منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در سومین روز از برگزاری جشنواره سایه، علاوه بر نمایش فیلم های جشنواره ورکشاب آموزشی طراحی صحنه با حضور و تدریس آقای ایرج رامین فر برگزار گردید.


 در این کارگاه، استاد رامین فر از اهمیت حضور طراح صحنه در پروسه ساخت فیلم سخن به میان آوردند و اینکه طراحی صحنه، یکی از موثرترین عوامل در انتقال مفاهیم و حس و حال و فضای فیلم به مخاطب می باشد که قدرت و توان طراح صحنه در عملکردش می تواند در هرچه بهتر انتقال این مفاهیم تاثیر گذار باشد.


ایشان فیلم نامه نویس و طراح صحنه را دو یار وفادار کارگردان می دانند که از نقطه صفر تا صد ساخت فیلم همراه کارگردان هستند و دائما با وی در ارتباط اند. از نظر ایشان فیلم نامه نویسی که به صورت حرفه ای عمل کند در نگارش فیلم نامه اش باید آنچه که مربوط به طراحی صحنه می باشد را قید نماید تا طراح صحنه و کارگردان در ساخت فیلم ، مجبور به طراحی صحنه فی البداهه نشوند و بتوانند صحنه را به گونه ای طراحی کنند که در خدمت فضای فیلم باشد.


کارگاه آموزشی جناب ایرج رامین فر دارای مفاهیم کلیدی و اساسی بود که دانستن آنها لازمه هر دانشجوی سینما می باشد. رضایت دانشجویان حاضر در جلسه امروز کارگاه به خوبی گویای پر بار بودن این کارگاه بود.














اشتراک در:

کلمات کلیدی: سومین روز جشنواره سوره

نظر خود را بنویسید