شده بود، پرده برداری شد و عنوان شد یک سردیس  دیگر نیز به موزه جنگ شیراز اهدا می شود تا درآنجا در کنار سردیس های سرداران دفاع مقدس نگه داری شود. همچنین سالن سینمای دانشگاه سوره نیز به نام استاد شهید دکتر فهیمی مزین گردید. این مراسم با صرف ناهار در سالن غذاخوری دانشگاه به پایان رسید.

  


اشتراک در:

کلمات کلیدی: مراسم پاسداشت هفتۀ معلم و گرامیداشت یاد و خاطر استاد شهید دکتر حسین فهیمی در دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید