منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در نشست خبری جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر اصفهان، برنامه هایی ازجمله جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبا، اختتامیه سمپوزیوم مجسمه سازی به همراه خلق سردیس 11 نفر از اساتید توسط هنرمندان مجسمه سازی و تجلیل از 50 هنرمند درجه یک شهر اصفهان روز پنجم مهر برگزار شد. 

وی افزود: هم زمان با جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبا از هنرمندان درجه یک در حوزه های مختلف ازجمله خوش نویسی، تئاتر، سینما و موسیقی تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا سال 1315 تأسیس شده، گفت: هم زمان با جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبا، رونمایی از کتاب این هنرستان و سبک معماری آن صورت گرفت.

وی بیان کرد: باید برای حفظ ساختمان هنرستان و فارغ التحصیلان این هنرستان که پا به عرصه حیات هنری گذاشتند و از پیشکسوتان هنر در ایران به شمار می روند، تلاش کنیم، همچنین برای شناساندن اساتید فرهیخته و بین الملل به نسل جوان کوشا باشیم تا این نسل هنرمندی را پیشه کار خود بدانند.

فعالیت همزمان هنرستان هنرهای زیبا در حوزه هنری

مدیر هنرستان هنرهای زیبا در این نشست اظهار داشت: این هنرستان ازجمله مراکز آموزشی بوده که تاکنون به صورت تخصصی فعالیت هنری انجام داده و هم زمان با دانشگاه های تهران تأسیس شده است.

حمیدرضا ابوطالبی افزود: در این سمپوزیوم از 11 سردیسی که توسط هنرمندان مجسمه سازی ساخته می شود، 2 نفر ازجمله استاد محمود فرشچیان و هوشنگ جزی زاده در قید حیات هستند.

مدیر سمپوزیوم مجسمه سازی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای برگزاری این سمپوزیوم 11 ماه تلاش کردیم، گفت: درنهایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مربوطه با برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی در اصفهان موافقت کرده و برای این سمپوزیوم از بهترین مجسمه سازان دعوت به عمل آمد.

محمد فخری با بیان اینکه این سمپوزیوم در عرصه ملی مشابه ندارد، افزود: علیرضا آسانلو سردیس استاد ضیاءالدینی، محمد بیک زاده سردیس مهدی اولیایی، هادی ضیاءالدینی سردیس محمود فرشچیان، سینا طاهری سردیس احمد سمیع آبادی، بیژن غنچه لو سردیس هوشنگ جزی زاده، علیرضا قدم یاری سردیس یسایی شاجانیان، رضا قرا باغی سردیس عیسی بهادری، امین بلاغی اینالو سردیس مصور الملکی، ملک دادیار گروسیان سردیس رستم شیرازی و قدرت الله معماریان اصفهانی سردیس استاد اباذری را خلق می کنند.

وی بیان کرد: پس از اتمام کار مجسمه سازان، سردیس ها تبدیل به مواد ماندگار شده و تعدادی از آن ها در هنرستان هنرهای زیبا نصب می شوند.

  

  

اشتراک در:

کلمات کلیدی: جشن هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان

نظر خود را بنویسید