منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، جلسه مجازی معارفه و هم‌اندیشی کمیته علمی همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار، با حضور دکتر محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره، دکتر امیدعلی مسعودی، رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره، دکتر رامتین شهبازی، دکتر فرشاد عسگری‌کیا و دکتر مهران هوشیار استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رامتین شهبازی به شرح مختصری از چگونگی روند این همایش پرداخت.

در ادامه دکتر ساعی رئیس دانشگاه سوره به بررسی چند نکته مهم به صورت کوتاه پرداخت و در ادامه از اصل ايده دانشگاه در مفهوم تمدن و نیاز به تغییر نگرش در دانشگاه‌ها در ابعاد گسترده‌تر گفت.

وی همچنین افزود: داوری شیوه حاکم بر دانشگاه‌ها، طي سال‌های اخیر نیاز به بازنگری دارد. به عنوان عضوي از جامعه دانشگاهيان كشور، در تلاش براي بازگرداندن هويت ايراني_اسلامي گمشده در آموزش عالي هستیم. از نظر بنده آنچه در اين مدت از  آموزش عالي دريغ شده است، عدم مديريت اقتصادي صحيح متناسب با شرايط و زمان است.

وي افزود: ايجاد الزام جهت پيروي از اسناد و آيين‌نامه‌هاي صادره و رفع موانع، كمك زيادي به تسريع روند پيشرفت آموزش عالي مي‌كند؛ اين درحالي‌ست كه گاه مقاومت‌هايي از سوي دانشگاهيان به موانع اين مسير دامن مي‌زند. مي‌توان با تغيير نگرش در رابطه با پذيرش مقالات به وسيله هوشمندي در تغييرات و حفظ سنت‌هاي گذشته به صورت توأم و همچنين ايجاد فيلترهاي متناسب با محيط حاكم بر آموزش عالي به سرعت پيشرفت در دانشگاه‌ها و جوامع علمي افزود.

در ادامه مهران هوشيار به اهداف مطرح شده در اين پژوهش پرداخت و گفت: وظيفه‌ي تمام اساتيد و دانشگاهيان ايجاد چشم‌اندازي شفاف، اميدبخش و درحال توسعه براي نسل فرداست. و اين همايش به سهم خود در تلاش است تا بتواند براي آيندگان تصوير خوبي به جا گذارد.

در ادامه اين همايش دكتر شهبازي به معرفي مختصري از اعضای اين كميته و همايش به منظور آشنايي علاقه‌مندان با آن‌ها پرداخت.

محمدرضاعرب استاد دانشگاه امام حسين(ع) در اين همايش به بررسي شرايط كنوني حاكم بر فناوري ايران اشاره كرد و افزود: امروزه همه‌ي ما در هجمه‌اي سايبري قرار گرفته‌ايم؛ در صورتي كه نتوانيم روش درست مقابله و كنترل آن را به موقع اجرا كنيم، فناوري قادر است هر لحظه ما را غافلگير كند.

پس بهتر است تلاش كنيم تا با اعمال تغييرات در عرصه‌ي فرهنگ و هنر با تمام كاستي‌ها و منابع مختصر و محدود به بهترين نحو عمل كنيم.

در ادامه عسگري‌كيا به معرفي سايت و حساب اينستاگرامي اين همايش كه به تازگي راه‌اندازي شده است، پرداخت.

 دكتر مسعودي نیز با توجه به تأكيد اساتيد حاضر در همايش بر آينده‌نگري افزود: فناوري و شناخت ما به پيچيدگي‌هاي آن، كمك زيادي به آينده‌نگري و برنامه‌ريزي‌هايمان مي‌كند؛ چرا كه اهميت فناوري

پس از پاندمي كرونا افرايش يافت و از پيچيدگي گذشته خارج شد تا عموميت پيدا كند؛ البته نمي‌توان نقش رويدادهاي حضوري را انكار كرد اما بايد پذيرفت شرايط و مناسبات، نسبت به گذشته دگرگوني‌هاي بسياري پيدا كرده‌اند.

در انتهاي اين همايش دكتر شهبازي پذيراي پيشنهادات، انتقادات و طرح‌هاي علاقه‌مندان حاضر در همايش بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت همایش آینده پژوهی به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://conf.soore.ac.ir/fhd2021  

 

https://www.aparat.com/v/NDXdW

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: جلسه معارفه و هم‌اندیشی، همایش آینده پژوهی؛ آموزش عالی و توسعه پایدار، هفته پژوهش سال 1400، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید