منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره با حضور قائم مقام دانشگاه، اساتید و حضور پرشور دانشجویان، در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد. در ابتدای این مراسم خانم حسین نژاد دبیر این دوره از جشنواره ضمن عرض خیر مقدم به حضار اعلام کردند؛ برای بزرگداشت دو نفر  از استادان این دانشگاه، استاد یوسف صدیق و  استاد داوود فتحعلی بیگی و به منظور تجلیل از سال ها فعالیت صادقانه و عاشقانه این دو هنرمند، تصمیم گرفته شد تا در مراسمی، تجلیلی از آن ها به عمل آوریم و برای پاسداشت دو دهه فعالیت  در دانشگاه سوره یک کارگاه و یک پلاتو نمایش دانشگاه سوره به نام این هنرمندان نام گذاری کنیم.از این رو کارگاه نمایش عروسکی دانشگاه سوره به نام استاد یوسف صدیق و پلاتو شماره ۳ این دانشگاه که به عنوان سالن اجرای کوچک دانشگاه معروف است به نام استاد داوود فتحعلی بیگی نام گذاری شد. 
 
دکتر صادقی قائم مقام دانشگاه نیز در ادامه این مراسم ابراز داشتند که دانشگاه سوره همواره به سوی پیشرفت و کمال حرکت می کند و نمود این پیشرفت ها  در بخش های مختلف دانشگاه دیده می شود. باتوجه به این که بیشتر دانشگاه های دولتی و غیردولتی صندلی خالی داشتند مهر ماه امسال دانشگاه سوره بیش از ظرفیت دانشجو گرفته است و این نشان دهندۀ رویکرد مثبتی است که وزارت علوم نسبت به عملکرد ما دارد.
ایشان افزودند؛ یکی از اهداف دانشگاه حرکت به سوی بین المللی شدن است و شاخصه این هدف تبادل دانشجو بین دانشگاه های خارج از کشور است که در این زمینه، امسال اقدام به جذب دانشجوی خارجی نمودیم. 
ایشان  همچنین  یکی از مهم ترین ویژگی دانشگاه سوره  را دانشجو محور بودن دانشگاه دانستند و برگزاری جشنواره که به همت دانشجویان برپا شده است  را نمود یافتن این ویژگی اعلام کردند.
در ادامه آقای خسرو خسروی رییس دانشکده هنر و محمد نبی خسروی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه از دست اندرکاران جشنواره تقدیر و قدردانی کردند و سهم دانشجویان در برگزاری جشنواره ها را ازاهم فعالیت های دانشجویی دانستند. 
خانم دکتر قاسم پور مدیر گروه رشته نمایش نیز ضمن تشکر از تلاش دانشجویان در برگزاری این مراسم، خرسندی خود را از شرایط پیش آمده برای قدردانی از استادان فتحعلی بیگی و صدیق، اعلام نمودند و تقدیر از آنها را بزرگداشت سرمایه های دانشگاه سوره دانستند. 
در ادامه این مراسم استاد فتحعلی بیگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مراسم بزگداشت ایشان بیان کرد: من برای تقدیر و تشکر قدمی برنداشته ام و همچنان تا زمانی که نفس دارم به آموزش ادامه خواهم داد.
ایشان افزودند: سال گذشته که به بیماری قلبی دچار شدم در بیمارستان تاکید کردم که تنها نگرانی من نمایش های آیینی و سنتی است. 
این هنرمند بیان کرد: ما در رابطه با تئاتر فرنگی و وارداتی اگر ۱۰۰ سال هم کاری نکنیم از بین نخواهد رفت. اما نمایش های ایرانی به عنوان هویت ما در حال از دست رفتن هستند.
استاد فتحعلی بیگی همچنین افزودند: کشور ما بیش از صدها قرن در نقالی سابقه دارد و باید به این هنرها اهمیت دهیم تا تاریخچه خود را از دست ندهیم.
در پایان دکتر یوسف صدیق نیز  ضمن قدردانی از مسوولین دانشگاه برای اقدامات صورت گرفته اخیر،  از حرکت های دانشجویی انجام شده اظهار خرسندی نمودند و خواستار ادامه این جریان در دانشگاه سوره از طریق  پیگیری مسئولین و تلاش دانشجویان شدند. 
بعد از اتمام مراسم افتتاحیه، دانشجویان به همراه مهمانان، اساتید و مسوولین دانشگاه از سالنی که به نام استاد صدیق و  استاد فتحعلی بیگی نام گذاری شده بود رونمایی کردند و در انتها در سالن استاد رادی به تماشای نمایش افتتاحیه این جشنواره پرداختند.
از حواشی این مراسم می توان به بداهه پردازی بازیگر نقش سیاه همراه با عروسک مبارک بر روی صحنه و گفت گوی آنها با استاد فتحعلی بیگی و ایجاد فضایی شاداب از نمایش ایرانی، برای مدعوین اشاره کرد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: افتتاحیه هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید