منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مراسم یادبود شهید دکتر حسین فهیمی، فیلمساز، پژوهشگر و جانباز ۷۰ درصد عصر دیروز با حضور دانشجویان،  اساتید و مسوولین دانشگاه سوره و همچنین مهمانانی از سایر مراکز هنری و تنی چند از جانبازان جمگ تحمیلی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم، دکتر محمد روشن رییس دانشگاه سوره، حجت الاسلام والمسلمین دارابی مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر روحانی رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره و  خانم شکوفه ماسوری عضو هیأت علمی دانشگاه سوره  سخنرانی کردند.




دکتر محمد روشن، رییس دانشگاه سوره در این مراسم یادبود ابراز داشت: امروز سوره عزادار است. امروز جامعه هنری سوره عزادار است. امروز حسین که جلوه رحمانیت الهی برای ما بود، دیگر در بین ما نیست. حاج حسین عالم بود اما به هیچ وجه طلبکار و مغرور نبود. همه ما وامدار اوییم. سینمای سوره وامدار اوست. دانشجویان در کنار او پناه می گرفتند. 




دکتر روشن با بیان اینکه حداقل ۵ سفر خارجی با دکتر حسین فهیمی داشتم، عنوان کرد: وقتی قرار شد اتفاق مبارکی بین دانشگاه سوره و کنراد ولف آلمان بیفتد، حسین شانه زیر کار داد و همه کاستی ها را به جان خرید و تقبل کرد و چتر حمایتی اش را روی سر اساتید و دانشجویان باز کرد. 

رییس دانشگاه سوره تصریح کرد: دکتر حسین فهیمی در آلمان در سه دوره ظاهر شد و سه کار ویژه انجام داد. اگر می بینیم گروه سینمای سوره موفقیت هایی به دست آورده است، مدیون افرادی چون حاج حسین فهیمی است. رفتاری که حسین با مردم داشت، جالب بود. او حاضر بود دلش شکسته شود اما دل کسی شکسته نشود. هنرش جذب همه افراد بود. 



وی خاطرنشان کرد: چتر حمایتی حسین فهیمی به عنوان جلوه ای از رحمانیت الهی بر سر ما بود. من امروز در این جلسه برای ادای احترام به حسین ظاهر شدم. این جلسه باید به جلسه نکوداشتی در اردیبهشت ۹۶ تبدیل شود. همه تلاش کنیم تا آنچه از حسین آموختیم به نمایش درآوریم و دنیا را از چشم دوربین او به نمایش بگذاریم.

دکتر روشن با اشاره به اینکه حسین فهیمی در سی امین سال مجروحیت به شهادت رسید، بیان کرد: استاد حاج حسین رحیمی در پنجاهمین سال حیاتش ما را ترک کرد. او در یک دوره ۱۲ ساله درس عشق و آگاهی به دانشجویان داد.

حجت الاسلام والمسلمین دارابی مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی نیز ضمن ایراد حدیثی از حضرت رسول (ص) و امیر المومنین (ع) در خصوص آن شهید بزرگوار سخنانی کوتاه در مقام ایشان بیان کردند.




دکتر روحانی، رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره در این مراسم با اشاره به اینکه دکتر فهیمی گروه سینمای سوره را متحول کرد، اظهار داشت: دکتر فهیمی اخلاق را به سینما بازگرداند. او هیچگاه معلمی را رها نکرد، دانشجویان رضایت بالایی از او داشتند. دکتر حسین فهیمی نه تنها یاور گروه سینما بلکه یاور گروه های انیمیشن و تئاتر سوره هم بود، من هیچگاه و هیچگاه ندیدم که دکتر فهیمی نشان دهد دارای مشکل جسمی است.



