منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ محمدامین بغدادی دانشجوی رشته تئاتر دانشکده هنر دانشگاه سوره، در گفت‌وگو با واحد روابط عمومی دانشگاه سوره در رابطه با انگیزه و هدف خود از شرکت در جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا، گفت: از شهریورماه ۹۷ نگارش این متن را آغاز کردم و دائم تغییراتی بر روی آن انجام دادم و در زمان اجراء با شرایط کرونایی مواجه شدم. بنابراین، تئاترهای صحنه‌ای را تعطیل شد و جشنواره‌های مجازی شکل گرفت. به جهت اهمیت این موضوع و دغدغه‌مندی در این زمینه؛ احساس می‌کردم در جشنواره‌های مجازی حق مطلب ادا نمی‌شود. در نتیجه، صبوری کردم و جشنواره مونولوگ افرا توفیقی شد که آن را با شرایط دشواری که بود، برای اجرای صحنه‌ای آماده کنم.

بغدادی ادامه داد: در اسفندماه ۹۹ که برای جشنواره بازبینی داشتیم، بیماری کرونا شدت گرفته بود. اما آقای داود نامور (دبیر جشنواره) تحت هر شرایطی که بود و با رعایت تمام نکات بهداشتی این بازبینی را برگزار کرد و خوشبختانه توانستیم به مرحله پایانی داوری برسیم و از این بابت خوشحالم. وی افزود: از ابتدای کار، با خودم عهد کردم دغدغه‌مند باشم و معتقدم که هنرمند باید شعار داشته باشد اما آن شعار در زیر متن مخفی شود و صرفاً با اِلمان‌ها، نمادها و نشانه‌هایی که کارگردان و نویسنده روی صحنه می‌کارند، بتوانیم یک کاتارسیس درون مخاطب راه بیندازیم و از همه مهم‌تر، به شعور مخاطب احترام بگذاریم.

محمدامین بغدادی در این باره خاطر نشان کرد: تمامِ دغدغه‌‌ام در جریان تمرین‌های این اثر همین بود که مخاطب یک کار شایسته و درخور شخصیتش ببیند و در حقیقت، از اجرای من چیزی عایدش شود تا به این واسطه بتوانم رسالت خود را تکمیل کنم.

محمدامین بغدادی در پاسخ به این پرسش که نگاه جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا به فعالیت‌های هنری دانشجویان را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: نگاه این جشنواره به آثار پذیرفته شده؛ نگاهی ریسک‌گرا بود. تمامی ۱۶ اثری که از میان ۳۰۰ متنی که از سراسر ایران توسط دانشجویان به تهران رسید، نشان می‌داد که داوران برای نخستین بار الگوها و معیارهای پیشین را رها کرده و به دنبال آثاری هستند که دارای ایده‌های اجرایی متفاوت و پر از ریسک هستند. وی عنوان کرد: به نظر من این همان طرز نگاهی است که ما دانشجویان و جوان‌ترها از سوی استادان انتظار داریم و البته همان نگاهی است که باعث رشد تئاتر در سال‌های بعد خواهد شد.

در پایان، محمدامین بغدادی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور شرکت در این جشنواره و کسب دیپلم افتخار و تندیس بازیگری، خاطر نشان کرد: دو سال مشغول نگارش این اثر بودم. چرا که متن‌های پیشنهادی کیفیت لازم و فاکتورهای جذاب برای یک بازیگر تئاتر را نداشت و سرانجام این جشنواره را فرصت خوبی برای شرکت در آن دیدم.

بغدادی اظهار داشت: برای رسیدن به ۱۶ اثر پایانی و کسب این جایزه میان بازیگران مردی که تجربه و تعدد جوایزشان گویای حقایق بود؛ هم از لحاظ جسمی به سبب تمرین و هم از لحاظ روحی، فشار و سختی بر من حاکم بود. از طرفی مجبور به این شدم که به مدت ۶ ماه هیچ‌گونه فعالیت مالی نداشته باشم، چرا که دائم مشغول تمرینات بودم و بسیار خوشحالم که دانشگاه سوره با من همکاری کرد. همچنین، به لطف و مدد استاد فرزاد معافی‌غفاری توانستم تمام این تمرینات را در حالی که دانشگاه به دلیل کرونا بسته شده بود، تا حد امکان داخل پلاتوهای سوره انجام دهم.

وی در انتها تأکید کرد: بدون شک در عرصه تئاتر، برای به‌دست آوردن هر چیزی، سال‌های سال باید بخوانید، ببینید، عمل کنید و دائم تمام این سه مورد را تمرین کنید.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: افتخارآفرینی محمدامین بغدادی، دانشجوی تئاتر، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید