منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو، در خصوص دوره‌های سواد رسانه‌ای، با دکتر امیدعلی مسعودی رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره به‌صورت تلفنی گفت و گو کرد.

به نقل از سایت رسمی رادیو گفت و گو، امیدعلی مسعودی در تشریح دوره‌های سواد رسانه‌ای گفت: این دوره‌ها قرار است در افزایش سطح آگاهی شهروندان کمک کند. امروزه حضور افراد در فضای مجازی و استفاده از امکانات آن در زندگی مردم اهمیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کسب‌وکارهای مردم در فضای مجازی وجود دارد، عنوان کرد: امروزه یکی از مباحث داخلی که درباره آن بحث می‌شود صیانت از حقوق کاربران است و همه کسانی که در حوزه سواد رسانه‌ای دانشی دارند درباره آن بحث می‌کنند.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره بیان کرد: انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره با همکاری یکدیگر یک دوره جامعی را در دو ترم در نظر گرفته است که یک ترم آن برای عموم مردم است. علاقه‌مند هستیم مردم خوب کشور باسواد رسانه‌ای و رسانه‌شناسی، طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، تبلیغ رسانه‌ها و شیوه‌های اقناع و تبلیغ و همچنین رسانه‌ها و جنگ نرم آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی یکی از مباحث اصلی در دوره سواد رسانه‌ای است، اظهار کرد: رفتارشناسی خود مردم در ایران، شناخت مخاطب و تبلیغات که خانواده‌ها به‌ویژه نوجوانان بسیار زیاد گرفتار آن می‌شوند در کنار اقتصاد رسانه و آشنایی با سواد بصری بخشی از دوره عمومی را شامل می‌شوند.

مسعودی با تصریح بر اینکه بخش دوم این دوره، دوره تربیت مربی است، عنوان کرد: در این دوره که برای همه حائز اهمیت است، اولیای خانواده، معلمین و دانشجویان به‌عنوان مربیان سواد رسانه‌ای، کلاس‌های مختلفی را در سراسر کشور حضور به هم رسانند تا به این وسیله از دانش آکادمیک و مفیدی برخوردار باشند.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با بیان آنکه دوره پیشرفته و تخصصی تربیت مربی سواد رسانه‌ای با 17 سرفصل و بیش از 100 عنوان آموزش تخصصی به متقاضیان ارائه می‌شود، افزود: هدف این دوره غیرانتفاعی و کمک به قوای سه‌گانه است زیرا همه مردم از ضعف سواد رسانه‌ای لطمه می‌خورند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: مصاحبه، رادیو گفت و گو، دوره‌های سواد رسانه در سطح عموم، تربیت‌معلم، رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید