منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ رونمایی و نقد از دو کتاب تحت عنوان «روش های اقناع در تلوزیون» و «روانشناسی ارتباطات و اقناع» به همت دانشکده فرهنگ و ارتباطات و با همکاری معاونت پژوهشی در روز شنبه 27  آذر ۱۴۰۰ ساعت 15 الی 16در سامانه سیباد دانشگاه سوره به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست دکتر عباس اسدی و دکتر هادی البرزی به عنوان ناقد و خانم مبینا میرزابیگی به عنوان دبیر نشست حضور داشتند.

در ابتدای جلسه میرزا بیگی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران از دکتر عباس اسدی، استاد دانشگاه  دعوت کرد تا با سخنان خود مراسم را آغاز کنند. دکتر اسدی، ضمن یاد خدا و تبریک به مناسبت هفته پژوهش از افرادی که با تلاش خود باعث برگزاری نشست‌ها شده‌اند و همچنین از فرصت ایجاد شده تشکر کرد.

در ادامه جلسه دکتر اسدی، ضمن بیان نکاتی در خصوص نوع چاپ کتاب و کیفیت بالای آن به لحاظ چاپ و نوشتار یادآور شد که این کتاب از لحاظ قیمت نیز بسیار به صرفه بوده و مناسب بودن تعداد صفحات خواننده را برای مطالعه دقیق‌تر ترغیب میکند.

دکتر عباس اسدی ضمن تحسین این کتاب برای محتوای علمی قوی و اطلاعات خوب این کتاب در حجم کم، داشتن دو مقدمه در کتاب مذکور و فاقد منبع بودن برخی از آمار و ارقام موجود در کتاب را مورد نقد  قرار داد.

در ادامه جلسه دکتر امیدعلی مسعودی ضمن تشکر از حضور دکتر عباس اسدی و پذیرش نقدهای وارد شده بر کتاب افزود: نکاتی که اشاره شد، در چاپ های بعدی کتاب جبران خواهد شد تا کتابی با کمترین نقص در اختیار جامعه علمی قرار گیرد و بتواند در پژوهش‌های آینده راهگشا باشد.

در بخش دوم مراسم دکتر هادی البرزی به بررسی و توضیح کتاب روانشناسی ارتباطات و اقناع پرداخت. وی در ابتدا ضمن یاد خدا و تبریک هفته پژوهش، از برگزارکنندگان نشست‌ها و دکتر امید علی مسعودی ریاست دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره تشکر کرد.

دکتر هادی البرزی در توضیح کتاب بیان داشت: این کتاب نوشته «کلود کبرول و میرونا رادو» است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده و از معدود منابع علمی در حوزه روانشناسی ارتباطات قلمداد می‌شود. مؤلفان این کتاب در پی پاسخگویی به سؤالات مهم روان شناسی اجتماعی ارتباطات و اقناع هستند و به مدل‌های دوگانه پردازش اطلاعات و در نهایت به فضای بین تحلیل گفتمان‌ها و اثرات واقعی‌شان نزد کنشگران اجتماعی می‌پردازند.

وی افزود: این کتاب ترکیبی از تحقیقات انجام گرفته در حوزۀ ارتباطات اقناعی است که اصالت آن در گردآوری نتایج مطالعات روانشناسی، کاربردشناسی و تحلیل گفتمان به منظور بالا بردن سرعت دریافت، نزد کسانی است که می‌خواهند پیام را درک کنند، در مورد آن اقدامی را انجام دهند، و یا در مقابل آن مقاومت کنند. در این اثر، برخی مفاهیم اساسی و آموزه‌های روان‌شناسی از جمله مدل‌های دو گانه پردازش اطلاعات در تحلیل گفتمان‌ها، ترس و اقناع، به‌ویژه تکنیک ایجاد هوشیاری از طریق ترس و کاربردهای متنوع آن در پیشگیری از آسیب‌ها، چگونگی مقاومت در برابر اقناع، مفهوم ارتباطات تعهدآور، قضاوت‌های حل مساله، مدل‌سازی دو عاملی، پیش‌بینی نحوه تأثیرگذاری رفتارها و نیز مفاهیم بنیان‌های عمل‌گرایانه تجربی کنش‌ها، کنش‌های گفتاری، قراردادهای ارتباطات، تصورات قالبی معقول، و هیجانات و ارتباطات به طورمشخص به همراه مصادیق و مثال‌های متنوعی مورد مطالعه و بررسی قرارگرفته است.

در پایان دکتر هادی البرزی به برخی نواقص در این کتاب اشاره و نسبت به برطرف کردن آن در آینده اظهار امیدواری کرد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: وبینار «رونمایی از کتاب‌های جدید ارتباطات»، هفته پژوهش، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید