منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست تخصصی «آموزش معماری و چالش های آن» ظهر یکشنبه مورخه ۲۱ آذر ماه ۹۵ با سخنرانی دکتر غلامرضا اکرمی رییس دانشگاه هنر برگزار شد. محور سخنرانی ایشان در خصوص تعاریف موجود از معماری و مبحث آموزش معماری و پیامدهای آن در جامعه بود. 
وی درابتدا به ابعاد معماری و تعاریف موجود از معماری اشاره کرد، سپس در رابطه با آموزش آکادمیک معماری و ابعاد مادی و معنوی معماری سخنانی ایراد کردند و در انتها  به بررسی معماری سنتی، تزئینات در معماری، زیبایی شناسی در معماری پرداخته و معماری را یکی از اجزای مهم  فرهنگ جامعه طلقی کردند.
ایشان در ادامه تاثیرات اقلیم بر معماری و انواع معماری (معماری بومی، معماری سنتی، معماری مدرن و...) را مطرح کرده و اذعان داشتند در پروژه معماری باید به تمام ابعاد و وجوه اجرایی، مادی و معنوی کار پرداخته شود تا پروژه ماندگار بماند و برای نمونه به بناهای بناهای ماندگار ایران همچون خانه ی بروجردی ها، خانه طباطبایی ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان اشاره کردند.
 در ادامه به این نکته اشاره کردند  که در حال حاضر ما شاهد دگرگونی (تغییر ساختار) در بناهای تاریخی هستیم و باید آثار باستانی خود را حفظ کنیم. وی روستاهای کشور همچون ابیانه  و ماسوله را به عنوان مجموعه ای از آثار تاریخی دانستند که هویت و بافت خود را حفظ کرده اند.
در پایان سخنرانی، دکتر اکرمی با معرفی ارکان آموزشی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، چالش هایی را در امر آموزش مطرح نمودند و بر اهمیت پایان نامه در مقطع کارشناسی و ارشد تاکید کردند. وی اساس معماری را طرح های معماری که هر ترم گذرانده می شود دانست و مشکل دیگر حوزه آموزش معماری را تعدد مدارس معماری بیان کرده و ازدیاد مدارس معماری بدون کیفیت را از چالش های این حوزه دانستند.
اشتراک در:

کلمات کلیدی: برگزاری نشست تخصصی آموزش معماری و چالش های آن

نظر خود را بنویسید