منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

سلسله نشست‌های «سینما پرتره» در راستای دانش‌افزایی سینماگران و علاقه‌مندان به سینما با همکاری مشترک دانشگاه سوره و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره بنیاد سینمایی فارابی با همکاری دانشگاه سوره در راستای دانش‌افزایی سینماگران و علاقه‌مندان، سلسله نشست‌های «سینما پرتره»  را برگزار می‌کند. در این جلسات از این مجموعه نشست‌ها دکتر امیررضا نوری پرتو و دکتر رامتین شهبازی از استادان دانشگاه سوره به‌عنوان دبیر جلسه حضور دارند.

دکتر امیررضا نوری پرتو که در نخستین جلسه از این برنامه حضور دارد در خصوص اهمیت چنین نشست‌هایی برای دانشجویان علاقه‌مند به سینما گفت: این برنامه پی آمد همکاری دانشگاه سوره با بنیاد سینمایی فارابی است و می‌تواند در درازمدت و در فصل‌های آتی به آثار بزرگ سینماگران ایرانی و خارجی بپردازد. وی در ادامه اظهار داشت: قابلیت دیگر این برنامه‌های تحلیلی در آن است که باعث علاقه‌مند کردن دانشجویان به این مسیر و شناخت وسیع‌تر نسبت به اندیشه سینماگران بزرگ در آن‌ها شود. با این روش مخاطبان این سلسله نشست‌ها افزایش‌یافته و به یک محفل علمی و تحلیلی مناسبی تبدیل می‌شود.

دکتر رامتین شهبازی دیگر دبیر این سلسله نشست‌های سینما پرتره اظهار داشت: نشست‌های نقد و بررسی سینمایی آن‌ها در خصوص اندیشه کارگردانان مطرح و اندیشمند باعث می‌شود ضمن ایجاد شناخت گسترده آنان از جامعه و روزگار خود، نوع نگاه جدیدی به جوانان و دانشجویان آینده دار اضافه شود. وی افزود: با ادامه این جلسات نقد و بررسی و تحلیل همه‌جانبه، سینماگران وسعت بیشتری از سوژه‌ها و موضوعات را برای عرضه در کارهای خود خواهند داشت.

گفتنی است نخستین برنامه «سینما پرتره» به تحلیل سیر اندیشه سینمایی «رسول ملاقلی‌پور» و نمایش فیلم سینمایی «پرواز در شب» اختصاص خواهد داشت. اکبر نبوی منتقد، نویسنده و پژوهشگر سینما به‌عنوان کارشناس و دکتر امیررضا نوری پرتو به‌عنوان دبیر جلسه در نخستین برنامه «سینما پرتره» به تحلیل سیر تحولی اندیشه مرحوم رسول‌ ملاقلی‌پور در سینما خواهند پرداخت.

جلسه اول برنامه «سینما پرتره» با همکاری مشترک فارابی و دانشگاه سوره روز سه‌شنبه 4 مرداد از ساعت 17 تا 20 در ساختمان شماره 3 فارابی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از توانیر، نبش کوچه لنکران (احتشام سابق) برگزار خواهد شد و شرکت در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان سینما آزاد است.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورههمکاری دانشگاه سوره با بنیاد سینمایی فارابی/ سلسله نشست‌های سینما پرتره برگزار می‌شود

نظر خود را بنویسید