منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره از افزوده شدن سه رشته جدید بازیگری، کارگردانی و صنایع‌دستی به برنامه آموزشی این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو برای همه رشته‌ها در مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1402-1401 آغازشده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر یوسف خجیر، عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره بابیان این مطلب گفت: دانشگاه سوره در سال تحصیلی 1402-1401 که انتخاب رشته آن از 12 مرداد (چهارشنبه) آغازشده است، در 18 رشته دانشجو می‌پذیرد. در این خصوص برای پنج رشته بازیگری ، کارگردانی تئاتر ، سینما ، نقاشی و گرافیک پذیرش دانشجو با آزمون کنکور انجام خواهد شد و در سایر موارد انتخاب رشته بر اساس معدل و سوابق تحصیلی است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره، وجود امکانات به‌روز آموزشی شامل سالن‌ها، آتلیه‌ها، کارگاه‌ها و تجهیزات مناسب را از دلایل اصلی راه‌اندازی رشته‌های جدید بازیگری، کارگردانی و صنایع‌دستی دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط رشته‌های کارشناسی با کارشناسی ارشد امکانات بسیار خوب کمی و کیفی برای تحصیل دانشجویان فراهم‌شده است.

دکتر خجیر به رویکرد آموزشی دانشگاه سوره برای رشته‌های جدید بازیگری، کارگردانی و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: نگاه ما به این رشته‌ها هیچ تفاوتی با رشته‌های قبلی ندارد و سیاست دانشگاه سوره در سال‌های اخیر این بوده که همراه با آموزش‌های تئوری و نظری، آموزش‌های مهارتی و عملی نیز به دانشجویان ارائه شود. درواقع دانشگاه سوره با تلفیق سه رویکرد علمی، دانشی و مهارتی رشته‌های جدید را برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کرده است. این تغییر رویه در سایر رشته‌های دانشگاه نیز اتفاق افتاده است تا علاوه بر تقویت بنیان‌های نظری ارتباط دانشجویان و بازار کار تسهیل شود.

عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشکده فرهنگ و ارتباطات، به استراتژی سوره برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین محور تأکید کرد و گفت: این دانشگاه طی سال‌های اخیر به موضوع کارآفرینی توجه ویژه‌ای داشته است و تلاش کرده دانشجویان خود را به‌گونه‌ای پرورش دهد تا بتوانند در حوزه کارآفرینی و تشکیل استارتاپ های مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود توانمند شوند. این رویکرد در بخش آموزش‌های تخصصی و آزاد نیز وجود دارد و سوره می‌کوشد دانشجویان خلاق و کارآفرین تربیت کند.

خجیر در پایان به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: رشته‌های خاص و کاربردی با نگاه جدی به آینده دانشجویان ایجادشده است. از سوی دیگر می‌کوشیم همه شرایط برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع بالاتر دانشگاه سوره فراهم شود.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهانتخاب رشته دانشگاه سوره آغاز شد / ورود سه رشته جدید به برنامه آموزشی سوره

نظر خود را بنویسید