منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

*- قابل توجه متقاضیان ثبت نام: در صورت احراز شرایط، پذیرش از مهرماه سال ۱۳۹۶ صورت می گیرد.

   

**- مهلت بررسی پرونده های متقاضیان برای پذیرش در نیمسال اول 97-96، دهم اسفند ماه سال جاری 1395 می باشد.

  

***- با توجه به ضرورت احراز وضعيت تابعيت دانشجويان متقاضى به عنوان دانشجويان غير ايرانى، لازم است اعلان فرماييد كه در حال حاضر براى درخواست تابعيت ايران اقدام نكرده ايد. از اينرو ضرورى است روننوشت پاسپورت استاندارد بين المللي يا كارت آمايش خود را نیز كه در آن شماره پاسپورت يا كارت كاملاً مشخص و واضح است، به اين دانشگاه ارسال نماييد. در غير اين صورت امكان بررسى پرونده شما وجود ندارد. در صورتى كه متقاضيان محترم، يكى از دو مدرك فوق را در اختيار دارند، علاوه بر آن، رونوشت آخرين مدرك تحصيلى خود را نيز به اين دفتر ارسال فرمايند.   

  

        

باسمه تعالي

آيين نامه پذيرش رایگان دانشجويان خارجی در دانشگاه سوره

 

ماده 1- اهداف:

در راستاي توسعه هويت بين المللي دانشگاه سوره و فراهم نمودن بستر مناسب براي ادامه تحصيل جوانان مستعد سايركشورها (با تاكيد بر كشورهاي همسايه و جهان اسلام)  و بر اساس آيين نامه پذيرش دانشجويان غيرايراني در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي جمهوري  اسلامي ايران مصوب مورخ 12/2/1385 وزرات محترم علوم، تحقيقات و فناوری، اين آيين نامه تدوين شده و لازم الاجراست.

 

 

ماده 2- تعريف دانشجوي خارجی:

دانشجوي خارجی فردي است كه داراي گذرنامه خارجي بوده و با رواديد تحصيلي وارد كشور مي شود.

 

ماده 3- شرايط پذيرش:

 

3-1- داشتن گواهي پايان دوره متوسطه براي ورود به دوره كارشناسي و گواهی دوره كارشناسي براي ورود به دوره  كارشناسي ارشد.

تبصره 1:  پذيرش صرفاً در رشته هايي صورت مي پذيرد كه اتباع خارجي مجاز به تحصيل آن در دانشگاه هاي جمهوري اسلامي ايران مي باشند. بر اساس صدور مجوزنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ 3/5/1395 به شماره 45372/4/41 با توجه به اینکه تمامی عناوین فهرست رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه سوره دارای مجوز قطعی و بر اساس سرفصل مصوب هستند، پذیرش در تمامی آنها صورت می­ گیرد.

تبصره 2: مدرك تحصيلي و ريزنمرات صادره از مدارس و دانشگاه هاي خارجي بايد مورد تأييد نمايندگي­ هاي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور و يا سفارت كشور متقاضي و وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته و در صورتي كه به زبان انگليسي نباشد به همراه ترجمه رسمي فارسي ارائه گردد.

تبصره 3: مدرك ديپلم صادره از كشور افغانستان براي ورود به دوره كارشناسي بايد ممهور به مهر تأييد وزارت معارف و وزارت امور خارجه افغانستان و همچنين سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل باشد.

تبصره 4: پذيرش داوطلباني كه داراي مدرك كارداني مي باشند در دوره هاي كارشناسي بلامانع است. تطبيق واحد ها بر عهده گروه آموزشي است.

تبصره 5: پذيرش متقاضياني كه همزمان در هر گونه مؤسسه آموزش عالي يا دانشگاه و يا هر مقطع تحصيلي ديگر در ايران مشغول به تحصيل هستند، ممنوع است.

 

 

3-2- داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار

تبصره 6: در خصوص مدارك هويتي معتبر اتباع كشورهاي افغانستان و عراق به آخرين بخشنامه اداره كل امور دانشجويان داخل وزارت متبوع استناد مي شود.

 

3-3- توانایی مالی برای اقامت و تأمین هزینه های زندگی در شهر تهران

3-4- تسلط كافي به زبان فارسي

 تبصره7: متقاضيان، پس از اخذ پذيرش دانشگاه و قبل از شروع دوره تحصيلي، باید در مركز آموزش بین ­المللی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران (دهخدا) یا مركز آموزش زبان فارسي مرکز جهانی علوم اسلامی و يا ديگر مراكز دانشگاهي، به آموزش زبان فارسي بپردازند و گواهی موفقیت در آزمون زبان فارسی را از یکی از آن مراکز دریافت کنند.

ماده 4- درخواست پذیرش:

فرد متقاضی در گام نخست باید فرم درخواست پذیرش و درخواست روادید تحصیلی را تکمیل کرده و آن را به آدرس الکترونیکی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره (application@soore.ac.ir) که از این پس به اختصار معاونت آموزشی نامیده می ­شود، ارسال کند. پس از احراز شرایط که توسط معاونت آموزشی از طریق رایانامه به فرد متقاضی ابلاغ خواهد شد، وی باید در مرحله دوم برای ارسال مدارک لازم از طریق پست سریع یا پست هوایی اقدام کند.  

ماده 5- مدارك لازم پس از احراز شرایط اولیه:

1-5- یک نسخه تصوير مدارک تحصيلي برابر اصل شده.

2-5- یک نسخه تصوير مدارک هويتي برابر اصل شده.

3-5- شش قطعه عکس جديد.

ماده 6- بررسي مدارك:

6-1- معاونت آموزشي پس از بررسی مدارک دریافتی، در صورت ناكافی بودن صلاحیت علمی داوطلب، می تواند برای متقاضي، امکان "پذیرش مشروط به گذراندن واحدهاي پيش نياز" در نظر بگیرد؛ در اين صورت آغاز تحصيل دانشجو مشروط به گذراندن موفق دروس مذكور حسب مقررات آموزشي دانشگاه خواهد بود. این مدت نباید بیش از دو نیمسال تحصیلی باشد.  

6-2- در صورتي كه معاونت آموزشی با پذيرش داوطلب موافقت نمايد، مكاتبات لازم را با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي صدور مجوز ثبت نام و أخذ رواديد تحصيلي دانشجوی پذيرفته شده، انجام خواهدداد.

ماده 7- شهريه تحصيلي:

7-1- دانشجویان خارجی از امکان آموزش رایگان بهره­ مندند و برای آموزش اصل دوره هزینه ای از آنان دریافت نمی­ شود.

7-2- در صورتي كه سنوات مجاز تحصیل دانشجو تمام شود ولي ادامه تحصيل وي از نظر مقررات آموزشي بلامانع باشد، سنوات باقيمانده به صورت غير رایگان و با پرداخت شهريه توسط دانشجو برگزار خواهد شد.

تبصره1: هزينه آموزش زبان فارسی (موضوع تبصره7 ماده3) و دروس پيش نياز (موضوع بند1 ماده6)  به عهده دانشجو خواهد بود.

تبصره2: مسئولیت جایابی به منظور اسکان دانشجویان خارجی در خوابگاه­ مناسب به عهده دانشگاه سوره است لیکن پرداخت هزینه اقامت در خوابگاه به عهده دانشجوست.  

ماده 8- ثبت نام پذيرفته شدگان:

مدارك لازم براي ثبت نام پذيرفته شدگان به شرح زیر است:

الف- ارائه مجوز بلامانع بودن تحصيل پذيرفته شده توسط اداره کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات وفناوري

ب- دارا بودن رواديد تحصيلي (نوع E)

ج- اصل ديپلم یا دانشنامه کاردانی برای متقاضی دوره کارشناسی و اصل دانشنامه کارشناسی برای داوطلب دوره کارشناسی ارشد

د- اصل مدارك هويتي

ماده 10- مقررات آموزشي و دانشجویی:

10-1- دانشجويان خارجی مشمول كليه ضوابط و مقررات آموزشي  و انضباطي دانشگاه سوره مي باشند .

10-2- پس از ثبت نام پذيرفته شده در دانشگاه، معاونت آموزشی براي صدور پروانه اقامت دانشجويي يكساله با اداره كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مكاتبه خواهد نمود. براي تمديد پروانه اقامت و صدور مجوز خروج و مراجعت دانشجويان نيز همين روال طي مي شود.

تبصره- دانشجو موظف است براي تمديد پروانه اقامت دانشجويي حداقل يك ماه قبل از انقضاي آن به دفتر معاونت آموزشی مراجعه نمايد.

ماده 11-فراغت از تحصيل:

11-1- ارائه دانشنامه و گواهي ريزنمرات به دانش آموختگان خارجی پس از فراغت از تحصيل با مجوز اداره کل امور دانشجويان داخل وزارت متبوع و منوط به أخذ و ارائه رواديد خروج قطعي از پليس مهاجرت و اتباع خارجي انجام مي شود.

 

 

«معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره »

اشتراک در:

کلمات کلیدی: آيين نامه پذيرش دانشجوی خارجی

نظر خود را بنویسید