منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

روز پنجشنبه ۱۹ اسفند بزرگترین جشنواره جهانی ایران در زمینه انیمیشن و تنها جشنواره اختصاصی پویانمایی کشور که بیست سال است به صورت منظم هر دو سال به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزار می گردد؛ با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد.
این رخداد بزرگ انیمیشن که برخی آن را با جشنواره فیلم فجر در عرصه پویانمایی مقایسه می کنند در حال حاضر به یکی از پنج رقابت برتر و معتبر بین المللی تبدیل شده است.
در مراسم اختتامیه با پخش یک ویدیوکلیپ؛ یاد روان شاد جانباز شهید دکترحسین فهیمی که پیش تر به نمایندگی از گروه انیمیشن دانشگاه سوره به عنوان داور جشنواره انتخاب شده بودند گرامی داشته شد و در ادامه مراسم که بخش اهدای جوایز بود جوایز زیر به ویترین افتخارات دانشگاه سوره افزوده شد:

۱. در بخش رقابت دانشجویی انیمیشن، خانم پرستو کاردگر دانش آموخته انیمیشن دانشگاه سوره با کار عملی خود به نام "ایکی" ( که پیشتر نیز از زمان کوتاه فراغت تحصیل ایشان تا کنون ده ها حضور موفق جهانی داشته) برنده جایزه نقدی سی میلیون ریالی و تندیس جشنواره برای بهترین فیلم نامه شد. 
۲. در بخش پایان نامه های برتر دانشجویی نیز؛ خانم سارا عباسی - دیگر دانش آموخته گروه انیمیشن دانشگاه سوره - به عنوان رساله نظری برتر روی صحنه آیین پایانی جشنواره حاضرشد و جایزه خود را از داوران جشنواره دریافت کرد. 
۳. در بخش مسابقه ایران نیز، آقای امیر هوشنگ معینی؛ از استادان گروه انیمیشن دانشگاه سوره برای "درخت پرتقالی" دیپلم افتخار کسب کردند. 
۴. در همین بخش انیمیشن "بدو رستم بدو" برنده تندیس طلایی بهترین انیماتور شد که آقای آزاد معروفی یکی از دانشجویان گروه دانشگاه انیمیشن سوره به همراه حسین ملایمی از دانش آموختگآن پیشین سوره و آقای امیر سعید الوندی؛ انیماتورهای آن بودند.
۵. در پایان نیز به غرفه دانشگاه سوره در بازار فیلم لوح سپاس داده شد.
   
اشتراک در:

کلمات کلیدی: جوایز دهمین دوره از جشنواره بین المللی پویانمایی تهران در دستان خانواده سوره

نظر خود را بنویسید