منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ هفتمین و آخرین وبینار از مجموعه نشست‌های «مقاومت در قاب هنر» به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، سازمان بسیج دانشجویی کشور و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا؛ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تحت عنوان «قلم کاریکاتوریست در مصاف ارابه‌های جنگی صدام»، با ارائه و سخنرانی دکتر حبیب‌الله صادقی استادیار دانشکده هنر دانشگاه شاهد، روز چهارشنبه مورخ 7 مهرماه 1400 ساعت 17 الی 18 به صورت مجازی در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حبیب‌الله صادقی با طرح مقدمه‌ای درباره موضوع نشست بیان کرد: نخستین پوسترهای پس از انقلاب در حوزه گرافیک را طراحی و ترجمه کردم و دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و عضو ستاد مرکزی سپاه برای گرافیک بودم. وی افزود: بخش اعظمی از وفاداری به انقلاب اسلامی را در کاریکاتوریست‌ها، نقاشان و هنرمندان باورمند می‌توان یافت که به دنبال تولید اثر هنری‌ای بودند که حاوی اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی باشد.

صادقی خاطر نشان کرد: باید یک زبان هماهنگ و ویژه برای برقراری ارتباط با مخاطب وجود داشته باشد. یک کاریکاتوریست این باور، شرافت و تعهد را از شهید مطهری الهام می‌گیرد و درک می‌کند که قلم توتم ماست.

در ادامه جلسه، حبیب‌الله صادقی اظهار داشت: دلیری و قهرمانی فرزندان سلحشور انقلاب را با آن زبان طنز کاریکاتور بیان می‌کنیم و در این زمینه ضرورت دارد که با ادبیات قدیم و جدید آشنایی و شناخت پیدا کنیم. به همین منظور، باید زبان را تقویت می‌کردیم.

سپس، وی عنوان کرد: توانمندی‌هایی را در نسل دوم و سوم مشاهده و شناسایی کردیم. هر فردی باید دشمن‌شناسی و نمادشناسی را دنبال کند. همچنین، کاریکاتور دوران جنگ بیشتر سیاه و سفید بود و به شیوه ساده‌سازی با قلم هاشور، راپید، مداد رنگی و... کار می‌شد. ما همواره تمرین و ممارست برای بیان و زبان مؤثر داشتیم تا بتوانیم از انقلاب خود حمایت کنیم.

حبیب‌الله صادقی، با نمایش چند نمونه از کاریکاتورهای خود و ارائه توضیحاتی درباره آن‌ها به این نشست پایان داد.

در انتهای جلسه نیز، به تمامی سؤالات علاقه‌مندان در این حوزه پاسخ داده شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: هفتمین نشست تخصصی، «قلم کاریکاتوریست در مصاف ارابه‌های جنگی صدام»، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید