منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ زهرا مهری دانشجوی مقطع دکتری ارتباطات در گفت‌وگو با واحد روابط عمومی دانشگاه سوره، درباره میزان انگیزه و علاقه‌مندی خود گفت: علاقه بسیار به ادامه تحصیل، شوق یادگیری، مشارکت در تولید علم و همچنین تدریس از انگیزه‌هایی است که سبب ورود به مقطع دکتری ارتباطات و حضور در این دانشگاه شده است.

زهرا مهری در ارزیابی دوره دکتری ارتباطات دانشگاه سوره مطرح کرد: با توجه به این‌که امسال نخستین سال برگزاری دکترای ارتباطات در دانشگاه سوره بود، طبیعتاً تجربه‌ی نخست با کمبودهایی همراه است. ولیکن با توجه به وجود تعامل مثبت میان دانشجویان، رئیس دانشکده و استادان؛ ارزیابی خوبی از ادامه این تعامل در جهت رفع کمبودها و ارتقاء سطح کیفی و کمی وجود دارد.

مهری درباره نقاط قوت و ضعف در مقطع دکترای ارتباطات در این دانشگاه اظهار داشت: ایجاد فرصتی برای مشتاقان به ادامه تحصیل با توجه به رقابت سخت و کمبود ظرفیت پذیرش، بهره‌مندی از وجود استادان شاخص، وجود تعامل مثبت و سازنده با رئیس دانشکده و اعلام نیازمندی‌ها و پیگیری ایشان؛ از جمله نقاط قوت بوده و اما نقاط نه‌چندان ضعف بلکه قابل‌بهبود شامل؛ بهبود فضا و محیط آموزشی، تجهیز و ارتقاء کتابخانه و سایت دانشگاه و همچنین استفاده از دیگر استادان مطرح است.

وی درمورد انتظارات خود در این زمینه عنوان کرد: پرسش و نظرسنجی از دانشجویان در خصوص افزایش کیفیت برگزاری کلاس‌ها در دوره‌های بعد و گزینش دانشجویان، از جمله انتظاراتی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره داشت.

در ادامه، ادریس افراش دانشجوی دوره‌ دکتری رشته علوم ارتباطات و دانش‌آموخته رشته مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سوره، به انگیزه و علاقه‌مندی خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: یکی از انگیزه‌ها برای ورود به دانشگاه سوره، همین موضوع تازه تأسیس بودن دوره دکتری ارتباطات بود. به این دلیل که با توجه به نو بودن این رشته؛ رخوتی که در دانشگاه‌های دیگر وجود دارد، در دانشگاه سوره نیست و همچنین استادان، مدیر گروه ارتباطات دکتر امیدعلی مسعودی و دانشجویان انگیزه‌ی بسیار بالایی در جهت ادامه‌ی این مسیر دارند.

افراش در توضیح نقاط قوت و ضعف مقطع دکترای ارتباطات در دانشگاه سوره گفت: نقطه‌ی قوت همین نو بودن رشته در دانشگاه سوره بوده و وجود ارزشمند دکتر باقر ساروخانی و استادان دیگر چون دکتر سعیدی و دکتر خجسته در مجموعه‌ی دکتری از مهم‌ترین نقاط قوت است. وی افزود: درمورد نقطه‌ضعف می‌توان گفت که کتابخانه دانشکده فرهنگ و ارتباطات، کتابخانه‌ی جامعی نیست و منابع خارجی زیادی در آن وجود ندارد. بعلاوه، استفاده نکردن از دانشجویان دکتری به عنوان دستیار استاد و با هدف کسب تجربه برای مراحل بالاتر نیز، نقطه‌ی ضعف دیگری‌ست.

در پایان، ادریس افراش به بیان انتظارات خود در این حوزه پرداخت و اذعان کرد: انتظار دارم که دانشگاه سوره سازوکاری را در نظر بگیرد که دانشجویان دکتری بتوانند در کلاس‌های درسی مقاطع پایین‌تر تدریس کنند و شرایط و امکانات لازم در راستای پژوهش‌های دانشجویان دکتری فراهم شود.

تنظیم‌کننده مصاحبه: محدثه جواد اصفهانی

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدانشجویان از مقطع دکترای رشته ارتباطات در دانشگاه سوره می‌گویند

نظر خود را بنویسید