منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دانشکده هنر با همکاری معاونت پژوهشی سوره، دومین فصل از جلسات «دوشنبه های نقد کتاب سوره» را برگزار می کنند. در دومین نشست از فصل دوم این برنامه کتاب «نگارستان گمشده» نوشته لیلا سودآور دیبا با ترجمه علیرضا بهارلو به بوته نقد گذاشته خواهد شد. کتاب «نگارستان گمشده » شامل 9 مقاله درباره نقاشی و هنر عصر قاجار است که از سوی انتشارات خط و طرح منتشر شده است. نویسنده در مقدمه ای به مناسبت چاپ فارسی می نویسد: «این کتاب به راستی تحقق رویایی است که همیشه با من بوده و به پیشبرد حوزه مطالعات تاریخ و هنر ایران کمک شایسته ای خواهد کرد». کتاب«نگارستان گمشده» در برگیرنده مقالات «سنت و سرا یت: نقاشی ایران در قرن هجدهم میلادی »؛ «اعطای حیات : دیوارنگاری و تصویرگری پیش از قاجاریه»؛ «نقاشی شکارگاه فتحعلی شاه در سرای والی» ؛ « تاریخ سازی: یک نقاشی رزمی یادبود از جنگ های ایران و روسیه»؛ «تهیه و توز یع نسخه هایی از شهنشاهنامه در عصر فتحعلی شاه قاجار و... است. در این جلسه علی بوذری درباره کتاب به سخنرانی خواهند پرداخت و درباره ویژگی های کتاب برای استفاده در بستر آموزشی سخن خواهد گفت. دبیری نشست را نیز سمیه رمضان ماهی برعهده دارد.

این نشست دوشنبه هشتم آذرماه ساعت 18 در آدرس https://sibad.soore.ac.ir/v/show/bookreview برگزار می شود و ورود عموم علاقه‌مندان آزاد است.

سلسله نشست های «دوشنبه های نقد کتاب سوره» در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی دانشکده هنر دانشگاه سوره متناسب با گروه های آموزشی دایر در دانشکده با انتخاب مکتوبات مناسب می کوشد تا زمینه های گسترش علم و آشنایی دانشجویان را با صاحبنظران گسترش دهد. این نشست ها به صورت برخط برگزار شده و در فص اول توانست علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند. دوره جدید نیز برای 12 جلسه برنامه ریزی شده است و حوزه هایی همون ادبیات نمایشی، نمایش، عکاسی، فلسفه و نظریه هنر، انیمیشین، هنر اسلامی، نقاشی و گرافیک را دربرخواهد گرفت.

در هرجلسه برای اینکه علاقه‌مندان فرصت مرور کتاب را داشته باشند کتاب هفته بعد معرفی و از پوستر آن رونمایی می شود.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نقد کتاب "نگارستان گمشده"، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید