منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ نهمین و آخرین نشست تخصصی با عنوان «کارگردانی در نمایش رادیویی» از سلسله نشست‌های «تحلیل ساختار، محتوا و جایگاه ادبیات نمایشی در رادیو» با ارائه و سخنرانی استاد جواد پیشگر نویسنده و کارگردان نمایش‌های رادیویی و با حضور دکتر امیررضا نوری‌پرتو مدیر گروه ادبیات نمایشی دانشکده هنر دانشگاه سوره به عنوان دبیر نشست، به کوشش دانشکده هنر دانشگاه سوره و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش؛ روز چهارشنبه مورخ 28 مهرماه 1400 ساعت 17:30 الی 18:30 به صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امیررضا نوری‌پرتو با معرفی جواد پیشگر، به طرح مقدمه‌ای در باب موضوع پرداخت. سپس، جواد پیشگر با اشاره به مقوله کارگردانی در نمایش رادیویی به توضیح واژه کارگردانی پرداخت و گفت: نخستین کار کارگردان برای نمایش رادیویی؛ انتخاب متن مناسب است. همچنین، کارگردان باید چرایی نوشتن متن را دریافت کرده و سپس در پی جان بخشی به آن باشد.

پیشگر در ادامه اذعان کرد: آن چیزی که به عنوان شاخصه اصلی برای کارگردان رادیو مطرح است؛ شناخت از ابزار شنیدنی رادیو می‌باشد. در حوزه کارگردانی آن چه که ضرورت دارد؛ شناخت از حوزه بازی و داشتن حداقلی از پارامترهای تولید یک اثر است.

وی در پایان، ضمن بیان اینکه از وظایف دیگر کارگردان؛ درک و شناخت از ویژگی‌های شخصیت یک نمایش است گفت: چون همه شخصیت‌ها صاحب یک هویت خاص هستند، به همین دلیل باید آن‌ها به خوبی شناخته شوند.

در انتهای جلسه نیز، به تمامی سؤالات علاقه‌مندان در این حوزه پاسخ داده شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نهمین و آخرین نشست تخصصی، «کارگردانی در نمایش رادیویی»، سلسله نشست‌های «تحلیل ساختار؛ محتوا و جایگاه ادبیات نمایشی در رادیو»، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید