منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

یک فیلم با موضوع آسیب های مهاجرت غیرقانونی در جشنواره فیلم یاس 

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس، مهدی گلستانیان که با فیلم «باتلاق وان» در بخش مسابقه ملی این جشنواره حضور دارد، درباره این اثر اظهار کرد: سعی کردیم در این فیلم اطلاعات درستی در مورد مهاجرت های غیرقانونی در اختیار مخاطبان قرار دهیم. 
وی با اشاره به اینکه مردم ما در خصوص مشکلات این گونه مهاجرت ها آگاهی زیادی ندارند، افزود: فیلم از مرز زمینی ایران و ترکیه شروع می شود و در پایان به مرز دریایی ترکیه و یونان می رسیم. 
کارگردان این اثر، رز رضوی را به عنوان راوی فیلم «باتلاق وان» معرفی کرد و ادامه داد: این فیلم مشکلات و اتفاقات مهاجرت را با برخی از جزئیات به تصویر می کشد تا مخاطب با آن ارتباط دقیق و درستی برقرار کند. 
گلستانیان با اشاره به واقعی بودن سوژه ها و اتفاقات فیلم، گفت:  دو سال در زمینه این موضوع تحقیقات انجام دادیم و تمام سوژه های فیلم برگرفته از واقعیت های موجود در این گونه مهاجرت هاست. در واقع این فیلم را ساختیم تا به مردم کمک کنیم مسیر درست تری را انتخاب کنند. 
وی درباره حضور و انتخاب فیلم «باتلاق وان» در جشنواره فیلم یاس، اظهار کرد: بازتاب هایی که به واسطه حضور فیلمسازان و فیلم هایشان در جشنواره یاس صورت می گیرد می تواند در مرحله بعدی یعنی دیده شدن این فیلم ها تاثیرگذار باشد.
کارگردان «باتلاق وان» خاطرنشان کرد: این دیده شدن صد در صد روی فروش فیلم ها تاثیر می گذارد، چون آثار در رسانه ها بازتاب پیدا می کنند و مردم به می توانند اطلاعاتی در خصوص آنها به دست بیاورند. 
گلستانیان گفت: برگزاری جشنواره تخصصی برای فیلم های ویدئویی می تواند به بالاتر رفتن سطح کیفیت این فیلم ها کمک کند. 

**با تلاق وان
کارگردان: مهدی گلستانیان
تهیه کننده: جوادنوروزبیگی  محصول شبکه مستند سیما
بازیگران: رز رضوی
خلاصه داستان:
قصه این فیلم مستند داستانی براساس زندگی آدم هایی نوشته که در کشور «ترکیه» تن به زندگی اجباری داده اند. افرادی که به هر دلیلی بی هدف تصمیم به ترک غیرقانونی ایران گرفته اند و از خطرناک ترین مسیرهای ممکن گذشته اند تا به آزادی های خیالی وعده شده برسند. آنها پل های پشت سرشان را خراب کرده اند و هم اکنون جز حسرت، پشیمانی و تباهی چیزی در پیش رو ندارند. مستند داستانی «باتلاق وان» با چهار مهاجر همراه می شود و داستان مهاجرت آنها را به تصویر می کشد. 
عوامل فیلم عبارتند از: تهیه کننده: جواد نوروزبیگى، کارگردان: مهدى گلستانیان، نویسنده: مرجان امید، مدیرفیلمبردارى: عبدعبدى نسب، مدیرصدابردارى: منصور شهبازى، طراح صحنه ولباس: ثنا نوروزبیگى، تدوین و صداگذارى: بهراد صاحبقرانى، موسیقى متن: فربد یزدانفر، جانشین تهیه: امیرحسین نوروزبیگى، مدیر پروژه: فاطمه قدیرى نژادیان، مجرى طرح: آرزو رحیم آبادى، مدیر تولید: احسان واحدى، فیلمبردار٢: محمد کرمانشاهى، دستیار صدا: یاسر رمضان لواسانى و عکاس: آیدین عبدى نسب.
بیوگرافی کارگردان: مهدی گلستانیان، متولد ۱۳۶۵ از کرمانشاه است. وی حدود ده سال است که در عرصه سینما و تلویزیون در زمینه دستیار کارگردانی و برنامه ریزی فعالیت دارد. گلستانیان در رشته کارگردانی سینما در دانشگاه سوره تهران تحصیل کرده است و تاکنون چهار فیلم «وام عسل»، «شبی با ستاره ها»، «باتلاق وان» و «بی آب و نان... بیابان» را کارگردانی کرده است.


 
اشتراک در:

کلمات کلیدی: کارگردان: مهدی گلستانیان

نظر خود را بنویسید