منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی دانشگاه_ کارگاه آموزشی روانشناسی ویژه دانشجویان دانشگاه سوره، تحت عنوان «راهکارهای ایجاد تعادل میان کار، تحصیل و زندگی» روز سه شنبه 4 آبان ماه 1400 ساعت 18:00 توسط امیرحسین فرازمند، مدرس و مشاور دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی برگزار شد.

در آغاز، آقای فرازمند به مفهوم تعادل اشاره کردند این‌که تعادل در زندگی یک وضعیت قابل درک و حس شدنی است به این معنا که فقط خود فرد می‌داند چه زمانی زندگی‌اش تعادل دارد یا ندارد. تعادل در زندگی یک مفهوم ذهنی است به عنوان مثال ممکن است فردی تمایل داشته باشد بیشتر وقتش را صرف کار کند و تا زمانی که احساس خوشحالی و تعادل کند، نیازی به تغییر نیست. ایشان در ادامه با بیان این‌که عدم موفقیت در دستیابی به تعادل در زندگی منجر به اضطراب بیشتر، غیبت در محل کار و بهره وری کمتر در کار می‌شود به پیامدهای عدم تعادل در کار و زندگی اشاره کردند از جمله: سردردهای مداوم، بی خوابی مداوم، افسردگی بالینی یا مشکلات مدیریت خشم و سیستم ایمنی ضعیف. آقای فرازمند از راهکارهای ایجاد تعادل، به اهمیت تعیین و نوشتن اهداف پرداخته و در این خصوص به مواردی اشاره نمودند 1- اهداف باید به صورت مثبت، واضح و عینی نوشته شود 2- نوشتن، سیستم ناوبری و  GPSفرد را فعال می‌کند 3- نوشتن، به فرد، انضباط شخصی و جرات می‌دهد 4- بنویسید تا اتفاق بیفتد و غیره. ایشان در ادامه به تفاوت اهمیت وضرورت پرداخته و بیان داشتند؛ اهمیت از درون است نه از بیرون، ضرورت، کاری است که باید انجام شود، اما اهمیت مدت زمانی هست که برای آن کار صرف می‌شود. اهمیت، برنامه محور است، اهمیت، به مرور زمان تغییر نمی‌کند. ایشان از دیگر راهکارهای ایجاد تعادل را، مهارت نه گفتن در کار و در خانه که جرات ورزی ذیل این مهارت قرار می‌گیرد بیان نموده و اظهار داشتند برای ورود به دنیای آدم های جرات ورز لااقل باید از سه مرحله عبور کرد که شامل: پیش از اعلام موضع، اعلام موضع با جمله سه بخشی و اعلام موضع در شرایط خاص. از دیگر راهکارهایی که آقای فرازمند برای ایجاد تعادل به آن‌ها اشاره کردند تکنیک های مذاکره و محول کردن کارها بود که پیرامون هر یک از موارد توضیحات و مثال‌های ملموسی زده شد.

این کارگاه، پس از پاسخگویی به سوالات تعدادی از شرکت کنندگان در این جلسه، در ساعت 19:45پایان یافت.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: کارگاه آموزشی روانشناسی «راهکارهای ایجاد تعادل میان کار، تحصیل و زندگی»، ویژه دانشجویان، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید