منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که به اسکار انیمیشن کشور شهرت یافته و یکی از پنج فستیوال برتر انیمیشن در جهان است از سیزدهم اسفند ماه امسال در حالی شروع به کار کرد که باز هم غرفه‌ی کانون و گروه آموزشی انیمیشن سوره، یکی از فعالترین‌های بازار فیلم و رخدادهای این جشنواره ۲۷ ساله بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، موضوع این غرفه که توسط «نوروز عباسی» از دانش‌آموختگان انیمیشن گروه آموزشی کارشناسی ارشد انیمیشن دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره طراحی شده است به بهانه سی سالگی سوره به ریشه‌دار بودن و قدمت آن در بافت شهری عین‌القرای جهان اسلام اشاره دارد.

غرفه‌ سوره که در آغازین نقطه‌ بخش دانشگاهی هشتمین بازارفیلم در تیمچه‌ مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب قرار دارد به محل تعامل با سایر مراکز و نمایش توانمندی‌های فرزندان خانواده سوره تبدیل شده است و گذرگاه صاحب‌نامان و مدیران و دست‌اندرکاران انیمیشن ایران و جهان شده است.

در این دوره علاوه بر فعالیت‌های غرفه، دانشگاه سوره با دو کارگاه علمی «دکوپاژ و استوری برد با فرشید معیری» و «مجسمه‌سازی با محمدرضا معبودی» در رویدادهای اصلی جشنواره حضور داشت و با استقبال مواجه شد.

در بخش علمی جشنواره نیز چهار پوستر از میان مقاله‌های منتخب جشنواره استخراج شده از پایان‌نامه‌های نظری دانش‌آموختگان سوره شامل «سحر غفوریان»، «پیمان آزادبخت»، «سید مرضیه زهرایی» و «بهارک شاهرخی» اختصاص داشت که از بین آن‌ها سه مقاله توسط نویسندگان در پنل‌های جداگانه برای ارائه، انتخاب و توسط نامبردگان در برنامه‌ بخش علمی جشنواره سخنرانی پژوهشی ارائه شد.

از موفقیت‌های پژوهشی دیگر سوره در سیزدهمین دوره جشنواره، چاپ مقالات استخراج شده از پایان‌نامه‌های نظری در کتاب اندیشه پویایی۲ است که در زمره کتاب‌های پژوهشی و دانشگاهی به چاپ رسیده است.

اتفاق دیگری که در زنجیره‌ درخشش‌های سوره در این دوره قرار دارد؛ رو نمایی از کتاب "گوهرهای بومی" نوشته‌ «سحر طرزی» از دانش‌آموختگان و «دکتر کیارش زندی» استادیار و مدیر گروه آموزشی کارشناسی‌ارشد انیمیشن و جلوه‌های بصری دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره است که تاملی بر افسانه‌های جنوب ایران برای تولید فیلمنامه‌هایی با هویت ملی دارد که در میان پنج کتاب برتر این دوره قرار داشت که توسط دانشگاه سوره و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند دیگر کتاب‌هایی که در تعامل با دانشگاه‌های صداوسیما، تربیت مدرس و هنر هستند به چاپ خواهد رسید.

میز نقد این دوره هم توسط اعضای هیات علمی سوره اداره شد که مجری‌کارشناس آن «دکتر رامتین شهبازی» و منتقد جلسات دکتر کیارش زندی بودند که در ۴ شب پیاپی به نقد و بررسی ۱۲ انیمیشن گزیده‌ جشنواره‌ سیزدهم پرداختند که از اقبال وسیع علاقه‌مندان برخوردار شد.

این جشنواره روز جمعه هجدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ با اعلام برگزیدگان بخش‌های رقابتی به کار خود پایان خواهد داد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهحضور دانشگاه سوره در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

نظر خود را بنویسید