ایشان تصریح کرد: دکتر فهیمی فارغ از عقده های مردم کوتاه بین و بخیل بود و ایمانی راسخ داشت. حسین در کربلای ۵ مجروح شد، او دو راه داشت یکی کنج خانه و دیگری زندگی کردن. حسین زندگی کرد، فیلم ساخت، کتاب نوشت، سفر کرد، نمایشگاه عکس برگزار کرد، چند دوره پروژه طاقت فرسای دانشگاه آلمان را کار کرد. حسین زندگی کرد، او درس زندگی برای استاد و دانشجو بود؛ قهرمان ما در اوج رفت.

دیگر سخنران این مراسم سرکار خانم شکوفه ماسوری، عضو هیات علمی دانشگاه سوره بود. وی ابراز کرد: دکتر حسین فهیمی اهل هیاهو نبود. او بی «دست» و بی «پا» بود اما هرگز بی دست و پا نبود. دکتر حسین فهیمی در ۱۶ سالگی در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشته است. از سال ۶۵ تاکنون یعنی ۳۰ سال جانباز و معلول زیست و در این مدت دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترایش را گرفت.




ایشان با بیان اینکه دکتر حسین فهیمی ۲۰۰ نفر از دوستان و نزدیکانش را در جنگ از دست داد، عنوان کرد: دکتر فهیمی بهترین سال های زندگی اش را سال هایی می دانست که تحصیل هنر کرده بود. او اجازه می داد افراد پشت ویلچرش را بگیرند تا خوشحال شوند وگرنه نیازی به کمک کسی نداشت. او توجه به دیگران را در حوزه وظایف خود می دید.

استاد ماسوری عنوان کرد: دکتر حسین فهیمی به خاطر مهربانی اش در آستانه ولادت پیامبر اکرم (ص) رفت. ما چه کنیم با این شب یلدای طولانی و غمگین. تا سحر می خوانیم "می تراود مهتاب، می درخشد شب تاب، بر در دهکده مردی تنها، کوله بارش بر دوش". 

در این مراسم ضمن قرائت پیام حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در خصوص شهید دکتر حسین فهیمی، پیام دانشگاه کنرادولف آلمان نیز در این خصوص قرائت شد. همچنین در این مراسم چند کلیپ در مورد شهید دکتر حسین فهیمی پخش و تعزیه مسلم بن عقیل اجرا شد و دانشجویان خانم نادریان و خانم ملک محمدی نیز به ایراد دلنوشته و شعرخوانی در مورد این شهید عزیز  پرداختند. 



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دکتر حسین فهیمی در سال ۴۳ در شیراز متولد شد. وی دانشجوی دکترای پژوهش هنر در دانشگاه هنر بود وکسوت فیلمسازی را نیز در اختیار داشت و در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه از ناحیه پای راست و دست مجروح و به درجه جانبازی ۷۰ درصد نائل گردید. ایشان عضو هیات علمی گروه سینمای دانشگاه سوره بود و از مسوولیت های سابق اجرایی وی می توان به: مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره، مدیر پروژه فیلمسازی مشترک بین دانشگاه سوره و دانشگاه کنراد ولف آلمان و مدیر دفتر ریاست دانشگاه اشاره کرد. این شهید والا مقام از خانواده ای شهید پرور و برادر شهدای جنت مکان احمد و محمود فهیمی بود.

از برخی از آثار ماندنی او نظیر: مستند محیط زیست کهکیلویه و بویراحمد، مستند فعالیت های فرهنگی مساجد استان فارس، مستند انتظار، مستند تشییع شهدای شیراز، مستند سوگ در سوگ، فیلم داستانی آغاز یک پایان، فیلم داستانی آواز جنگل، فیلم سینمایی ساحت، فیلمنامه های ابریشم بهار و انسان باید عروج کند از جمله آثار بیاد ماندنی و میراث ارزشمند شهید هنرمند استاد حسین فهیمی بود. یاد و خاطراتش در آیینه دل ها جاودان باد.


اشتراک در:

کلمات کلیدی: مراسم یادبود شهید دکتر حسین فهیمی برگزار شد

نظر خود را بنویسید