منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دانشجویان کلاس «زبان تخصصی در شهرسازی» در نیمسال جاری، چند سند مهم در ارتباط با گفتمان «شهر انسان‌محور» را در همکاری با نهادهای بین‌المللی منتشرکننده آنها، ترجمه کردند تا برای دانشجویان و فعالان حوزه شهری در دسترس قرار گیرد. دانشجویان در سه گروه مجزا به ترجمه این اسناد زیر نظر مدرس کلاس در طول‌ترم پرداختند و درنهایت خروجی کار را با هماهنگی نهادهای منتشرکننده، در دسترس عموم قراردادند. 

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، «دکتر محمد نظر پور» عضو هیأت علمی دانشکده معماری بابیان این مطلب اظهار داشت: «راهنمای مشارکت در شهرسازی»، کتابچه بسیار مفیدی در ارتباط با چگونگی برنامه‌ریزی و پیشبرد کار مشارکتی همراه با طرح نمونه‌ها و مثال‌های انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل فعال است.

وی به بخش دیگر اسناد اشاره کرد و گفت: «خیابان‌های مدرسه» تلاش می‌کند نشان دهد که چگونه می‌توان در راستای تحقق شهر دوستدار کودک، حوزه اطراف مدارس را تبدیل به فضای بهتری برای حضور فعالانه بچه‌ها کرد و این می‌تواند چه مزیت‌های فراوانی در حوزه مختلف داشته باشد.

سند سوم با عنوان «چگونه می‌توان از مکان‌سازي در راستاي رویکرد تفریح فعال استفاده کرد؟» است. دکتر نظر پور دراین‌باره اظهار داشت: «چگونه می‌توان از مکان‌سازي در راستاي رویکرد تفریح فعال استفاده کرد؟» نیز مکان‌سازی را در ارتباط تفریح و فراغت فعال که همراه با فعالیت‌های فیزیکی در فضاهای عمومی است، طرح  و توصیه‌های خوبی برای دگرگونی ساده فضاهای عمومی برای گروه‌های مردم‌نهاد ارائه می‌کند.

این استاد دانشگاه سوره با اشاره به سند چهارم گفت: «مکان‌سازی: چه می‌شود اگر شهرهایمان را حول مکان‌ها بسازیم؟» که در ترم گذشته ترجمه و انتشار آن انجام شد، به‌روزترین راهنمای نهاد PPS است که به معرفی مضامین اصلی مکان‌سازی و ارائه اصول مهم آن برای تبدیل فضاهای انتزاعی به مکان‌های انضمامی و معنادار می‌پردازد.    

وی خاطرنشان می‌کند، ترجمه این اسناد که در همکاری و با اجازه رسمی نهادهای منتشرکننده آماده‌شده‌ و در دسترس هستند.

  1. «خیابان‌های مدرسه در راستاي ساخت شهرهاي دوستدار کودك»:

 

 

  1. «راهنمای مشارکت در شهرسازی»:

 

 

  1. «چگونه می‌توان از مکان‌سازي در راستاي رویکرد تفریح فعال استفاده کرد؟»:

 

 

 

 

  1. «مکان‌سازی: چه می‌شود اگر شهرهایمان را حول مکان‌ها بسازیم؟»:

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهترجمه اسناد مهم «شهر انسان‌محور» توسط دانشجویان شهرسازی

نظر خود را بنویسید