منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

رئیس دانشگاه سوره با حکم ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در سمت خود ابقا و جزییات برنامه تحولی این دانشگاه در دوره چهارساله دوم اعلام شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، «دکتر محمد حسین ساعی» در ابتدا با گرامیداشت ایام محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اشاره به حسن هم‌زمانی آغاز سال نوی قمری و آغاز دوره تحول دانشگاه سوره بیان کرد: دانشگاه سوره اخیرا سی سالگی خود را پشت سر گذاشته و بحمدالله با استقبال خوب متقاضیان روبه‌رو هستیم؛ بسیاری از دانش‌آموزان به این امید درس می‌خوانند که در آینده در دانشگاه سوره تحصیل کنند.

وی افزود: همگی متعهد هستیم تا با خدمتگزاری و تلاش هر چه بیشتر نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم. در این ایام هر ماه یک مسئله جدی داشتیم که با کمک دوستان سعی کردیم آن را برطرف کنیم. در چهار سال اول به دلیل وجود برخی مشکلات ساختاری کار سخت بود اما در چهار سال پیش‌رو ان‌شاء الله در حال اوج گرفتن خواهیم بود و برای تحقق این هدف همه باید کمک کنند تا دانشگاه بتواند صعود خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه سوره با بیان تغییر اساسنامه این دانشگاه در دوره جدید تغییر و تحول گفت: در این دوره تغییر دولت و چهار سال پیش‌رو امید دارم دانشگاه سوره به آنچه نظر رهبر معظم انقلاب است برسد.

ساعی خاطرنشان کرد: همه ما متعهد هستیم که به نقطه‌ای برسیم که ایشان آن را تعیین کردند و امیدواریم در چهار سال بعدی که به شخص دیگری تحویل می‌دهیم دانشگاهی باشد که نه تنها آرزوی دانشجویان ایرانی بلکه آرزوی دانشجویان جهان باشند.

در ادامه «حجت‌الاسلام محمد قمی»، رییس هیات امنای دانشگاه سوره و رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ریاست این دانشگاه در پرورش دادن یک نسل موثر از اهل فرهنگ و هنر عمر خود را صرف کرده است.

وی افزود: همانطور که این عالم در حال تحول است، هر شخص یا نهادی که به تغییر و تحول می‌پردازد موفق است. از طرفی، توقع تحول از دانشگاه سوره ذره‌ای به معنای بی احترامی به افراد سابق نیست اما متوجه هستیم که در این مسیر شتابان تحول، ناچار به تغییر هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مهمتر این است که فرد یا افراد شایسته‌ای را به سرمایه‌های انسانی دانشگاه اضافه کنیم تا افراد فاضل و شایسته‌ای وارد هیات امنای دانشگاه شوند. دانشگاهی که با هیات امنا اداره می‌شود باید از کمک‌ها و همراهی و همیاری آنان استفاده کند و این نیز یکی از حمایت‌هایی بود که می‌توانست به دانشگاه سوره صورت بگیرد؛ در امر نیز هنر عناصر دارای صلاحیت انسانی و افراد توانمند و نامداری هستند که می‌توانند در این عرصه به دانشگاه سوره کمک کنند.

حجت‌الاسلام محمد قمی در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: اگر بناست که هنر و دانشگاه سوره و نقش آن در پیشرفت و سرافرازی کشور را دست کم نگیریم، به هنرمندانی که گوش در آسمان دارند و قلم و فعالیتشان در زمین باشد نیاز داریم. به تعبیر امام خمینی اسلام فقرای دردمندان و مورد قبول قرآن است و مخالف تجمل است و مخالف اسلام امریکایی است، دانشگاه، نهادی است برای پرورش چنین هنرمندانی و به تعبیر امام (ره) چارچوب جدیدی می سازیم و باید اهتمام ویژه‌تری به این امر بشود.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: خواهش جدی من این است که این اهتمام را جدی بگیریم تا علم قرآن را به جای جای جامعه برسانیم چراکه دانشگاه مبدا تحول جامعه است. دانشگاه هنری سوره مبدا تحول و تمدن سازی است.‌ ما به سهم خودمان این ماموریت را جدی گرفته‌ایم و می‌خواهیم یک اراده جدی نیرومند بشویم و با تجمیع اراده‌های مومنانه، در رقم خوردن یک تفاوت و تحول بزرگ سهیم باشیم‌.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر وحید یامین‌پور مدرس و عضو هیأت‌امنای دانشگاه سوره گفت: با ملاحظه دقیق روند دانشگاه از سال 1393، یک نقطه مقصد درست در راستای اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین نیاز نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه هنر و رسانه، برای دانشگاه سوره می‌بینم.

وی به کارسازی‌ها و ماموریت‌های انجام شده درجهت پیشبرد اهداف اشاره کرد و افزود: اضافه شدن بودجه عمومی به منابع و تصمیم برای ورود دانشجویان به صورت گزینشی باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که نقش خوب دانشگاه سوره در تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی بسیار شاخص است.

دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما در ادامه این نشست اظهار داشت: سال ۹۸ که ماموریت دکتر ساعی برای ریاست دانشگاه سوره تصمیم‌گیری شد، من مخالف بودم، نه به علت عدم توانایی او، بلکه به دلیل اینکه دانشگاه سوره در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، اداری و... مشکلات جدی داشت، لذا افق روشنی نمی‌دیدم که بشود اقدامی انجام گیرد و نگران این بودم که برای وی در این چالش سنگین مشکلاتی پیش آید. باتوجه به اینکه آموزش جز حوزه‌هایی است که باید در آن سرمایه‌گذاری شود و این درمورد سازمان تبلیغات صرفا به فکر درآمدزایی نبوده بلکه اهداف والاتری را دنبال می‌کرده است.

وی افزود: دعوت از استادان و انجام مصاحبه دانشجویان برای گزینش بهتر دانشجوی متعهد و انقلابی نیز حرکت ارزشمند دیگری است که توانست به توانایی‌های دکتر ساعی بیفزاید.

.

دکتر باقر ساروخانی استاد تمام دانشکده فرهنگ‌وارتباطات که اخیرا نشان عالی دانش را نیز دریافت کرده‌است در جلسه ابقای رئیس دانشگاه سوره گفت: چیزی که من در این زمان کوتاه همکاری با دانشگاه سوره دیدم، دانشجویانی که ممکن بود در جایی غیر از محیط دانشگاه سرگردان باشند، اکنون در دانشگاه فعال هستند و مشغول کسب علم و معرفت هستند.

وی افزود: دانشگاه سوره آن‌چنان که خودم دیدم فقط در مسیر آموزش علم نه تنها نیست، بلکه علم به معنای بصیرت را به دانشجو می‌آموزد. طبق تعریف سواد توسط سازمان یونسکو گفت: سواد عبارت است از سواد عقلانی، سواد هیجانی، سواد عاطفی و.... در آخر به سواد آموزشی اشاره می کند در حالیکه دانشگاه سوره پیش از این نیز در چنین مسیری حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: آموزش زمانی موثر است که بتواند درخدمت اخلاق باشد. ما صرفا نباید به دنیای غرب نگاه کنیم بلکه در اسلام خود ما یزکیهم و یعلمهم... را توصیه کرده و اول سفارش به آموزش نمی‌کند، بلکه توصیه به پاکسازی سرشت انسان دارد.

دکتر ساروخانی اظهار داشت: اگر ما با فرهنگ‌ جامعه نپیوندیم، قطعا شکست می‌خوریم. چنانکه خداوند در قرآن کریم فرموده است: فبشر عباد الذین یسمعون القول و یتبعون الاحسن.  این حکمت دانشگاه سوره است که علم را می‌بیند اما اقتباس از فرهنگ جامعه خود می‌گیرد.

این استاد دانشکده فرهنگ‌وارتباطات سوره در پایان گفت: من به دانشگاه سوره تبریک می‌گویم، به آقای دکتر ساعی، به دانشجویان، کارکنان و.... تبریک می‌گویم که در این مسیر حرکت می‌کنند. من یکی از صفات مدیر خوب را در این می بینم که مدیران خوب انتخاب می‌کند. دانشگاه خوب دانشگاهی است که سینرژی خوب ایجاد می‌کند و همه با هم و برای دانشگاه سوره و علم و ایران عزیز تلاش می‌کنند. ایران فردا نیازمند جوانانی مانند دکتر ساعی و مدیران او است.

دکتر رجبی عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره و عضو پیوسته فرهنگستان هنر دیگر سخنران این نشست گفت: خدا را شکر می‌کنم آنچه که می‌خواستم عرض کنم دوستان ذکر کردند .مسئولیت دانشگاه سوره تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و در بخش هنر، خودآگاه است و ما بیش از هر چیزی نیاز به استاد داریم. تمام مسائل آموزش به استاد بر می‌گردد و اگر استاد متخصصی در گوشه‌ای از شهر کلاسی برگزار کند، علاقه‌مندان و شاگردان او از همه جای شهر خود را به هر نحوی که شده به حضور در محضر استاد می‌رسانند.

وی افزود: در نظام آموزشی ما باید مبانی و اصول «علم» آموزش داده شود و دانشجو باید بداند که چه بخشی از معرفت را بشناسد و آموزش ببیند.  آنچه که امروز از نام دانشگاه سوره می‌شناسیم حاصل تلاش‌های زیادی بوده و دکتر ساعی و همکارانشان باعث این امر بودند. آرزوی موفقیت و توفیق برای یکایک اعضای خانواده دانشگاه سوره دارم.

آیین «برنامه تحولی دانشگاه سوره در دوره چهارساله دوم مدیریت جدید دانشگاه سوره» با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، استادان و کارکنان دانشگاه سوره برگزار شد، ارائه رهنمودهای راهبردی و چشم‌انداز چهار سال آتی دانشگاه سوره از سوی رییس هیأت امنای دانشگاه و با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و استادان و کارکنان دانشگاه سوره برگزار شد.

 

در انتهای این مراسم از سوی حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حکم دکتر محمد حسین ساعی برای چهار سال بعدی که به دوران تحول دانشگاه سوره نام نهاده شده، به وی تفویض شد.‌

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبرنامه تحولی دانشگاه سوره در دوره دوم مدیریت دکتر ساعی اعلام شد

نظر خود را بنویسید